Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Schuif rails beeldscherm

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 07 apr 2013 21:18

Schuif rails beeldscherm

orgel scherm.jpg
beste forum leden. :)

nog even een extra vraagje.

ik heb twee beeld schermen weg gewerkt in mijn console die hangt tussen twee schuif rails in die eigenlijk niet bedoeld zijn om op deze manier hun functie te doen. de schermen gaan een beetje scheef hangen nu heb ik op het forum een aantal foto"s gezien ook van schuif rails met schermen er in gebouwd weet toevallig iemand wat dat voor rails zijn.
en waar ik die kan bestellen ;)

als die een beetje te betalen zijn ga ik tog mijn oude rails gelijk vervangen nu het nog kan. :D heb nu deze
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 08 apr 2013 16:53

Re: schuif rails beeldscherm

Ziet er wel mooi uit hoor :D

Bartmans

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 08 apr 2013 17:36

Re: schuif rails beeldscherm

Ziet er inderdaad mooi uit.
Ik heb nog een vraag, waar kan je dat mooie houtsnijwerk kopen ?

Groet Hans
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 08 apr 2013 18:29

Re: schuif rails beeldscherm

Voor wie naar de HW dag komt heb ik nog een tip. Vlak bij de Trinitatis kapel zit houthandel Delissen, zelfde straat 50 meter verderop. Heeft veel liggen van dit soort spul.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jan 2012 15:02

Bericht 08 apr 2013 21:06

Re: schuif rails beeldscherm

Je kan gewone ladenrailsen gebruiken. Volgens mij heb je die nu ook. Deze zijn nu een kwartslag gedraaid gemonteerd.
Ik zou de onderste omdraaien voor meer draagkracht/stevigheid en er een bij plaatsen.
Rails is gewoon te koop bij de bouwmarkt, ligt meestal in de buurt van de meubelknoppen.

Mooi snijwerk, ben ik nog niet klaar mee...

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 09 apr 2013 16:39

Re: schuif rails beeldscherm

heb na lang zoeken het houtsnijwerk op internet gevonden :D

was te groot heb ze zelf vermaakt en in gevreesd zo dat het paste in mijn zelfbouw project

die rails zijn lade rails en zijn aardig duur maar niet geschikt om zulke schermen te dragen.

die rail zijn er wel die dat wel kunnen op deze manier er er staan ook foto"s op het forum die dit zo hebben zitten.

heeft iemand geen idee wat dat voor rails zijn of hoe die rails heten

mensen bedankt alvast voor het harde mee denken :idea: :idea: :)

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 10 apr 2013 23:09

Re: schuif rails beeldscherm

Niemand?

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 11 apr 2013 21:47

Re: schuif rails beeldscherm

beste mensen iemand een idee hoe ik kan voor komen dat mijn geleiders gaan door hangen

:roll:

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 11 apr 2013 22:17

Re: schuif rails beeldscherm

goedenavond,

De schuif rais worden ook in de orgels van Noorlander gebruikt.
ik zou even contact opnemen met Noorlander.
wellicht kun je de rails ook los bij hem bestellen
Groet,

Jacob

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 11 apr 2013 23:01

Re: schuif rails beeldscherm

Goedenavond Hendrik,

Misschien is de positionering van deze ladegeleiders niet geschikt. Je hebt nu de geleiders in feite "op z'n zij" gemonteerd. Dit leidt er toe dat de geleiders door gaan hangen omdat ze -in vergelijk met normale montage- zijdelings worden belast.
Is het mogelijk om de geleiders een kwart slag te draaien, door ze aan zijkant te monteren, in feite dus op dezelfde manier als een normale lade, maar dan verticaal in lijn geplaatst in plaat van horizontaal.

Jan

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 12 apr 2013 09:22

Re: schuif rails beeldscherm

Nee dat gaat niet meer lukken inverband met ruimte gebrek kan de rails ook niet invresen want zit dan weer met de dikte van mijn scherm.
En als je de rails aan de zijkant monteert kan het scherm niet :? meer draaien

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 12 apr 2013 10:02

Re: schuif rails beeldscherm

lade.JPG
Ik heb een printscreentje gemaakt en vervolgens een zwarte lijn getekend op de plaats waar wellicht de rails geplaatst kunnen worden. Volgens mij kan het scherm dan nog steeds draaien.

Jan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 12 apr 2013 11:29

Re: schuif rails beeldscherm

Dat kan ik nog eens gaan bekijken jan daar was ik nog niet op gekomen :idea: bedankt laat even weten als het is gelukt gr

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 12 apr 2013 16:41

Re: schuif rails beeldscherm

Beste Romkes,

Ik kan je niet helpen. Maar heb toch nog een vraag aan je.
Wat zijn de afmetingen van je touchscreens ? ( merk / type )
Zo te zien zijn het geen grote. Ik ben namelijk ook op zoek naar relatief kleine schermen. Ik hoor het wel.

Succes met het zoeken naar een goed railsysteem. Ik blijf het wel volgen, want ik wil ook mijn touchscreens in een laatje plaatsen.

m.v.g. Hans

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 12 apr 2013 20:10

Re: schuif rails beeldscherm

beste hans wat ik heb is 15 inc schermen die heb ik op de kop getikt voor een zacht prijsje :D van marktplaats.

deze zaten nog nieuw in de verpakking. liep er tegen aan dus heb ze gelijk aan geschaft.

zou eerst deze nemen 12 inc werken ook super heb ik werkend gezien bij Gerart uit urk zijn orgel die staat op pagina 3 bij de foto album.

kosten 169 euro ps. hier de link http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... ousPage=lr

maar wat ik zou aanraden lekker rond kijken op marktplaats. daar staat nu een hoop op voor twee schermen 150 euro..en minder kijk maar eens even bespaart je een hoop geld ;)

gr hendrik

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 12 apr 2013 20:24

Re: schuif rails beeldscherm

ben je al begonnen aan je project dan hans. ik ben bijna aan een eind

die tip van jan was ook super ben daar nu mee bezig en werk perfect :)
bedankt jan ;) hier nog foto voor de smaak :) ga aan de gang met afwerken en de freesmachine :P
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 12 apr 2013 22:10

Re: schuif rails beeldscherm

Ziet er al goed uit zeg !!!
Dat derde klavier komt mij bekend voor ;)
Touchscreen mooi weggewerkt hoor !
Welke interface heb jij gebruikt, van Gino ?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 apr 2013 22:40

Re: schuif rails beeldscherm

ziet er fraai uit Hendrik

complimenten

gr


JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 13 apr 2013 00:30

Re: Schuif rails beeldscherm

Hallo Hendrik,

Bedankt voor je tips.
Ik ben nog niet gestart met de bouw van het orgel. Wel heb ik de meeste onderdelen besteld en een deel al in huis.
Waar ik zelf nog mee zat, was het inbouwen van de touchscreen. Als je niet speelt wil ik ze ook niet zien.
Ik heb nu een oude piano, het model van het orgel wil ik ook in die grote maken. Naast de klavieren twee laatjes waar de touchscreen in moeten komen. Boven de laatjes komen de speakers ( event 2020, bij Verspruy gekocht. Eerst beluisterd en advies gehad. Geluid en prijs verhouding vond ik gunstig ). Ik heb dus beperkte ruimte.
Het verbaast me dat jij zelfs 12 inch adviseert, op het forum heb ik hier wel eens vragen over gesteld en de meeste geven aan om toch voor groter te gaan.
Je hebt wel een mooi bouwwerk gemaakt, zo te zien is het meeste van mdf. Ik ben van plan om dat ook te doen, mdf verwerkt makkelijk. ik ga het orgel ( mat ) zwart verven, dan maak het niet zoveel uit wat voor hout het is als het maar degelijk is.

Groeten Hans

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 13 apr 2013 18:40

Re: Schuif rails beeldscherm

klopt hans.

als je mdf gaat gebruiken zou ik wel 18mm gebruiken is wel zwaar maar ook stevig en mooi om te verven of te spuiten kijk wel goed naar je verbindingen en bezuinig niet op je lijm tussen de verbindingen gebruikte zelf bruislijm dan laat het nooit meer een verbinding los. :lol: .

zit nog te kijken of ik hem zal laten spuiten of niet is wel het mooist :roll: kleuren twijfel ik ook nog over denk gewoon wit en een paar bruine gedeelte"s er in zo als pedaal bruin omlijsting pedaal wit zijkant bank wit zitvlak bruin. klavieren zwart. registers zwart.enzo enzo.. iemand mag ook met tips komen van de kleuren die hij denkt wat hem mooi zou kunnen maken :idea:

maar net wat ik zeg weet het nog niet zeker of het wel zou staan.. :cry:

die schermen 12 inc werken supper je zit toch naast je scherm dus waarom zo groot vind het persoonlijk een mooie maat. maar als je kleiner gaat word de prijs ook hoger ;) dus vandaar dat ik al zij kijk anders ff op marktplaats :idea:

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 apr 2013 21:26

Re: Schuif rails beeldscherm

Mdf kan je beter lijmen met iets verdunde houtlijm(klein beetje water toevoegen)

dit is uit eindelijk sterker dan bruislijm(icm met mdf natuurlijk)

een PU_lijm is meer geschikter voor hardhout, omdat dit een vullende lijm is

en houtlijm trekt diep in Mdf

ook kan je overwegen om alle uitwendige zicht hoeken in het verstek te zagen, dan krijg je een heel groot lijm oppervlak(en je krijgt geen kopse kanten meer te zien)


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 13 apr 2013 21:54

Re: Schuif rails beeldscherm

Beste Hendrik en Jan Wim,

Bedankt voor de tips. Ik heb weer wat meer info voor "mijn project ".
Ik hoop dat het jouw ( Hendrik ) ook mee zit met je railssysteem.

Groet Hans

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 apr 2013 22:04

Re: Schuif rails beeldscherm

Hoi Hendrik,

Misschien nog een tip
als je eventueel de rails moet veranderen of nieuwe gaat kopen, kan je ook een rails nemen met Stop Control (geintegreerde automatische terugloop, sluit de lade/touchscreen zelfstandig)

dit is een principe dat op de laatse 5/10cm instelbaar werkt dat het de lade automatisch zachtjes en gecontroleerd op zijn sluit positie brengt.

zijn wel wat duurder denk rond de 15/20 euro per rail, maar hebben dan wel een hoge werk belasting.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 14 apr 2013 16:57

Re: Schuif rails beeldscherm

nee hoor jan hoef die niet te veranderen heb de onderste rail gedraaid zo als u dat zij en werkt supper :)

deze rails waren 35 euro per set maar zit geen stop functie op volgens mij. maar dat maakt ook niet veel uit voor mij

gr hendrik

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com