Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

nieuw project, drukwindharmonium

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 11 apr 2013 23:19

nieuw project, drukwindharmonium

export_01a.jpg
export_01a.jpg
hallo,

Deze week heb ik de hand gelegd op een 19e eeuws 1-spels drukwindharmonium, bouwer en oorsprong onbekend.
Na speurwerk op het internet denk ik dat het een instrumentje uit engeland is, gebouwd in of bij Londen tussen 1880 en 1900, maar zeker weten doe ik het niet helaas.

Ik wilde het graag in speelbare staat restaureren, maar dat is een kansloze missie, de tand des tijds heeft genadeloos toegeslagen helaas. Kost te veel geld en tijd, daarom ga ik het midificeren en er een HW-kistorgeltje van maken.
Plan is om de huidige speelklepen/mechaniek te laten zitten, dit geeft een fijn en realistisch toucher en verder het binnenwerk er uit te halen (is al gedaan). De toetsen op één of andere wijze te midificeren, er en versterker en luidsprekers in te bouwen en, als ik die op de kop kan tikken, een lichte PC waar een kale windows met HW-free en Gapinge op komt (en eventueel nog wat andere kleine leuke orgeltjes).

Ben daarom op zoek naar registerknoppen (met stok) van harmoniums (naamplaatje mag ontbreken) en setje om één 5 octaafs klavier en ca 8 registertrekkers te midificeren. Wie heeft toevallig nog wat in de aanbieding? Ik heb ook al prijzen gevraagd bij CMO en GINO, maar wellicht heeft iemand nog wat over :D scheelt wellicht weer, moet een lowbudget (hoe kan het ook anders) orgeltje worden.

Foto's volgen binnenkort heb nog geen tijd gehad, ben te druk geweest met werk, spelen op de nieuwe Silbermann en met mijn vrouw die vandaag naar de kaakchirurg is geweest AUW!

Ik heb het gekocht omdat er een heel fraai klavier op zit, ebben boventoetsen en echt ivoor toetsbeleg.
Kast gaat mahonierode beits met ebbenzwarte details worden, klep/deksel en de ronde pootjes aan de voorzijde.

André
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 15 apr 2013 14:30

Re: nieuw project, drukwindharmonium

Zie marktplaats

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Ik heb gezocht onder "Harmonium onderdelen"
Heb ooit zelf bij iemand in Drente registerknoppen bijgekocht, die liggen nog te wachten tot ik mijn oude harmonium ga restaureren (speeltafel) en midificeren. Wil je zijn gegevens hebben laat het me weten, dan moet ik in mijn digitale archieven duiken.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 15 apr 2013 16:04

Re: nieuw project, drukwindharmonium

Boudewijn schreef:Zie marktplaats

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Ik heb gezocht onder "Harmonium onderdelen"
Heb ooit zelf bij iemand in Drente registerknoppen bijgekocht, die liggen nog te wachten tot ik mijn oude harmonium ga restaureren (speeltafel) en midificeren. Wil je zijn gegevens hebben laat het me weten, dan moet ik in mijn digitale archieven duiken.


Ik weet het uit mijn hoofd: Otten in Tiendeveen doet in harmoniums -of is het harmonia :?: ?- in de breedste zin van het woord.

Overigens levert ons medeforumlid "Lub van Urk" ook registertrekkers inclusief stokken . Daar heb ik er ook een aantal van gekocht.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 16 apr 2013 00:56

Re: nieuw project, drukwindharmonium

Ben inmiddels voorzien van knoppen, komen op 27-4 richting Dordrecht.
Ik heb de electronica nog open staan. Wie-o-wie?
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com