Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

midi hartware

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 25 apr 2013 11:16

midi hartware

hallo ik ben even aan het uitzoeken waar ik voor een mooie prijs een setje kan samenstellen voor 3 klavieren en 64 registers en pedaal. nu kwam ik dit tegen maar weet ik niet wat ik nodig heb. kan iemand mij daar mee helpen om een compeet set samen te stellen dus voeding/4xmidi print voor 3klavierenen pedaal.en aansluit kabels.

kan slecht Engels dus vandaar http://www.midi-hardware.com/

alvast bedankt
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 25 apr 2013 11:23

Re: midi hartware

Prima spul daar!

Je kan ook contact openemen met Peter Murre van CMO, stelt hij op wens een pakket samen.
Weet je zeker dat je alles goed afgestemd op elkaar krijgt, en dat het getest is.
Heb ik gedaan, en ben er tevreden over.
Hij is a.s. zaterdag in Dordrecht op de HW-dag.

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 25 apr 2013 17:26

Re: midi hartware

Hallo Hendrik,

Hromkes schreef:hallo ik ben even aan het uitzoeken waar ik voor een mooie prijs een setje kan samenstellen voor 3 klavieren en 64 registers en pedaal. nu kwam ik dit tegen maar weet ik niet wat ik nodig heb. kan iemand mij daar mee helpen om een compeet set samen te stellen dus voeding/4xmidi print voor 3klavierenen pedaal.en aansluit kabels.

kan slecht Engels dus vandaar http://www.midi-hardware.com/

alvast bedankt


Ik ken natuurlijk je situatie niet precies, maar het lijkt me dat je met 4xmidi print te weinig hebt als je èn 3 klavieren, èn een pedaal, èn 64 registers wilt aansluiten. Ga 'ns uit van het type Heyligers klavieren (dus 56 i.p.v. 64 [5-oktaafs toetsen), en 30 pedaal-toetsen. En neem als uitgangspunt printjes voor een 8x8 matrix (dus 64 contacten). Dan heb je voor ieder klavier nog 8 contacten over (64 - 56), en bij de pedalen nog 34 (64 - 30). Je houdt dan dus in totaal 58 contacten voor je registers over, en da's dan 8 te weinig. Laat staan als je nog eens een extra contact (bv. duim-piston) wilt aansluiten. Ik zou voor die 64 register er dan nog een extra boardje bij doen.

Wat midi-hardware.com betreft heb je denk ik meer dan voldoende aan 1 MRG3 hoofdprint en 3x een DMS-2K scanner-print (ieder 2x een 8x8 matrix). Maar laat daar andere forumleden ook nog maar eens hun licht over schijnen.

bert

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 25 apr 2013 17:44

Re: midi hartware

bert schreef:Hallo Hendrik,

Hromkes schreef:hallo ik ben even aan het uitzoeken waar ik voor een mooie prijs een setje kan samenstellen voor 3 klavieren en 64 registers en pedaal. nu kwam ik dit tegen maar weet ik niet wat ik nodig heb. kan iemand mij daar mee helpen om een compeet set samen te stellen dus voeding/4xmidi print voor 3klavierenen pedaal.en aansluit kabels.

kan slecht Engels dus vandaar http://www.midi-hardware.com/

alvast bedankt


Ik ken natuurlijk je situatie niet precies, maar het lijkt me dat je met 4xmidi print te weinig hebt als je èn 3 klavieren, èn een pedaal, èn 64 registers wilt aansluiten. Ga 'ns uit van het type Heyligers klavieren (dus 56 i.p.v. 64 [5-oktaafs toetsen), en 30 pedaal-toetsen. En neem als uitgangspunt printjes voor een 8x8 matrix (dus 64 contacten). Dan heb je voor ieder klavier nog 8 contacten over (64 - 56), en bij de pedalen nog 34 (64 - 30). Je houdt dan dus in totaal 58 contacten voor je registers over, en da's dan 8 te weinig. Laat staan als je nog eens een extra contact (bv. duim-piston) wilt aansluiten. Ik zou voor die 64 register er dan nog een extra boardje bij doen.

Wat midi-hardware.com betreft heb je denk ik meer dan voldoende aan 1 MRG3 hoofdprint en 3x een DMS-2K scanner-print (ieder 2x een 8x8 matrix). Maar laat daar andere forumleden ook nog maar eens hun licht over schijnen.

bert


Volgens mij is 2x een DMS -2k voldoende, kun je 3 klavieren aansluiten en 64 drukknoppen.
Voor pedaal zou ik kiezen voor de PDS, heb je ook nog 3 potmeters voor zwel, volume oid.

Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 apr 2013 18:38

Re: midi hartware

maar moeten er bij midi hardware geen diode's worden aangebracht?? omdat de bordjes werken met standaard fatar printen??

volgens mij heeft Hendrik alleen maar reedcontacten gesoldeerd, en geen diode matrix aangebracht

klopt dat hendrik??


gr


JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 25 apr 2013 19:50

Re: midi hartware

Klopt jan
Ik heb nu 4 printjes en een hooft printplaat mijn hyligers hebben 56 toetsen en mijn pedaal heeft er 27 dus hou ruimte over voor ong 62 registers over op mijn 4 printen maar dat word een heel gedoeheb mijn printplaten in mijn klavier weg gewerkt als ik dan storing krijg kan ik zo de klavieren er los uit halen. Als ik er dan ook nog registers ga aansluiten op die printen dan kan ik mijn klavieren er moeilijk uit halen vandaar dat ik alles los wil op losse printplaten gr
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 25 apr 2013 21:09

Re: midi hartware

Hoi Hendrik ik ontvang als het goed is deze week de bestelling van Midihardware, contact gehad met Roman, ging allemaal heel goed, ben dik tevreden tot nu toe, heb het volgende besteld
1 x MRG2
3 x BBS-1K tbv 3 klavieren
1 x BBSP tbv pedalen
1 x LITSW tbv registerknoppen (met led)
1 x miniLCD

ik weet eigenlijk niet of ik nog diodes moet aanbrengen, als ik de schema;s zie op de site, volgens mij niet, maar goed ik heb nog 300 diodes liggen dus dat is het probleem niet.

gr dennis

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 26 apr 2013 00:33

Re: midi hartware

hoi.

ik ben van plan om ook die interface daar te gaan bestellen dat is nog betaalbaar :D heb mijn andere set weer te koop gezet voor de liefhebber..

jan :roll: ff tussendoor. moet ik diode"s gaan solderen aan mijn reeds als ik mijn midi interface bestel bij midihardware :roll: en zo ja waar bestel ik die diode"s ???? :|

gr

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 apr 2013 09:02

Re: midi hartware

Hromkes schreef:hoi.

ik ben van plan om ook die interface daar te gaan bestellen dat is nog betaalbaar :D heb mijn andere set weer te koop gezet voor de liefhebber..

jan :roll: ff tussendoor. moet ik diode"s gaan solderen aan mijn reeds als ik mijn midi interface bestel bij midihardware :roll: en zo ja waar bestel ik die diode"s ???? :|

gr


als je Interface geen diode's heeft op de print zelf dan moet je zeker diode's aanbrengen, anders gaat je matrix niet werken.

lijkt me zinvol om hier naar te kijken, anders bestel je een ander type print wel met diode's
maar ik weet niet of midi hardware deze ook verkoopt.

anders losse diode's bestellen bij conrad of een dergelike zaak

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 29 apr 2013 19:03

Re: midi hartware

Hromkes schreef:Klopt jan
Ik heb nu 4 printjes en een hooft printplaat mijn hyligers hebben 56 toetsen en mijn pedaal heeft er 27 dus hou ruimte over voor ong 62 registers over op mijn 4 printen maar dat word een heel gedoeheb mijn printplaten in mijn klavier weg gewerkt als ik dan storing krijg kan ik zo de klavieren er los uit halen. Als ik er dan ook nog registers ga aansluiten op die printen dan kan ik mijn klavieren er moeilijk uit halen vandaar dat ik alles los wil op losse printplaten gr



Hoi Hendrik,

Je kan ook voor je trekregisters een apart printplaat bestellen, dan kan je je huidige midi laten zitten. Scheelt je een boel werk.

mvg

André

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 29 apr 2013 20:32

Re: midi hartware

dat kan niet de hooft print heeft niet meer aansluitingen voor exstra printjes vandaar dat ik het ook weer verkoop als ik een andere hooft print bestel waar dat wel mee kan ben ik ook al met al 220 euro kwijt

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 29 apr 2013 21:58

Re: midi hartware

Je hoeft het niet per see op dezelfde hoofdprint aansluiten.
Je kan meerdere midisystemen naast elkaar hebben draaien.
Speeltafel Laurenskerk heeft er zelf 4 verschillende en draait ook stabiel.

mvg

André

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 29 apr 2013 22:30

Re: midi hartware

hoe werkt dat dan als dat kan zou het geweldig zijn. :D heb daar zelf geen verstand van wat moet ik hebben dan om dat voor elkaar te krijgen en wat gaan de kosten worden :D gr hendrik

Berichten: 54

Geregistreerd: 29 mei 2012 10:36

Bericht 30 apr 2013 15:31

Re: midi hartware

Het hangt er vanaf welke scanner je bij midi-hardware bestellt of je een diode matrix nodig hebt of niet.
De scanner BBS-1K heeft geen diodes nodig en gewoon 64 aansluitingen (voor elke toets eentje).
De scanner DMS-2K heeft wel een diode matrix nodig en kan in 1 keer 2 klavieren aan.

De hoofdprint MRG2 heeft een MIDI Merge Funktion: Je kan hier een andere hoofprint op aansluiten en daarna deze print met de computer verbinden. Nadeel: je kan geen MIDI Out (van computer naar LED of LCD venster enz.) gebruiken.

Je kan natuurlijk ook nog een extra MIDI naar USB kastje kopen. De M-Audio 2x2 heeft bijv. 2 MIDI in en 2 MIDI out aansluitingen. Dan kan je zonder einig probleem meerdere hoofdprints bedienen.

Groet
Erik

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 30 apr 2013 18:44

Re: midi hartware

beste mensen bedankt vast voor de uitleg maar snap het niet helemaal..

ik heb nu het volgende probleem..

ik heb dit setje nu en daar heb ik nu 3 klavieren op zitten en mijn pedaal.. met een usb/naar midi in en out kabel heb ik die bevestigt op mijn computer en werkt zonder problemen. nu is het probleem dat ik nu 58 trekregisters aan wil gaan sluiten. maar heb geen printplaatjes meer exstra voor die registers.en ook geen ruimte om extra printplaatjes aan te sluiten op mijn hooft print..

wat ik nu begrijp is dat ik dus gewoon een nieuw setje er bij moet kopen met een hooft print en een los printje om mijn registers op aan te sluiten . ga alleen mijn reeds op mijn registerbord solderen dus heb dan een print nodig zo als bbs-1k want heb geen diodes op mijn reeds gesoldeerd. klopt dat begrijp ik het zo goed :roll:

heb nog een extra midi usb kabel liggen die prik ik dan in de nieuwe hooft print en dan ga ik er vanuit dat hauptwerk die ook gaat zien :? en dan gebruik ik die dus voor mijn registers.....

alvast hartelijk dank voor het mee denken....

als ik het verkeert zie hoor ik het graag dit midi set heb ik nu en werkt dus al...
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 apr 2013 18:54

Re: midi hartware

hoi Hendrik,

Je formulering is juist.

Je kan naast je bestaande hoofdprint een 2e hoofdprint aansluiten, hauptwerk herkend dit gewoon

Dus als je geluidskaart geen extra midi ingang meer heeft neem je gewoon je usb naar midi kabel en daar sluit je de 2e hoofdprint, met je kaartje voor de trek registers op aan.

geen enkel probleem

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 30 apr 2013 21:12

Re: midi hartware

Beste jan ik heb nu een m audio 1O 1O dus die zit in mijn pc sluit gewoon die exsra midi ook aan via usb. jan zou jij weten wat ik nu nog moet bestelen dan bij midi hardware ik heb reeds zonder riode gr hendrik

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 apr 2013 21:41

Re: midi hartware

Hromkes schreef:Beste jan ik heb nu een m audio 1O 1O dus die zit in mijn pc sluit gewoon die exsra midi ook aan via usb. jan zou jij weten wat ik nu nog moet bestelen dan bij midi hardware ik heb reeds zonder riode gr hendrik



als je bij http://www.midiboutique.com/

zoekt naar een SM8x8 dan zie je een printplaat met diodes erop daar kan je per bordje 64 registers op aansluiten

wel moet je uiteraard een 2e hoofdprint kopen waar je deze op aansluit

uiteraard kan je deze ook via nederlandse hauptwerk dealers bestellen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 14 mei 2013 19:09

Re: midi hartware

Beste jan ik heb even op die site gekeken voor een nieuw setje voor mijn registers en kwam dit tegen mkc64x-bundle #2 dat setje kost compleet 70 euro en die print zitten al diodes dus kan ik zo gelijk op mijn reeds contacten van mijn registers aan sluiten als ik het goed begrijp klopt dat... En hoe bestel ik dat spul kan alleen nederlands schrijven dus kom ik ook niet erg uit :D

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 mei 2013 19:29

Re: midi hartware

Hromkes schreef:Beste jan ik heb even op die site gekeken voor een nieuw setje voor mijn registers en kwam dit tegen mkc64x-bundle #2 dat setje kost compleet 70 euro en die print zitten al diodes dus kan ik zo gelijk op mijn reeds contacten van mijn registers aan sluiten als ik het goed begrijp klopt dat... En hoe bestel ik dat spul kan alleen nederlands schrijven dus kom ik ook niet erg uit :D


hoi Hendrik,

het door jouw genoemde setje kan je inderdaad gebruiken, wel de reeds aansluiten volgens het schema, van het sm8x8

dus alle (+) contacten worden gevoed met een dubbele draad, en de (-) contacten krijgen elk een afzonderlijke draad, tot max 8 per matrix uiteraard

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 14 mei 2013 20:47

Re: midi hartware

Bedoel je dat ik dan dat de eerste :? twee draden van de ide kabel op de + van de reed worden gesoldeerd en moet ik ook nog extra ide kabels bestellen of is alles compleet geleverd bij dit set. sorry maar snap die taal slecht in iedergeval hartelijk dank voor de goede en snelle hulp

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 mei 2013 20:57

Re: midi hartware

hierbij een schema is misschien duidelijker dan alleen tekst

zoals je ziet krijgt elk contactje (1 pootje) 1 draadje genummerd van 1/8

en het 2e pootje verbind per 8 aan elkaar, en onderaan de streng voeg je draadje 9/10 samen op deze

hoop dat het iets duidelijker is zo, en anders hoor ik het wel

succses

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 14 mei 2013 21:23

Re: midi hartware

Ik begrijp het nu ja ha ha dubbeltje moet even vallen ha zou je nog even na kunnen kijken voor me of ik ook nog extra ide kabel moet bestellen of word dat set geleverd met 8 i d e kabels gr hendrik

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 mei 2013 21:33

Re: midi hartware

bij de bundel zit 1 16 aderige flatcable incl connectoren voor vanaf je 8x8 bordje naar je controller te gaan

er worden 8 losse 10 aderige conectorren bij geleverd om je registerdraden op aan te sluiten
maar hier is geen losse bandkabel bij geleverd.

deze moet je zelf bestellen, ik zelf heb dit bij conrad gekocht ooit
moet je zoeken op 10 aderige flat(band) kabel kan je per meter kopen.

de conncetoren kan je vervolgens op de kabel knijpen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com