Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

druktoetsen voor presets

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 jan 2013 09:00

Woonplaats: Stadskanaal

Bericht 04 jun 2013 20:54

druktoetsen voor presets

Onder mijn manualen zitten geen reeks druktoetsen voor presets. Wat ik me herinner van een vroeger orgel van me, waar die presets wel op zaten, werken die zo dat als je er één indrukt, een andere toets die op dat moment is ingedrukt, naar buiten springt (het zelfde systeem als de rij druktoetsen op ouderwetse radio's, waarmee je de frequentieband kon selecteren).

Weet iemand of dergelijke druktoetsen-sets voor onder een manuaal ergens te verkrijgbaar zijn?
Cees van der Waal sr

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 jun 2013 23:15

Re: druktoetsen voor presets

Het zijn enkelvoudige maakcontacten.
T.b.v. se Set drukknop kun je in HW een vinkje zetten dat het een hold functie is: 1x drukken is activeren van set en nogmaals drukken is deactiveren van de Set.

De druktoetsen zijn onafhankelijk van elkaar (indrukken van 1 toets zorgt er niet voor dat de andere naar buiten komt).
Een lampje in de toets geeft aan dat er gedrukt is; dit lampje moet dus vanuit de midi controller aangestuurd worden.
Je kunt bijv. ook een aantal overbodige toetsen van je manuaal hiervoor gebruiken; een lampje is er dan niet.

Ik denk dat je bij Conrad een groot assortiment kunt vinden
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 jun 2013 23:57

Re: druktoetsen voor presets

Goed advies van Evert-Jan, bij Conrad heb je ook ruim keuze uit druktoetsen met ingebouwde leds.

Maar het wordt dan toch nooit zo "echt' als met die speciale duimpiston-sets zoals ze bv in de Johannus orgels worden ingebouwd.
Gelukkig kon ik daar nog een paar stripjes van bemachtigen. Maar welllicht kunnen mensen zoals Andre ook aan die spullen komen??

Mijn ervaring is, dat de diverse orgelfabrikanten wat huiverig zijn geworden voor het leveren van onderdelen. Zij voelen de hete adem van HW natuurlijk ( in de nek).

Als alternatief noem ik toch maar weer de launchpad; voor plm 125 euro krijg je dan 81 druktoetsen die in verschillende kleuren kunnen oplichten, aangestuurd door HW (moet je wel de patch daarvoor aanvragen bij Martin Dyde; ik kan hem evt ook aanleveren).
Een simpele Usb aansluiting volstaat.

HG

Geert

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 07 jun 2013 19:17

Re: druktoetsen voor presets

Hallo,

Dit gebruiken ze in de US. Bij Johannus is Jan Kees weg dus wordt het moeilijk. Er zijn nog wel een stel alternatieven te vinden.

mvg

André
Thumb-Pistonpro.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 jun 2013 19:39

Re: druktoetsen voor presets

Domus heeft dit toch vast ook wel?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 07 jun 2013 22:25

Re: druktoetsen voor presets

Die zitten op een printplaat, dus zijn niet echt makkelijk te verwerken.
Ik kan wel eens kijken wat mogelijk is.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com