Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

registers

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 2

Geregistreerd: 05 feb 2022 10:40

Bericht 11 maart 2022 21:03

registers

Hallo Forumleden,

Deze week is mijn account geactiveerd, dus wil ik gelijk maar een vraag stellen
ben de afgelopen maanden begonnen met een orgel te bouwen
hierbij wil ik hauptwerk gebruiken
mijn eerste vraag is of er een schema bestaat hoe ik de draden van de registers moet aansluiten
ik heb trekregisters gemaakt en deze d.m.v. magneetjes en "schakelaars" en kroonsteentjes aangesloten
maar nu nog de verbinding maken naar de computer

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 maart 2022 20:52

Re: registers

hottema

welkom op het forum.

Je geeft wel heel weinig info over de rest van je zelfbouw. Een orgel bestaat uit meer dan alleen registertrekkers. Maar ik ga er even van uit dat de rest van je orgel al een MIDI signaal levert aan HW.
Blijft over de registertrekkers. Omdat ik dus niet weet hoe de rest eruit ziet, kun je een stand-alone MIDI controller met 64 ingangen toepassen: https://midi.veenema.eu/product/midi-co ... -ingangen/. De handleiding kun je downloaden.
Een zijde van al je trekkers kun je met elkaar doorverbinden en aan ground (0 V) leggen. Verder van elke trekker de andere kan aan een van de 64 ingangen leggen.
Deze print kun je via een MIDI naar USB kabel met de PC verbinden. Bijv. de ESI MidiMate eX USB 2.0 MIDI-interface
(https://www.bax-shop.nl/midi-interface/ ... -interface).

In HW kun je via MIDI learn zo'n trekker aan een sample set koppelen.

Berichten: 2

Geregistreerd: 05 feb 2022 10:40

Bericht 24 maart 2022 21:10

Re: registers

Goedendag Evert-Jan

Allereerst mijn excuses voor de late reactie
Voor het orgel wat ik wil gaan bouwen heb ik een zelfbouw orgel gekocht
Dit orgel heeft 3 klavieren, een computer, versterker een touchscreen scherm en 2 stuks geluidsboxen
Toen ik het orgel kocht zat er Hauptwerk op en het werkte goed
Nu heeft de vorige eigenaar natuurlijk het Hauptwerk er afgehaald en moet ik dit nog kopen
Maar voorlopig ben ik nog bezig met de trekregisters te maken en daar heeft u me al erg mee geholpen
Wanneer ik er verder nog niet uit kom hoop ik weer van uw diensten gebruik te maken
Maar voorlopig hartelijk dank
Met vriendelijke groeten
Henk Ottema

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com