Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

4 touchscreens

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 15 mei 2019 19:20

4 touchscreens

Hoi allemaal.

Mijn 4 touchscreens werken naar behoren maar het touch gedeelte is voor iedere monitor gelijk. Dat zou dus betekenen dat als ik links en rechts aparte registers zou neerzetten in de screens, wat ook de bedoeling is dat ik met 1 aanraking op alle schermen dezelfde hoek aanraak en dus misschien wel 4 registers per aanraking onbedoeld aanzet.
Kun je het touchgedeelte net als bij de screens ook uitbreiden of is hier een programma voor op windows 10?

Ik hoor graag van jullie!

Martin

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 15 mei 2019 21:45

Re: 4 touchscreens

Ha Martin,

Ik denk dat je het moet zoeken in de Midi-kanalen. Voor mijn eigen orgel ben ik al bezig geweest met de voorbereidingen voor de 4 schermen. Per scherm heb ik 2 Midi kanalen. 1 voor het Menu en 1 voor het 'orgelscherm'.
Totaal dus 8 kanalen.

Hopelijk helpt dit je verder.

Groet,
Arjan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 mei 2019 21:57

Re: 4 touchscreens

Martin
Ik weet niet wat voor touchscreens gebruik en wat voor programma.
Als dat standaard touchtscreens zijn, die ook HW schermen kunnen weergeven, en met elk een eigen USB kabel voor het touchdeel, dan moet er ook software beschikbaar zijn, die elk scherm kan afregelen. Dus net zoals je 14, 15, 17 en 22 inch schermen doet.
Zie ook mijn reactie hieronder.

@Arjan @Martin
MIDI is de volgende stap, tenzij je DoMidi gebruikt. Via MIDI learn kun je tochtscreen knoppen koppelen aan de regiosters van de sample set. Bij DoMidi heb je een scherm met gedefinieerde knoppen, die elk een MIDI signaal afgeven en die je naar HW stuurt.
Als je 4 schermpjes hebt met DoMidi moet bij elk scherm de gedefinieerde knoppen een unieke MIDI code genereren.
En als je DoMidi gebruikt en je komt er niet uit, dan kun je beter Johan direct om advies/oplossing vragen

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 15 mei 2019 22:03

Re: 4 touchscreens

Hallo Evert-Jan,

Ik gebruik DoMidi en bij mijn weten Martin ook. Op mijn huidige orgel heb ik wat testjes gedaan met de 4 schermen en had hetzelfde probleem als Martin. Als ik bijv. een register aanraakte, werd er ineens een ander orgel geladen.
Door het instellen van meerdere Midi kanalen was het probleem opgelost.

Maar Johan heeft wellicht nog een andere oplossing.

Groet,
Arjan

Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 15 mei 2019 22:35

Re: 4 touchscreens

Bedankt weer,

Ik wil inderdaad het programma van Johan de Kwant gaan gebruiken, bij hem heb ik ook mijn klavieren en pedaal en midi gehaald. Zeer goed advies gekregen en telefonische hulp. Niets dan lof.

Ik kan Johan voor ieder wissewasje bellen maar ik wil het meeste zelf doen en dan met de echte problemen even aankloppen. Dus ik kwam er niet uit en....lang leve het forum!

Ik tob even 2 dagen door en dan beloof ik Johan te bellen voor zijn programma en advies :lol:

Altijd fijn als er meegedacht wordt,

Groetjes,

Martin

Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 15 mei 2019 22:37

Re: 4 touchscreens

Oh ja waveshare 7 inch touch

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 15 mei 2019 22:42

Re: 4 touchscreens

Martin,

Heb je al layouts gemaakt in DoMidi voor je orgels? Ik heb inmiddels layouts voor Zutphen, Steinkirchen, Heusden en Nijkerk. In de menu schermen heb ik algemene functies gemaakt, voor o.a. uitzetten orgel, pitch regelen, opnemen ed.
Mocht je er willen gebruiken, stuur je maar een pb-tje.



Groet,
Arjan

MTH

Berichten: 1

Geregistreerd: 05 sep 2016 22:09

Bericht 24 mei 2019 15:23

Re: 4 touchscreens

Martin Woudenberg schreef:Hoi allemaal.

Mijn 4 touchscreens werken naar behoren maar het touch gedeelte is voor iedere monitor gelijk. Dat zou dus betekenen dat als ik links en rechts aparte registers zou neerzetten in de screens, wat ook de bedoeling is dat ik met 1 aanraking op alle schermen dezelfde hoek aanraak en dus misschien wel 4 registers per aanraking onbedoeld aanzet.
Kun je het touchgedeelte net als bij de screens ook uitbreiden of is hier een programma voor op windows 10?

Ik hoor graag van jullie!

Martin


Hoi Martin, mogelijk biedt onderstaand een oplossing voor bovenstaande vraag;
https://support.ctouch.eu/hc/en-us/articles/115003949829-How-can-I-setup-multiple-touch-screens-in-Windows-10-

Groet

Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 16 jun 2019 01:24

Re: 4 touchscreens

https://answers.microsoft.com/en-us/win ... aabd723d31

Kreeg dit van Johan. Dit was de oplossing!

Aanbod van lay outs in Domidi.
Ik heb nu alleen Tholen. Die heeft johan voor me gemaakt. Is perfekt.

Ik speel nu zoveel dat ik nog geen nieuwe lay outs heb gemaakt.
Ik hou me aanbevolen voor Velosovo 2 of 3 klavieren. Mini rotterdan. Forcalquier. Friesach en wat van grabowski. Vollenhove is ook welkom.

Ik hoor wel weer.

Groetjes Martin

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com