Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Positie van magneten t.o.v. Reedcontacten bij trekregisters.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 14 jul 2020 20:30

Positie van magneten t.o.v. Reedcontacten bij trekregisters.

Beste forumleden.

Ik ben inmiddels zover met mijn zelfbouw orgel dat ik de trekregisters wil gaan midificeren. Wie kan mij vertellen: Moet een uitgetrokken register het reedcontactje continue blijven bekrachtigen d.m.v. Het magneetje totdat het register weer uitgeschakelt word, of plaats ik het magneetje zodanig dat hij TIJDENS het uittrekken even langs het reedcontactje komt en het “pulsje’voldoende is om register te activeren in Hauptwerk? (En dus bij het uitschakelen weer een puls krijgt om het register in Hauptwerk uit te schakelen?) #WieOWie

Groeten,

PoulJan van den Bos
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 14 jul 2020 21:45

Re: Positie van magneten t.o.v. Reedcontacten bij trekregist

Bij de tweede optie bestaat de kans dat je register "verkeerd om" kan werken. Dus een trekker staat nog in uitgetrokken stand terwijl je Hauptwerk start. Dan zal bij het terugduwen van de trekker juist het register geactiveerd worden, Bij de eerste optie heb je dat niet.

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 14 jul 2020 21:51

Re: Positie van magneten t.o.v. Reedcontacten bij trekregist

Geeft het dan niet dat zo’n reedcontact dan voor langere tijd bekrachtigt wordt? (optie 1)
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 14 jul 2020 21:52

Re: Positie van magneten t.o.v. Reedcontacten bij trekregist

Jan schreef:Bij de tweede optie bestaat de kans dat je register "verkeerd om" kan werken. Dus een trekker staat nog in uitgetrokken stand terwijl je Hauptwerk start. Dan zal bij het terugduwen van de trekker juist het register geactiveerd worden, Bij de eerste optie heb je dat niet.

Geeft het dan niet dat zo’n reedcontact dan voor langere tijd bekrachtigt wordt? (optie 1)
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 14 jul 2020 22:16

Re: Positie van magneten t.o.v. Reedcontacten bij trekregist

PJ Forrest schreef:Geeft het dan niet dat zo’n reedcontact dan voor langere tijd bekrachtigt wordt? (optie 1)


Dat is geen probleem. De magneetcontacten aangesloten op een alarminstallatie zijn normally closed uitgevoerd, dus deur dicht is contact bekrachtigd. Komt bij dat een magneetcontact voor een registertrekker normaly open wordt uitgevoerd, dus bekrachtigd indien uitgetrokken. Dat gaat dus prima.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com