Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Pistons aansluiten

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 22 jan 2021 21:56

Bericht 29 sep 2023 09:53

Pistons aansluiten

Heeft iemand een idee hoe ik deze pistons kan aansluiten op de mididecoder van Sonarte (zie foto's)?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 29 sep 2023 10:54

Re: Pistons aansluiten

Toevallig vorige week dezelfde soort pistons geinstalleerd, maar op een andere MIDI printplaat.

De volgende connectoren zijn handig om aan te sluiten op de pinnen van de pistons: https://www.vanallesenmeer.nl/KF2510-4p-20cm-Kabel. De linker 2 pinnen van de pistons zijn niet in gebruik zoals je kunt zien, dus vandaar dat een 4-pins connector volstaat.
De 20cm kabels die aan deze connectoren zitten zijn te kort, dus ik heb met lasklemmen extra stukken kabel toegevoegd. Het moet dunne, flexible kabel zijn, hiertoe heb ik de losse draden van een MIDI-flatcable losgetrokken en de uiteinden gestript.

De lampjes (middelste 2 pinnen) heb ik zelf (nog) niet aangesloten. Voor de pinnen van de schakelaar (rechtse 2 pinnen) geldt dat er telkens 1 pin verbonden mag worden met een gemeenschappelijk aardepunt. Zo te zien zijn dat de aansluitpunten aan de linkerkant van de printplaat. En bij iedere piston mag je de andere pin verbinden met een aansluiting op de MIDI-printplaat, ik denk dat dit de aansluitingen zijn linksboven waar ik het woord "ingang" zie staan. Dus als je 8 pistons hebt, mag je 8 van die oranje aansluitingen gebruiken.

Toen ik alles aangesloten had, werkte het nog niet meteen. Het bleek dat ik niet overal goed contact had gemaakt, dus ik heb alles nog na moeten lopen, een multimeter was hierbij handig.

Berichten: 8

Geregistreerd: 22 jan 2021 21:56

Bericht 29 sep 2023 13:20

Re: Pistons aansluiten

Hartelijk dank. Ik ga er mee aan de slag.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com