Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Welk type reedcontact bij pedaal?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 7

Geregistreerd: 26 aug 2013 16:19

Bericht 25 okt 2023 20:39

Welk type reedcontact bij pedaal?

Ik heb een pedaaltoets die geen geluid meer geeft vanwege een kapot reedcontact.
Dat pedaal heb ik een kleine tien jaar geleden aangeschaft bij Noorlander.
Het is mogelijk om een nieuw reedcontact te bestellen bij deze firma voor iets meer dan 1 euro, maar...omdat ik in Noorwegen woon, lopen de verzendkosten op tot meer dan 43 euro. Ik zou dat reedcontact dus beter hier ergens kunnen kopen, maar ik moet weten wat voor type reedcontact het is, ofwel wat de specificaties ervan zijn. Ik krijg daar bij Noorlander (nog) geen antwoord op. Is hier iemand die dit weet?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Mvg
Pieter

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 25 okt 2023 23:33

Welk type reedcontact bij pedaal?

Je zou het defecte magneet contact kunnen los solderen en meenemen naar een elektro onderdelen winkel en kijken of zij iets gelijkaardig verkopen.

Willem

Berichten: 7

Geregistreerd: 26 aug 2013 16:19

Bericht 26 okt 2023 09:56

Re: Welk type reedcontact bij pedaal?

Ok, bedankt voor de reactie. Inmiddels heb ik toch de benodigde info van Noorlander gekregen. De webshop verzendmodule bleek overigens een fout te hebben gemaakt met de berekening van het bedrag voor de verzendkosten, maar het kwam toch nog uit op 25 euro.

Pieter
Avatar gebruiker

Berichten: 361

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 26 okt 2023 18:10

Re: Welk type reedcontact bij pedaal?

Dag Grandjeux,

Waarom deze kosten, je kunt zo’n klein onderdeeltje op een stukje stevig papier of karton plakken en in een gewone envelop als briefpost versturen.
Dit hoeft toch geen 25 euro te kosten!
Bovendien zou ik zelf meer reedcontacten bestellen, als reserve aangezien het orgel veelvuldig wordt gebruikt.
Het juiste reedcontact bestellen is eenvoudig, gewoon de lengte en de diameter van het glazen buisje nauwkeurig opmeten, dit aan een leverancier doorgeven en het is opgelost!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 7

Geregistreerd: 26 aug 2013 16:19

Bericht 27 okt 2023 13:46

Re: Welk type reedcontact bij pedaal?

Ja, ik had gedacht er meerdere te kopen, maar lengte en diameter zijn volgens mij niet genoeg. Het gaat ook om de waarden.Ik vind 25 euro verzendkosten ook duur, maar ja, dat bepaal ik niet...
Avatar gebruiker

Berichten: 361

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 27 okt 2023 20:51

Re: Welk type reedcontact bij pedaal?

Dag Grandjeux,

De stroom en spanning van een enkelvoudig reedcontact die voor Midi gebruikt kan worden is zo laag dat elk type gebruikt kan worden maar de kleinere soorten hebben een snellere schakelreactie en kunnen werken met een kleiner magneet.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 27 okt 2023 21:32

Re: Welk type reedcontact bij pedaal?

Reedcontact is inderdaad niet kritisch. Ik heb indertijd de reedcontacten bij Aliexpress besteld.
Die levert ze zelfs zonder verzendkosten (althans paar jaar geleden) en als je ze besteld vanuit het buitenland neem ik aan dat ze daar ook wel afleveren.
Ik denk dat je voor € 20,- een heel pedaal kan voorzien van reedcontacten inclusief magneten.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com