Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk herkent MIDI niet meer

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 27 jun 2017 20:58

Hauptwerk herkent MIDI niet meer

Beste mensen,

Speel al een aantal jaar op mijn zelfgebouwde set (zie een ander topic).
Mijn Windows 7 64 bit I7 laptop met 6 GB doet het prima met Zoblitz...
Als ik ga spelen dan start de computer op die aan een TASCAM MK II hangt. Als het scherm met de registerknoppen geladen is in HW zet ik mijn orgel aan. De registerknoppen worden verlicht en spelen maar.... Af en toe herkende hij het niet (de registerknoppen werden niet verlicht en er was geen geluid te horen). Orgel uit en computer opnieuw opstarten was dan voldoende (alleen wat meer wachttijd)..
Maar vanmiddag hielp ook dat opnieuw opstarten niet meer. Het enige wat ik kan verzinnen is dat de USB uitgang van de externe geluidskaart eruit is geweest.

Computer herkent externe geluidskaart wel.
Geluidskaart knippert als je een toets indrukt.
Lampjes in HW gaan niet knipperen..
Kortom geen geluid..

Hoe kan ik dit verhelpen?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 jun 2017 21:15

Re: Hauptwerk herkent MIDI niet meer

Jacco de Bree schreef:Beste mensen,

Speel al een aantal jaar op mijn zelfgebouwde set (zie een ander topic).
Mijn Windows 7 64 bit I7 laptop met 6 GB doet het prima met Zoblitz...
Als ik ga spelen dan start de computer op die aan een TASCAM MK II hangt. Als het scherm met de registerknoppen geladen is in HW zet ik mijn orgel aan. De registerknoppen worden verlicht en spelen maar.... Af en toe herkende hij het niet (de registerknoppen werden niet verlicht en er was geen geluid te horen). Orgel uit en computer opnieuw opstarten was dan voldoende (alleen wat meer wachttijd)..
Maar vanmiddag hielp ook dat opnieuw opstarten niet meer. Het enige wat ik kan verzinnen is dat de USB uitgang van de externe geluidskaart eruit is geweest.

Computer herkent externe geluidskaart wel.
Geluidskaart knippert als je een toets indrukt.
Lampjes in HW gaan niet knipperen..
Kortom geen geluid..

Hoe kan ik dit verhelpen?


Jacco staat er bij "MIDI PORTS IN" iets uit gevinkt?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 28 jun 2017 18:47

Re: Hauptwerk herkent MIDI niet meer

bedankt voor het reageren...

waar kan ik die vinden?

Heb nu eerst een tip van Evert Jan geprobeerd die ik vond:


Waarschijnlijk heb je een externe geluidskaart en wordt HW automatisch gestart als de PC wordt opgestart. De driver is dan nog niet geladen en HW wordt al gestart.
Via het menu General settings --> General Preferences en tabblad Advanced preferences kun je de "minimum time to wait on start-up" op bijv. 15 zetten.
Hiermee wordt de minimale wachttijd na het starten van Hauptwerk ingesteld. Binnen deze tijd moeten de geluidskaart- en MIDI-drivers op de PC actief zijn. Als dat niet binnen de ingestelde tijd is geeft Hauptwerk een foutmelding en stop met opstarten.

groet jacco

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jun 2017 18:52

Re: Hauptwerk herkent MIDI niet meer

Midi ports vind je hier: menu General settings --> MIDI ports
Er moet een vinkje staan op het kruispunt kolom Console MIDI IN en de regel waar de TASCAM MK II

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 28 jun 2017 18:55

Re: Hauptwerk herkent MIDI niet meer

Tsjonge jonge,... hoe wisten jullie dat?

Ik vinkte hem aan en hij deed het direct weer... Super!

Hoe kon het dan in het verleden dat ik af en toe geen geluid had? Springt dat vinkje dan niet aan of laadt HW dan sneller dan de drivers van de Tascam?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jun 2017 19:57

Re: Hauptwerk herkent MIDI niet meer

HW heeft de drivers van Tascam nodig voor het audio en MIDI. Het laadt daardoor niet sneller; dat is niet de reden.

HW is echter niet plug-and-play. Je moet de Tascam aangesloten hebben voordat je HW opstart.
Verder moet hij in het zelfde USB gat van de PC gestopt worden (als hij een keer losgehaald wordt). Anders krijgt hij van Windows een nieuw driver(volg)nummer, en dan staat er geen vinkje en de orgels gaan allemaal 1x door de lange laadprocedure.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com