Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Audioverstoringen in Hauptwerk 5

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 03 apr 2020 11:07

Audioverstoringen in Hauptwerk 5

Goedemorgen,

Met veel dank aan Evert-Jan (dmv zijn boek) ben ik behoorlijk tevreden met de instellingen in HW5. Eerst windows10 geoptimaliseerd, dat is nu zonder glitches! En Zwolle helemaal gefinetuned. Ik heb nu nog 1 vraag. Het pedaal klink om een of andere reden zachter dan eerst. Hoe kan ik dat het beste bijstellen, is dat via voicing of anders?

Allemaal sterkte in deze barre tijden.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 apr 2020 13:01

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Albert

is dat bij alle sets of alleen bij Zwolle?
In het laatste geval moet dat via voicing gebeuren. Selecteer in het voicing tool alle pedaalregisters (CTRL toets ingedrukt houden en alle registers 1 voor 1 aanklikken; of de shift toets indrukken terwijl je de eerste en laatste pedaalregisters aanklikt) en schuif de masterschuif iets omhoog (standaard staat in HW 5.0.1, als je het voicingtool opent, altijd "amplitude" actief).

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 03 apr 2020 13:22

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Evert-Jan schreef:Albert

is dat bij alle sets of alleen bij Zwolle?
In het laatste geval moet dat via voicing gebeuren. Selecteer in het voicing tool alle pedaalregisters (CTRL toets ingedrukt houden en alle registers 1 voor 1 aanklikken; of de shift toets indrukken terwijl je de eerste en laatste pedaalregisters aanklikt) en schuif de masterschuif iets omhoog (standaard staat in HW 5.0.1, als je het voicingtool opent, altijd "amplitude" actief).


Dank je Evert-Jan,

Eerlijk gezegd weet ik nog niet of het met andere sets ook is, ik doe het een voor een -) Ik ga het vooralsnog met voicing proberen.
Dank
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 14 apr 2020 09:46

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Goedemorgen,

Zo nu en dan is er toch nog een vreemd geluid uit de boxen, Ik zoek bij de services naar sysmain, dat staat nergens , kan dat in de nieuwste versie van windows 10? en wat doe ik eraan ?
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 14 apr 2020 10:35

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Alho schreef:Goedemorgen,

Zo nu en dan is er toch nog een vreemd geluid uit de boxen, Ik zoek bij de services naar sysmain, dat staat nergens , kan dat in de nieuwste versie van windows 10? en wat doe ik eraan ?



ok, via google weer verder gekomen, via MSconfig zag ik het niet, nu via services.msc wel, . Het was overigens al uitgeschakeld, dus dat is het niet.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 apr 2020 16:19

Re: Audioverstoringen in Hauptwerk 5

Albert

hangt de PC aan internet?
Heb je punt 19 van de optimalisaties ook uitgevoerd?
Hetzelfde geldt voor punt 25-2 en 25-3

Ik heb er ook een afzonderlijk topic van gemaakt; heeft niets meer met audioroutering van doen.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 18 apr 2020 12:07

Re: Audioverstoringen in Hauptwerk 5

Hartelijk dank weer Evert-Jan,

Alles is uitgevoerd! nu, wat een klus is dat nog. Zoals het het nu lijkt werkt het perfect. Ik word steeds blijer met HW 5 :)

Ik heb de computer zoveel mogelijk niet aan internet (kan het wel zo aansluiten voor updates enz).

Wat een overbodige luxe zit er toch zo in Windows, je zou bijna terugverlangen naar het dos tijdperk! :!: Eenvoudig/krachtig, als je toch maar 1 toepassing draait. Is het heel raar gedacht dat er door iemand een script geschreven kan worden, om de hele optimalisatie uit te voeren, dmv bv van een vraag en antwoord module?

Een goed weekend gewenst.
Met vriendelijke groet,
Albert

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com