Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

CPU-meter hauptwerk vs CPU -meter taakbeheer

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 17

Geregistreerd: 18 feb 2011 20:33

Bericht 03 jul 2013 08:31

CPU-meter hauptwerk vs CPU -meter taakbeheer

Hoe kan het dat mijn CPU-meter in hauptwerk ver in het rood schiet terwijl de CPU-meter via taakbeheer een belasting van 6% laat zien? Dit klopt toch niet? Wat meet hauptwerk precies in de cpu-meter?

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 08 jul 2013 12:24

Re: CPU-meter hauptwerk vs CPU -meter taakbeheer

Hoi,

Ik heb i.v.m. een soortgelijk probleem (toen ik van HW3 naar Hw4 ging in 10-2011) de volgende vraag aan Brett Milan voorgelegd: "the CPU indicator lights up about every 3 seconds to nearly 100 percent, and there's no effect on quality of the sound The windows indicator doesn't show this peaks of the CPU, see attachment Is this maybe a bug of the programm Hauptwerk and can it be fixed ? "

Het antwoord op deze vraag was
: A spike in the CPU meter in Hauptwerk indicates a performance issue with the computer, it is definitely not a bug and is showing that for a reason. This meter does not follow suit with the Windows task manager.

It sounds like you have some latency spikes happening. Most likely you can fix this issue by following the steps listed in the tutorial for Tweaking Windows for audio at
http://www.hauptwerk.com/tutorials.

Misschien heb je hier wat aan,
Wibo


PS
Momenteel heb met Windows 8 het net andersom... Windows geeft tot wel 30% processorbezettimg aan, ASUS met een programma bij het MoBo wel 100% van Core 1, terwijl HW af en toe 1 streepje uitslaat, Polyfonie lijkt nagenoeg niet minder, wel de laadtijd met 2 SSD.... New topic denk ik
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 jul 2013 12:33

Re: CPU-meter hauptwerk vs CPU -meter taakbeheer

Hoi Arrie

Er zijn meer mensen met dezelfde problemen.
viewtopic.php?f=12&t=1035&p=11671&hilit=Pedro#p11671
Kijk maar eens in dit topic. Heel vaak kan je dit soort problemen stoppen door bep. Achtergrond services uit te schakelen.
Groet Jan

Berichten: 17

Geregistreerd: 18 feb 2011 20:33

Bericht 16 jul 2013 18:34

Re: CPU-meter hauptwerk vs CPU -meter taakbeheer

Dank voor het uitzoeken! Inmiddels heb ik asio4all geinstalleerd, en het probleem is opgelost. Cpu meter laat nog hooguit 2 streepjes zien.

Groeten Arjan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 jul 2013 20:03

Re: CPU-meter hauptwerk vs CPU -meter taakbeheer

ook al is je probleem opgelost

ik heb toch sterk mijn bedenkingen t.o.v asio4all

heeft je eigen soundmodule geen asio??


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 17

Geregistreerd: 18 feb 2011 20:33

Bericht 22 jul 2013 21:54

Re: CPU-meter hauptwerk vs CPU -meter taakbeheer

Jan Wim schreef:ook al is je probleem opgelost

ik heb toch sterk mijn bedenkingen t.o.v asio4all


JW


Hoi,
wat zijn je bedenkingen dan precies?

Ben eigenlijk wel benieuwd...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 jul 2013 22:07

Re: CPU-meter hauptwerk vs CPU -meter taakbeheer

\
Lees mbt Asio4all, de al veel geschreven topics, die hier al over gaan

Asio4all geeft te vaak, en te veel storingen, vertragingen, clipping, ect

dus mijn advies is niet doen, waarom zou je ook?, elke audiokaart, heeft tenslotte zijn eigen daarvoor bestemde asio driver


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jul 2013 23:06

Re: CPU-meter hauptwerk vs CPU -meter taakbeheer

Hartgrondig mee eens, Jan-Wim!

ASIO4ALL was leuk in de tijd dat we nog eperimenteerden met meerdere geluidskaarten in de PC, en die kon je dan onmogelijk met dezelfde native driver bedienen, en dan gaf deze driver uitkomst, om maar eens een voorbeeldje te noemen.

Maar nu werken we met semi-professionele audio devices waar je echt alleen met de native driver een gegarandeerd stabiele situatie hebt. ( wel altijd de nieuwste versie en voor het juiste OS downloaden).

Mijn mening is, dat je dus bij problemen die bij de bron moet aanpakken, en niet dan maar een ander drivertje gaan installeren waarmee je soms geluk kunt hebben dat de eerdere problemen zich niet meer openbaren.

HG

Geert

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com