Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk Update 4.1

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 25

Geregistreerd: 22 feb 2013 19:42

Woonplaats: Apeldoorn

Bericht 03 sep 2014 14:21

Re: Hauptwerk Update 4.1

Bedankt voor je reactie :D
Groet,

Jan van den Brand

Berichten: 4

Geregistreerd: 19 feb 2012 20:02

Bericht 09 sep 2014 11:53

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik heb op mijn computer die niet aan internet hangt via een usbstick hauptwerk 4.1 geïnstalleerd en krijg nu de volgende melding: sentinel key not found (H 0007) ik heb nu al spijt kan nu niet meer spelen.
Wie kan helpen?

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 09 sep 2014 12:07

Re: Hauptwerk Update 4.1

Je bent de eerste niet met dit probleem. Je hebt 2 keuzes:

1. Je blijft bij HW 4.0. Draai dan het installatieprogramma van HW 4.0.
2. Je stapt over op HW 4.1. Dan moet je eerst je computer aansluiten op internet en Windows updaten. Pas daarna kun je het installatieprogramma van HW 4.1 draaien.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 09 sep 2014 15:13

Re: Hauptwerk Update 4.1

Zie http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=4&t=13312voor een uitgebreide discussie.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 09 sep 2014 18:00

Re: Hauptwerk Update 4.1

Dat topic gaat volgens mij over een ander probleem.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 10 sep 2014 08:55

Re: Hauptwerk Update 4.1

Gerrit schreef:Je bent de eerste niet met dit probleem. Je hebt 2 keuzes:

1. Je blijft bij HW 4.0. Draai dan het installatieprogramma van HW 4.0.
2. Je stapt over op HW 4.1. Dan moet je eerst je computer aansluiten op internet en Windows updaten. Pas daarna kun je het installatieprogramma van HW 4.1 draaien.


Je kan ook op een andere computer met internet even googlen op de betreffende melding.
Dan kom je vanzelf een installer tegen waarmee je een nieuwe driver kan installeren voor de USB-dongle.
Die zet je dan op een usb stickje en kan je het op je HW-pc zetten.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 4

Geregistreerd: 19 feb 2012 20:02

Bericht 10 sep 2014 22:15

Re: Hauptwerk Update 4.1

Inderdaad nu ik windows heb aan het internet heb gehangen is de installatie naar 4.1 enz. gelukt en kan ik weer spelen.
Hartelijk dank voor de informatie,
Dick.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 12 sep 2014 19:32

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik heb ook een probleem. Vanmorgen het zaakje gedownloaded, de grote versie. Deze over de bestaande geïnstalleerd. Bij het laden meteen fout. Ergens halverwege het laden van een orgel (groot) vliegt HW eruit. Programma stopt en ik krijg geen foutmelding.
Vervolgens Anloo geladen, ging wel goed, Gapinge, ook.

Mijn vermoeden, na de update gebruikt HW zelf fors meer geheugen. Klopt dat? Zo ja, dan moet ik alle orgels opnieuw inladen, met de hand aanpassen in welke bitrate.... :(
Laatst bijgewerkt door Kees Hoekman op 21 sep 2014 19:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 sep 2014 19:55

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees

HW 4.1 gebruikt meer geheugen. Hoeveel exact weet ik niet want in de taskmanager blijft het getal voor gebruikt geheugen voor HW hetzelfde. Maar HW maakt gebruikt van systeem functies voor het laden van orgels en daar worden meer buffers gereserveerd.
Alleen de grote orgels, die vroeger net in RAM pasten, even opnieuw laden met een paar registers op lager hoeveelheid bits zetten. Installeren hoeft dus niet, alleen op nieuw laden via menu Load --> adjust audio, enz. ........
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 12 sep 2014 20:02

Re: Hauptwerk Update 4.1

Oké, dank je wel! Ik was er dus al bang voor. Inderdaad, opnieuw laden, dat bedoelde ik ook, maar schreef iets heel anders... :oops:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 sep 2014 12:39

Re: Hauptwerk Update 4.1

Beste mensen, ik krijg het nog steeds niet allemaal gedaan en geloof me, ik ben in de loop der tijd toch redelijk bedreven in pc en hw gebruik geraakt.
Probleem:
Wanneer ik Caen surr. (of een ander) wil laden, overigens de eerste versie, dan krijg ik steeds halverwege de melding, dat één of meerdere systeembronnen niet beschikbaar zijn, OF, dat er te weinig geheugen beschikbaar is(zonder te zeggen waar), terwijl zowel RAM als SSD nog een overvloed aan ruimte hebben.
Tweemaal kreeg ik een blue-screen, waar niet meer dan bovenstaande melding ook instond, met een niet nader te traceren foutcode.
Wie o wie had dit ook en indien ja en opgelost, hoe heb je dat gedaan gekregen?
Voor de duidelijkheid, mijn Engels is beschamend slecht, dus liever geen verwijzing naar het Engelse forum, sorry. :oops:
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 20 sep 2014 13:00

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik kan er niks aan doen, maar mijn stelling is:

als je tevreden bent met versie 4, waarom dan upgraden?
Ik neem in ieder geval het risico niet. temeer omdat ik 2 linkerhanden EN 2 linkervoeten heb wat betreft computers...
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 sep 2014 13:35

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ha dank je wel voor je hulp! :)
Ja, snap ik Karel, maar goed, ik heb recht op die update, hij komt om een bepaalde reden, ik installeer dus.
En ja, niet bij iedereen liep het mis, dus in principe moet je dit gewoon zonder vrees kunnen doen.
Maar, ik kan uiteraard terug naar hw 4.0, doch dat is vooralsnog niet mijn doel.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 20 sep 2014 21:45

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees, dat blue screen moet je wel mee oppassen...ik had laatst via een USB stick mooi een trojan horse binnengekregen, en de enige waarschuwing daarvoor, was, dat ik 2 x bij afsluiten een BSD kreeg.
Terwijl ik toch uiteraard Microsoft Security Essentials heb draaien.

Heb dus een volledige scan uitgevoerd en toen pas kwam dat tevoorschijn en is ook feilloos verwijderd. meestal heb je je scan-opties eigenlijk veel te laag staan.

Ik zou toch eerst de hele PC nog maar eens goed nalopen. Want echt: die upgrade gaat vlekkeloos, en ik heb toch heel wat samplesets draaien, en ook nog die launchpads; allemaal dik voor mekaar.

Ik heb het dus zowel op Windows 8.1 als de aloude x64 gedaan! ( en die laatste draait bij mij nog het beste ook)

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 sep 2014 22:05

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees

naast wat Geert vraagt

- Ik begreep dat de HW4.1 installatie zonder probleem verlopen is. Klopt dit?

- Wat als je St. Anne opnieuw laadt, geeft deze dan ook te weinig resources aan en kapt ermee?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 sep 2014 22:40

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik heb Norman anti virus en een complete scan gedraaid. De bluescreen gaat over die foutmeldingen.
Ik zou te weinig geheugen hebben, te weinig systeembronnen beschikbaar.

Ik laad bv Caen Surr. op 40% klapt hij eruit, HW is dan ook afgesloten. Terwijl er nog ca. 10 gb vrij was, vlgs HW en Taakbeheer. Heel vreemd.

Ann Mosley laadt goed.

De installatie verliep goed, met twee pop-ups en verzoek tot toegang via Norman naar buiten toe. Driver is oké.
De toegang is permanent toegestaan.
Vervelend is ook, dat systeemherstel plotseling alle punten kwijt is en ik dus niet meer terug kan....Grrrrr.....
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 sep 2014 23:12

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees

heb jij de instelling van de pagefile op "systeem" staan en niet op 0 of een vaste waarde?

Verder zou ik "met de hand" een aantal herstelpunten aanmaken (dus achter elkaar). Nadeel bij een blauw scherm is, dat de PC wel eens terug gaat naar het vorige herstelpunt en dan heb je HW 4 weer terug, die vervolgens niet opstart opdat de instellingen file van HW op 4.1 blijft staan.
Dus gewoon 3of 4 achterelkaar aanmaken en een volgnr. geven.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 sep 2014 23:20

Re: Hauptwerk Update 4.1

Sorry, wat bedoel je met de pagefile op systeem staan? Waar kan ik dat zien/doen?
Wat houdt het precies in?

Ik heb herstelpunten gemaakt, maar niet meer te vinden....
Ik doe dat soms uit wantrouwen af en toe met de hand, gewoon uit zekerheidsoogpunt.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 sep 2014 23:53

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees

misschien zegt de NL kreet "Windows-wisselbestand" je meer

Hoe te zien of deze goed staat:

Open Systeem door te klikken op Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.

Klik in het linkerdeelvenster op Geavanceerde systeeminstellingen.

Klik op Instellingen onder Prestaties op het tabblad Geavanceerd.

Klik op het tabblad Geavanceerd onder Virtueel geheugen op Wijzigen.

Schakel het selectievakje Wisselbestandsgrootte voor alle stations automatisch beheren" AAN.
Hiermede heeft Windows de controle over het wisselbestand; iets wat HW nu vereist.

klik op OK.


Wat verdwenen herstelpunten betreft: is er wel genoeg vrije schijfruimte?
Misschien een vinkje gezet dat herstelpunten verwijderd worden:
Ga naar computer zoals boven beschreven --> eigenschappen -->systeembeveiliging -->configureren
Windows biedt de mogelijkheid om alle herstelpunten te verwijderen.
Daar moet GEEN kruisje staan.
Ook moet een bepaalde hoeveelheid schijfruimte voor herstelpunten gereserveerd te zijn. Is dat zo?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 sep 2014 01:27

Re: Hauptwerk Update 4.1

Wel Evert-Jan,
Alles staat goed, precies zoals je zei. Systeemherstel is om onverklaarbare redenen uitgezet, dus moest ik opnieuw aanzetten. De oude punten zijn er niet meer, althans, ik kan die niet terugvinden.

Het is nu zo, veel kleinere orgel laden goed. Maar nu is het overige nog, dat ik geen Caen kan laden, noch wet, laat staan surround. Halverwege het laden, klapt het zaakje ineens eruit en dan kan je niet meteen opstarten.
Dan krijg ik de meldingen, niet genoeg systeembronnen beschikbaar, onvoldoende geheugen beschikbaar, na opnieuw opstarten is af en toe plotseling een sentinel key weg.
Dan start Freiberg ineens wél. Ik had Caen geladen, maar bij het inladen van de surround, klapte hij er plotseling uit en ziet de layout er ineens heel basic uit, alsof je in de veilige modus zit.
Hup systeemherstel en dát is weer wel goed.
Ik had Rabstejn geladen, deed het, in surr. nog ruim twee gb over, laadt ineen niet meer, bij 8 gb vrije ruimte, vlgs de hw indicator, mietert ook die eruit.
Ik heb spijt als weet ik wat, dat ik eraan begonnen ben, doch kan het niet loslaten, ik zie ook vlekkeloze updates hier gemeld, dus moet bij mij ook kunnen.

Eén ding speelt nu door mijn hoofd, is misschien mijn Windows nu beschadigd, t.g.v. de eerste update? Die overigens zonder probleem verliep, met twee pop-ups, die ik accordeerde.

Wie o wie, helpt deze arme man.... :o :roll: :cry:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 sep 2014 06:34

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees, hopelijk heeft Evert-Jan nog oplossingen voor je. Maar is het anders gezien deze hoogst problematische situatie niet tijd om evt - als je die tenminste hebt - een backup van je hele systeem terug te zetten??
Of, als je de originele Windows installatieschijf nog hebt, format c: en opnieuw beginnen?? Ik geef toe, tis veel werk, maar dan heb je tenminste een schone installatie.

En dan, regelmatig een backup van je C: partitie maken! Moet ik overigens ook weer eens doen...... :oops: :oops:

Sterkte ermee, want een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd....toch?
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 sep 2014 08:02

Re: Hauptwerk Update 4.1

Hoi Kees,

Het zou kunnen dat er een memory dimm kapot is. Dit kun je testen met de tool: http://www.memtest86.com/
De bootable op USB zetten en een nacht laten draaien. Zie je gelijk error's dan weet je genoeg ...

groet,
Gert Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 sep 2014 13:04

Re: Hauptwerk Update 4.1

Hoi Gert Jan, dank voor je reactie. Sorry dat ik het niet begrijp, maar wélk tooltje moet ik daar downloaden? Ik kom er niet aan uit en mijn Engels is helaas niet zo best...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 sep 2014 13:13

Re: Hauptwerk Update 4.1

Deze tool: http://www.memtest86.com/downloads/memtest86-usb.zip
In de zip (readme.txt) staat uitgelegd hoe het werkt.
En anders kom je gezellig langs doe ik het .... :)
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 sep 2014 13:39

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ha dank je! Ik lig nu op bed, dus kan even duren alvorens ik weer reageer. En de nestor komt op bezoek, dus moet even kijken hoe het loopt ;)
"Even" aankomen..., 't zal even aanlopen, alvorens ik weer zover weg kan, helaas, nou ja... Je weet van de ontwikkelingen, zitten is nog erg pijnlijk, maar deze moeilijke drie maanden zij n een investering, die mijn leven hopelijk op langere termijn kwa pijn stuk kan verlichten. En ja ik wilde weer es orgelen, heb ik dit.... :(
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com