Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk Update 4.1

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 sep 2014 14:49

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees

wat je download is een zipfile. Uitpakken en je krijgt een ISO file
Je moet dit tooltje downloaden om de ISO file bootable op de USB stick te zetten: http://www.pendrivelinux.com/downloads/YUMI/YUMI-2.0.1.0.exe. Dit kun je direct runnen.
Kies in stap 1 de USB stck (die je in de PC gestopt hebt). Let op: de stick wordt leeggemaakt, dus event. bestanden veiligstellen.
In stap 2 kies je MEMTEST (staat in het pickup lijstje onder Sytem tools
In stap 3 kies je de iso file, die je uitgepakt hebt

Vervolgens Create.

Nu kun je de PC opstarten met de USB stick. Memtest start vanzelf op


Ander punt:
- je zou Caen kunnen laden en je virusscanner uitzetten. Kijken of hij verder komt of nu wel laad.
- het zou ook kunnen dat een van de uitgezette services is. Ik ga je lijst nog eens nakijken.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 24 sep 2014 20:36

Re: Hauptwerk Update 4.1

Hoi Kees,

Als het puzzeltje zoveel tijd gaat kosten, denk ik dat wanneer je toch de uitgebreide download deed van het programma, je het beste in Windows het programma HW geheel kunt de-installeren, de computer herstart, en een frisse HW 4.1(.1) installatie doet. Je moet sowieso toch alles opnieuw cachen....

Of zie ik iets over het hoofd, bv het uitpakken van alle RAR of DVD bestanden ?

Willem
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 sep 2014 21:42

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ja ja Wim, maar ik heb HW al volledig verwijderd met Revo en daarna opnieuw geinstalleerd.
Als proef heb ik nu hw4 terug gezet en voila, no problem... Grrrr.....
Maar, dat geheugen gaat ook getest, doch mijn schoonvader en moeder waren hier vandaag, dus ik ben er niet aan toegekomen, om dát te regelen. Doe ik morgenochtend en dan laat ik het de hele dag lopen.(memtest, raar woord trouwens...)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 25 sep 2014 10:21

Re: Hauptwerk Update 4.1

Zou het misschien dit probleem geweest kunnen zijn:
An organ could fail to load (unload or crash) if particular functions had previously been assigned manually to piston toolbars in v4.0.0.

Dit komt uit de release notice voor versie 4.1.1. Vertaling:
Het kon voorkomen dat een orgel niet wilde laden (het werd weer uit het geheugen gewist of HW crashte) als er eerder handmatig bepaalde functies waren toegewezen aan piston toolbars in v.4.0.0.

Als dit het probleem was, zou het in versie 4.1.1 opgelost moeten zijn.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 25 sep 2014 15:44

Re: Hauptwerk Update 4.1

Dank je voor je reactie Gerrit.

ik heb niets toegewezen.
Maar wat het wel was?
Ik heb nog niet de memtest gedaan, wat ik wel gedaan heb. Ik heb alles volledig verwijderd, HW4.0 er terug opgezet.
Vervolgens, de KLEINE update gedownload en die geïnstalleerd, ook heb ik het aparte stuurprogramma geïnstalleerd, voor de dongel. Wat denk je? Het werkt, alles doet het inmiddels!!
Waarschijnlijk is het probleem geweest, dat ik niet dat losse driver bestand heb gebruikt en dat ik de grote update i.p.v. de kleine nam.
Kortom, het lijkt opgelost.

Wel treedt nu het volgende probleem op, ik heb bij Caen Surround, versie 1, een probleem, het bestand 812 schijnt corrupt geworden, want er mist een goed bestand van een pijpje van de Vox Celeste, no 68 G#. Erg vervelend, want ik krijg het niet goed meer. Ook niet met de back-up en ook niet met het originele bestand, door het orgel opnieuw te installeren.
Ik denk dat ik die 812 van iemand moet lenen, de dvd is waarschijnlijk ergens stuk, een spelde prik in de zilver folie o.i.d. In ieder geval krijg ik een foutmelding. Grrrr.....
Zelfs de grote bestanden, als Tholen en Freiberg, kan ik zonder problemen laden, waar anders geheel HW eruit vloog.
Vreemde zaak.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 25 sep 2014 15:58

Hauptwerk Update 4.1

Beste Kees.
Je kan misschien inlogen op de web-site van Sonusparadisi en daar je versie opnieuw downloaden.
Alleen weet ik niet of dat kan voor de versie 1 voor de sample-set van Cean.
Maar normaal kan je via de web-site van Sonusparadisi alles downloaden wat je in het verleden heb aangeschaft.

Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 25 sep 2014 16:07

Re: Hauptwerk Update 4.1

Dank je Willem!

Ik heb inmiddels díe fout ontdekt, ik had per abuis een odf teveel geladen, de odf 2.01, terwijl die voor V2 is en om .wav vraagt, de 1e laadt .hbw bestanden in.

en, ik had dvd's, dus die kan ik niet downloaden meer, aangezien er via SP alleen nog V2 te verkrijgen is. Gelukkig opgelost.

Samengevat, je moet de update downloaden, niet de grote versie, wanneer je 4.0 draaiend hebt en niet klakkeloos alle update's draaien....

Allen bedankt voor het meedenken! En nee, die memtest ga ik niet meer doen, denk niet dat het daar aan lag.

Ik ben te lang niet meer met HW bezig geweest en dan ben je dus nog wel es abuis en ook, ik heb sinds maart niet meer gespeeld, dus dat raakt ook tijd, maar ja, ik ben drie weken geleden geopereerd en vorige week maandag ook, dat moet allemaal even genezen.
Ik heb een neurostimulator gehad, om de pijn te onderdrukken en dat werkt, eindelijk iets wat helpt....
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 nov 2014 13:52

Re: Hauptwerk Update 4.1

P1050450_01.JPG
Over abuis gesproken, Kees.....Het zal allemaal wel theoretisch beter zijn, maar ik heb met 4.1 soms wat moeite als ik een bepaalde preset aan het wijzigen ben, om te onthouden, welke het ook alweer was, sinds in 4.1 de knopverlichting meteen dooft, zodra je even een andere stop bij of af doet.
Bij mij is de inprenting in het kortstondige geheugen dus een stuk verslechterd, en het eind is nog niet in zicht...

Gelukkig is een ander deel van mn brein nog goed, dus heb ik nu een aansturing voor mijn preset-buttons gemaakt, die gewoon onthoudt wat de laatst ingedrukte preset is, en dus niet meer door HW wordt aangestuurd.

Ziehier de testopstelling; ik maak daarbij gebruik van de printjes zoals ze in de Johannus zitten. Die hele kleine LED's tussen die twee componentjes in, die geven toch een boel licht.......


HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 01 dec 2014 19:31

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik ben er weer....

Dacht dat ik eraf was, doch niets is minder waar. Het is erger dan ooit en feitelijk kan ik geen orgel meer normaal laden, dan na vele malen opnieuw proberen, uiteraard de lange versie...., en bij de tiende/twintigste keer, dan kan het soms gebeuren dat het me gelukt... Helaas overdrijf ik niet... :roll: :evil:

Wie weet nog raad?
Alles is opnieuw geïnstalleerd, geheugendims zijn aangedrukt, de tool van Samsung die Gert Jan me aanreikte heb ik gedraaid en dat kan je echt maar één keer doen, dus een tweede poging zal niet gaan.

???

Nieuw moederboord? Samsung ssd stuk? Alles doet het goed, behalve orgels laden... Altijd de melding, can not read de existing file from D:/..... Maar D geeft geen fouten en is niet de SSD.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 dec 2014 19:38

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees

je moet iets meer vertellen van je PC om een idee te krijgen hoe e.e.a. geconfigureerd is.
Drive c: = ??, drive D = ?? (HD of SSD + merk/type = ??)
De cache files staan op ??
De HauptwerkUserData staat op ??
De HauptwerkSampleSetsAndComponents staan op
Moederbord is ??

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 dec 2014 19:40

Re: Hauptwerk Update 4.1

Hoi Kees,


als je genoeg ruimte op je ssd hebt.
verhuis dan eens je HWmap "HauptwerkSamplesetsandComponents" (ik neem aan dat je deze nu op een harddisk hebt staan?)
naar je ssd schijf, en kijk dan eens of de foutmelding ook komt?

het kan best zijn dat er toch beschadigde clusters op je HD schijf aanwezig zijn.



gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 01 dec 2014 19:43

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik vergat ook te zeggen dat ik weer een paar blue screens had.

C is de SSD van Samsung, uit de EVO serie, waarop de Cache files staan.
D is de Samsung HD Dataschijf, waarop HW is geïnstalleerd.
Moederboord is P7P55D van Asus.
16 gb ram 1333

Problemen zijn begonnen na de installatie van hw 4.1

edit:
Deed ik reeds es JW! Maar scheelt niets. En ik geef je nog antwoord, kwam er nog niet van. :oops:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 dec 2014 19:52

Re: Hauptwerk Update 4.1

Bios update al uitgevoerd?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 01 dec 2014 20:05

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ja ook! En kan niet weer. Het MB is ook al van okt. 2009, dat ik het kocht.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 dec 2014 20:14

Re: Hauptwerk Update 4.1

erg vreemd

en zoals je schrijft is dit altijd HW gerelateerd? voor de overige functies werkt je pc naar behoren?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 01 dec 2014 20:50

Re: Hauptwerk Update 4.1

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 06 dec 2017 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 01 dec 2014 21:27

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ha ja, ik heb dit juist NA de update van hw4 naar hw4.1 :(

Ik ga nu nokken, mijn tijd achter de pc zit er weer op, is ff genoeg, ik lees morgen jullie reactis wellicht nog weer wel.

Oja de memtest lukt niet, noch met het ding vna Gert Jan, maar ook niet met de manier vna Evert Jan.
Laatst bijgewerkt door Kees Hoekman op 05 dec 2014 01:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 dec 2014 21:55

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees Hoekman schreef:Ha ja, ik heb dit juist NA de update van hw4 naar hw4.1 :(

Ik ga nu nokken, mijn tijd achter de pc zit er weer op, is ff genoeg, ik lees morgen jullie reactis wellicht nog weer wel.

Oja de memtest lukt niet, nog met het ding vna Gert Jan, maar ook niet met de manier vna Evert Jan.



Hoi Kees,

check morgen of wanneer het je uitkomt nog even goed je versie wat Peter al eerder aangaf
na de update naar 4.1, is er kort daarna nog een versie uitgekomen n.l. 4.1.1.012 hier zijn nog wat korrektie's in door gevoerd

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 01 dec 2014 23:09

Re: Hauptwerk Update 4.1

Jan Wim schreef:Hoi Kees,

check morgen of wanneer het je uitkomt nog even goed je versie wat Peter al eerder aangaf
na de update naar 4.1, is er kort daarna nog een versie uitgekomen n.l. 4.1.1.012 hier zijn nog wat korrektie's in door gevoerd

gr

JW


Oei, dat laatste heb ik dus gemist!! Dank dat je me dat zo nadrukkelijk nog een tweede keer zegt! Ik heb dat dus niet gezien, die laatste versie heb ik dus ook ueberhaupt niet. Morgen het eerste wat ik doe.

Overigens, het is niet onbeleefd bedoeld, dat ik zei: mijn tijd achter de pc zit erop, maar mijn gezondheid staat het niet toe, om lang achter de pc te zitten. 't Is maar even dat jullie dat weten.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 dec 2014 23:16

Re: Hauptwerk Update 4.1

Balen, die situatie bij jou! Ik ga er inhoudelijk niets aan toevoegen; ben van mening dat je het beste gewoon met 1 persoon kunt dealen ( Evert-Jan).

Misschien moet je tijdelijk even op een laptopje gaan spelen, en dat iemand dan eens grondig je PC onder handen neemt.

Sterkte gewenst daar, Kees!

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 dec 2014 00:46

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees

Bedankt voor de extra info.
Ik was vanavond niet thuis dus nu mijn reactie.

Ik denk zelf aan een SSD of geheugen probleem

Voor geheugen bestaat Memtest.
Download de USB key versie vanaf: http://www.memtest.org/#downiso (daar waar in rood NEW
Deze maakt een bootable USB stick met dit programma. De USB stick gaat dus leeg; dus wat erop staat even veilig stellen. Als het erop staat, dan de PC booten vanaf de USB stick. Deze test een nachtje laten lopen en kijken of er fouten uit komen.

Voor de SSD het volgende.
De HW cache files op de Samsung EVO geven problemen als je nog een oude firmware versie op de SSD hebt staan. Ik ben 1x eerder bij iemand anders tegen dit probleem aangelopen. Als je bestanden langere tijd niet gebruik hebt, dan worden ze langzamer of zelfs soms helemaal niet meer ingelezen. Zie ook hier http://tweakers.net/nieuws/99058/samsun ... -ssds.html
Ik zag al dat je bezig geweest bent met een firmware update. Is deze zonder fouten verlopen? Ik kreeg het niet voor elkaar en de SSD is naar Alternate gegaan en die heeft het updaten onder garantie uitgevoerd. Daarna geen problemen meer.
Op internet zijn er meer personen waarbij het update niet goed gegaan is. Samsung heeft later versie 1.1 uitgebracht, maar ook dara nog problemen mee. Dus je zou niet de enige zijn.

Voor Samsung bestaat een stukje software: Samsung Magician Software. Dat staat op deze pagina:
http://www.samsung.com/global/business/ ... loads.html

Daar kun je zien welke firmware versie op de SSD staat en ook de performance
System Management in dat programma NIET gebruiken. Je hebt nl. geen controle over wat er gebeurt in je PC settings.


Voordat die firmware update gedaan was, kreeg ik in de Windows verkenner soms de drive niet eens te zien. Misschien komt dit bij jou ook voor.
Wil je in de Eventlog kijken (Mijn Computer en dan rechter muisknop --> Beheren) en dan Windows logboeken --> Systeem. Zie je daar ook fouten staan? Ik mijn geval waren dat (met de oude firmware) time outs van de SSD/Harddisk driver.


Wat je ook kan proberen (als je genoeg ruimte op de harddisk hebt) de cachfiles van SSD naar de harddisk kopiëren en voordat je HW start eerst nog een bestandje aanpassen waarin de locatie van die bestanden staan.
In c:\programma files\hauptwerk staat "FileLocations.FileLocations_Hauptwerk_xml"
Dit bestandje even kopiëren en het daar bewaren zodat je weer terug kan naar de situatie die je nu hebt met SSD en HD.
Vervolgens dit bestandje aanpassen met notepad. Omdat dit niet werkt in c:\programma files\hauptwerk even kopiëren naar elders en daar aanpassen.
De regel met (naar mijn eigen situatie)<RootFolder_HauptwerkInternalWorkingFiles>C:\Hauptwerk/HauptwerkInternalWorkingFiles</RootFolder_HauptwerkInternalWorkingFiles>
moet je aanpassen na de nieuw situatie
Dus in jouw geval denk ik C:\Hauptwerk/HauptwerkInternalWorkingFiles wordt D:\Hauptwerk/HauptwerkInternalWorkingFiles
Opslaan, terugplaatsen in de programma directory en dan HW starten.

Als HW nu wel blijft werken (na weken), dan is het de SSD.
Als je achterelkaar orgels wilt laden om het te testen, dan steeds een ander orgel nemen, omdat het anders deels geladen wordt uit de RAM-cache en niet vanaf de HD.

Het verplaatsen van de SamplsesetsAndComponents een geen zin omdat HW bij laden van een orgel (en de cache files zijn wel in orde) maar naar een paar bestandjes in die directory kijkt.

Nog een andere vraag: blijft de windows datum en klok wel de huidige (actuele) waarde aangeven? Of valt die terug naar een BIOS date/time? In dat geval is je batterijtje op moederbord leeg en gaat HW steeds een nieuwe cachefile aanmaken.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 dec 2014 12:17

Re: Hauptwerk Update 4.1

Evert-Jan, bedankt voor je zeer uitgebreide uitleg en vragen.
Ik ben gisteren de hele morgen en deel van de middag aan het testen en ergeren geweest...
Ben nog niet klaar, doch ik werd geveld door griep, vandaar geen antwoord en nu dus even een kort berichtje.
Ik kom erop terug, zodra ik me wat beter voel!
Bedankt vast voor zover!!

Ik had de allerlaatste update al geïnstalleerd, heb de eerdere vierpunteen blijkbaar niet eens gehad.
Het Samsung materiaal heb ik geïnstalleerd, doch hielp niets. Memtest moet ik nog steeds doen, misschien dat het vanavond weer lukken gaat!
Nu ff niet... :(
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 04 dec 2014 13:46

Re: Hauptwerk Update 4.1

Over abuis gesproken, Kees.....Het zal allemaal wel theoretisch beter zijn, maar ik heb met 4.1 soms wat moeite als ik een bepaalde preset aan het wijzigen ben, om te onthouden, welke het ook alweer was, sinds in 4.1 de knopverlichting meteen dooft, zodra je even een andere stop bij of af doet.
Bij mij is de inprenting in het kortstondige geheugen dus een stuk verslechterd, en het eind is nog niet in zicht...

Gelukkig is een ander deel van mn brein nog goed, dus heb ik nu een aansturing voor mijn preset-buttons gemaakt, die gewoon onthoudt wat de laatst ingedrukte preset is, en dus niet meer door HW wordt aangestuurd.

Ziehier de testopstelling; ik maak daarbij gebruik van de printjes zoals ze in de Johannus zitten. Die hele kleine LED's tussen die twee componentjes in, die geven toch een boel licht.......


HG

Geert



Waarom hebben ze dat veranderd dat de knop verlichting uit gaat van de voor geprogammeerde knoppen als je bij registeerd

Mvg
Eef
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 dec 2014 14:00

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik heb wel een black-out hoor, ik krijg het booten van de usb niet gedaan. Hij start gewoon op en vervolgens krijg ik de melding, dat het stuurprogramma van de usb niet juist geïnstalleerd is.....
Moet ik het in de bios nog ergens veranderen? Ook op mijn laptop, wordt er geen memtest uitgevoerd, doch hij start gewoon op....
Ik ben het allemaal ff kwijt geloof ik.....

Edit: bij het boot instellingen overzicht, staat de usb gewoon op prioriteit 1. Waarom het niets doet? Joost mag het weten en naar ik hoop EvertJan ook.... ;)
Na het opstarten krijg ik de melding, dat het usb stuurprogramma niet wordt herkent en dat is het dan...
??? ook op mijn laptop werkt de bootfunctie van memtest niet.

Ik heb op beide pc's Windows7 overigens.

Wie kan me verder helpen? Ik zie het zelf ff niet, sorry. Ook mijn gedachten zijn niet meer wat ze ooit waren, in de negatieve zin helaas....
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 dec 2014 15:46

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees, ik zou er zelf verder niet aan gaan prutsen hoor! Heb je niet een PC-goeroe in de buurt??

En dat je dan lekker op je laptopje gaat spelen...... Ik gebruik de laptop als fallback voorziening. Had ik ook wel een mazzeltje mee, voor een prikkie van een kennis overgenomen, en de RAM naar 8 Gig uitgebreid. Zit gewoon een i3 in. Maar speelt probleemloos vele sets.

Ik heb gewoon een USB-omschakelkastje, dat mijn hele Hub met al het orgelgedoe omschakelt tussen PC of laptop.

TIs jammer dat het zo ver uit de buurt is, anders zou ik er wel wat tijd in willen steken, ofschoon ik niet die uitgebreide PC-kennis van Evert-Jan heb.

Sterkte.....
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com