Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk Update 4.1

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 18 aug 2014 12:03

Re: Update Hauptwerk

Jan Wim schreef:en jawel, de laadtijd is zowat verdubbeld qua snelheid.

Bedoel je dat de benodigde laadtijd gehalveerd / de laadsnelheid verdubbeld is?

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 18 aug 2014 12:27

Re: Hauptwerk Update 4.1

Hauptwerk 4.1 geinstalleerd onder W8.1. Loopt prima.

Alleen de sampleset van Ladegast crashte bij het laden. Deze set heb ik opnieuw geinstalleerd, waarna deze ook probleemloos draait.

Groeten
Arend.
Laatst bijgewerkt door arendl op 19 aug 2014 08:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 aug 2014 12:54

Re: Update Hauptwerk

_Pieter_ schreef:
Jan Wim schreef:en jawel, de laadtijd is zowat verdubbeld qua snelheid.

Bedoel je dat de benodigde laadtijd gehalveerd / de laadsnelheid verdubbeld is?




Goeiendag wat een schrijfblunder :lol: :lol: :lol:

Inderdaad Pieter je moet lezen dat de laadtijd zowat gehalveerd is.............

beetje de benadering van het "glas is half vol, of half leeg......." :)

gr
jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 18 aug 2014 16:42

Re: Update Hauptwerk

Geert schreef:De Korg Kronos X draait al ze samples in real time vanaf SSD. Nix geen RAM gedoe meer.......

Das waarschijnlijk de toekomst.


Zal inderdaad hopelijk niet lang meer duren en een enorm voordeel opleveren, want je kunt dan rustig een set van 128gb bespelen op een pc met 16gb ram. Maar omdat gesampelde orgels nog wel even wat meer bandbreedte vragen dan zo'n synthesizer is het inderdaad nog toekomstmuziek.

Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 25 aug 2014 21:02

Re: Hauptwerk Update 4.1

Help,
voordat ik overging om de update hauptwerk 4.1 te instaleren, heb ik eerst een systeem herstelpunt aangemaakt.
na instaleren 4.1 ging het volgens mij helemaal niet goet met de pc .
ben toen naar systeemherstel gegaan heb het uitgevoerd , gelukkig ik kreeg mijn normale bureau blad weer.

maar toen ik de snelkoppeling om hauptwerk op te starten aanklikte , Wat dacht u ? error , ik was er al bang voor , nu heb ik dus een probleem.
ik krijg deze melding als ik hauptwerk probeer op te starten:

Parsing error at line 2 when loading the XML file C:/Program files/hauptwerk virtual pipe
organ/internalresources/filelocations_hauptwerk_xml- the version of the file for mat is too high.
please upgrade hauptwerk to the latest available version. (fileformatversion=4.10228, maximum allowed version=4.00).

massage code (for diagnostic purposes): 1136


is er iemand die kan zeggen wat dit allemaal betekend, en of hier eventueel een oplossing voor is.

dit gaat mijzelf ver boven de pet .
alvast hartelijk dank

groeten Willem Bakker

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 25 aug 2014 22:04

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik zou aanbevelen om het installeren van HW 4.1 opnieuw te doen. Mijn vermoeden is dat HW 4.1 op je Hauptwerk USB-dongle zit doordat je het geinstalleerd hebt, en HW 4.0 op je pc omdat je je systeem hebt terughersteld naar de oude situatie. Dat botst blijkbaar. Door opnieuw te installeren komt overal HW 4.1 te staan en dan moet het goed gaan.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 aug 2014 22:07

Re: Hauptwerk Update 4.1

Willem

Wat nu gebeurd is, dat er een aantal HW4.1 files op je systeem staan, en dat HW zelf weer 4.0 is.
Een systeemherstelpunt zet nl. niet de eigen bestanden (zoals c:\hauptwerk\ ..... ) terug; wel de progr. files en registry settings. En de locatiefile is zo'n eigen bestand.

Om je verder te helpen:
- wat is de windows versie?
- heb je alle Windows updates op dat systeem staan?
- wat is de foutmelding bij installeren van HW 4.1?

Ik was gelijktijdig met Jos.
De HW4.1 zit niet op je dongle, alleen 4.x waarbij x gelijk is aan 0 of 1 of .... Dus aan de dongle is door deze update niets gewijzigd.
Graag bovenstaande vragen beantwoorden en opnieuw installeren zodat we weten welke foutmelding er optreedt (behalve als je niet alle Windows updates geinstalleerd heb, dan eerst dat doen).

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 25 aug 2014 22:11

Re: Hauptwerk Update 4.1

Evert-Jan, je hebt er vermoedelijk net iets meer kijk op dan ik, maar je denkt dus dat simpelweg opnieuw de installatie runnen niet de oplossing zal zijn?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 aug 2014 22:13

Re: Hauptwerk Update 4.1

Jammer dat Willem de foutmelding van de HW 4.1 installatie niet geeft en de de status van zijn PC (Windows versie en de updates aanwezig - runnen op een kale Windows 8.1 versie gaat niet werken...)
We wachten even af.

Berichten: 19

Geregistreerd: 09 nov 2012 19:14

Bericht 26 aug 2014 11:08

Re: Hauptwerk Update 4.1

Dag Josq en Evert-Jan,

ik spreek namens mjn zoon willemb,
hij was gisteravond niet meer in de gelegenheid om verder aan te geven wat de storing was.
Maar vanavond zal hij daar op terugkomen, en vertrouwen in de begeleiding van jullie.

met vr. gr. gerritb
woonplaats: Urk.

Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 26 aug 2014 13:42

Re: Hauptwerk Update 4.1

Allemaal hartelijk dank voor de reacties,

Heb even pauze , zal de drie vragen door Jan Wim zoveel mogelijk beantwoorden.

andw vraag 1 : windows 7
andw vraag 2 : deze computer is niet met internet verbonden, er is dus ook nooit een update van toepassing geweest.
antw vraag 3 : nadat de update geinstaleerd is begon het systeem op de een of andere manier opnieuw op te starten,
maar onder het opstarten kreeg ik een scherm met een paar keuzes twee mogelijkheden om in de veilige modus op te starten , en 1 met de vraag om windows gewoon op te starten.
bij gewoon opstarten vanuit dit scherm bleef de pc telkens opnieuw opstarten, toen heb ik in de veilige modus opgestart, en na opstarten ben ik naar systeemherstel gegaan, de pc draaide hierna weer normaal , alleen als ik hauptwerk opstart krijg ik dus de melding die ik gemeld heb.

ik zet mijn gegevens over van laptob op stick , en dan op mijn hauptwerk pc.

ik hoop dat iemand iets aan kan dragen, om tot en oplossing te komen, het draaide net zo geweldig allemaal
spelend op het nog steeds mooiste sample set Kampen !!!!!!!!!!!!!

alvast hartelijk dank

groeten Willem Bakker

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 26 aug 2014 13:57

Re: Hauptwerk Update 4.1

Installeren van HW 4.1 in Windows 7 zonder Windows updates leidt bij de meeste gebruikers tot blauwe schermen. Sommige PC's staan zo ingesteld dat het blauwe scherm niet getoond wordt, maar dat de PC gewoon meteen opnieuw opstart. Dat is bij jou waarschijnlijk gebeurd.

Ik denk dat je 2 keuzes hebt:

1. Je blijft bij HW 4.0. Dan moet je die installatie repareren. Omdat er 4.1-bestanden zijn achtergebleven, vrees ik dat je HW eerst helemaal moet verwijderen, voordat installeren van 4.0 lukt. Maar misschien lukt het ook door gewoon de installer van HW 4.0 opnieuw te draaien. Probeer maar.

2. Je gaat wel HW 4.1 gebruiken. Dan moet je eerst je PC aan internet hangen en alle Windows updates installeren. Pas als je dat gedaan hebt, kun je HW 4.1 opnieuw installeren.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 26 aug 2014 14:13

Re: Hauptwerk Update 4.1

Gerrit schreef:Installeren van HW 4.1 in Windows 7 zonder Windows updates leidt bij de meeste gebruikers tot blauwe schermen. Sommige PC's staan zo ingesteld dat het blauwe scherm niet getoond wordt, maar dat de PC gewoon meteen opnieuw opstart. Dat is bij jou waarschijnlijk gebeurd.

Ik denk dat je 2 keuzes hebt:

1. Je blijft bij HW 4.0. Dan moet je die installatie repareren. Omdat er 4.1-bestanden zijn achtergebleven, vrees ik dat je HW eerst helemaal moet verwijderen, voordat installeren van 4.0 lukt. Maar misschien lukt het ook door gewoon de installer van HW 4.0 opnieuw te draaien. Probeer maar.

2. Je gaat wel HW 4.1 gebruiken. Dan moet je eerst je PC aan internet hangen en alle Windows updates installeren. Pas als je dat gedaan hebt, kun je HW 4.1 opnieuw installeren.


Ik heb mijn PC met W7 ook niet aan het internet hangen en krijgt ook geen update's. 4.1 update via USB stick gedaan, enkele klikken, even wachten en klaar. Geen enkel probleem.

Jan

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 26 aug 2014 18:33

Re: Hauptwerk Update 4.1

Idem dito.

Dirk

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 aug 2014 20:39

Re: Hauptwerk Update 4.1

Willem

Gerrit heeft hierboven de juiste te maken keuzes aangegeven.

Als je kiest voor Hauptwerk 4.0 , dan moet je deze Hauptwerk - versie opnieuw installeren. De HW4.1 zouden dan overschreven/verwijderd moeten worden (dit laatste heb ik niet uitgetest maar is mijn verwachting).
Gewoon de teksten in de Hauptwerk installer volgen en kiezen voor Custom installatie

Hauptwerk 4.0 zou dan gewoon weer werken en je kunt o.a. Kampen weer bespelen.

Laat je het resultaat even weten?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 aug 2014 20:44

Re: Hauptwerk Update 4.1

Jan schreef:Ik heb mijn PC met W7 ook niet aan het internet hangen en krijgt ook geen update's. 4.1 update via USB stick gedaan, enkele klikken, even wachten en klaar. Geen enkel probleem.

Jan

Dit heeft te maken hoe oud je PC/Windows 7 is.
Heb je de PC 5 jr geleden met W7 gekocht, dan heb je bijna geen updates op de PC staan als je PC niet aan internet hangt. Ook de leverancier heeft toen niets kunnen doen.
Heb je de PC bijv. 2 jr geleden met W7 gekocht, dan heeft jouw PC leverancier de updates, die er op dat moment waren, er voor jou opgezet.

Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 26 aug 2014 20:50

Re: Hauptwerk Update 4.1

probleem opgelost.

Wat Gerrit bij punt 2 aanhaalde, om hauptwerk 4.0 eroverheen te draaien, heeft tot de oplossing geleid.
Bij het eroverheen draaien moesten bepaalde dingetjes omzeild worden, maar dankzei de hulp van mijn broer, die toch iets meer kennis op dit gebied heeft, staat alles weer zoals het was gelukkig .
we hebben afgesproken ,als we beiden even tijd hebben we de pc met internet gaan verbinden, om windows up te daten. ik ben bang dat dat ook wel wat voeten in de aarde zal geven, want deze pc is bijna vier jaar geloof ik.
en natuurlijk om hauptwerk bij de tijd te houden .

allen hartelijk dank, die hebben meegedacht, om tot een oplossing te komen.
de hartelijke groeten Willem Bakker GZ

Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 26 aug 2014 21:00

Re: Hauptwerk Update 4.1

Evert-Jan,

jou bericht werd net even eerder geplaatst, wat ik vragen wou, zou het updaten van windows na vier jaar niet te veel problemen gaan geven, ik bedoel dat je dan tegen allerlei dingen aan gaat lopen waar je achteraf weer spijt van krijgt.

gr Willem Bakker

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 aug 2014 21:48

Re: Hauptwerk Update 4.1

Willem

W7-updates na 4 jaar zou geen problemen geven.
Mijn eigen ervaring is dat je niet alle updates in 1x moet doen, maar dat je deze deels uitvinkt, deze aandere updates installeert en vervolgens de PC opnieuw laten zoeken naar updates. Zo in meerdere sessies totdat er geen updates meer nodig zijn.

Bij Windows updates wordt automatisch een herstelpunt gemaakt en kun je terug voor het geval dat ......
Als de updates gedaan zijn even bekijken of de PC stabiel blijft en er geen verdere problemen zijn.
Als dat niet zo is (bijv. na een week gebruik), dan HW4.1 installeren.

Je moet toch een keer updaten, omdat ook een volgende versie van HW een nieuwe dongle driver meelevert. Deze driver is de veroorzaker dat HW alleen op geactualiseerde PC's werkt.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 27 aug 2014 08:43

Re: Hauptwerk Update 4.1

Het kan geen kwaad om ervoor te zorgen dat je sowieso sp1 al op de pc hebt staan: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=199583
Kijk ook eens naar http://www.windowsupdatesdownloader.com/ . Ik heb ervaring met deze tool, als ik het me goed herinner kun je hiermee updates binnenhengelen en allemaal installeren, dat scheelt een hele hoop gedoe/worsteling met de windows update software.
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 30 aug 2014 10:02

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik heb gisterenavond ook de update gedaan en kreeg in 1e instantie tijdens het opstarten ook een foutmelding van sentinel bla bla bla in een kader waarin van 60 seconden werd teruggeteld. Even opnieuw opgestart en vervolgens mijn virusscanner uitgezet en de installatie op nieuw uitgevoerd. Daarna liep alles als een zonnetje. Ik vermoed dat de dongelinstallatie door veel virusscanners op de achtergrond wordt geblokt.

Ik heb de volledige update als volgt gedaan.
1. Backup gemaakt van gebruikersinstellingen op andere schijf.
2. Het programma staat op de C: schijf, op de locatie waar de samples staan bij mij de G: heb ik de naam van Hauptwerk voor de zekerheid even veranderd in Hauptwerkbackup en een lege map aangemaakt met de naam hauptwerk.
3. Vervolgens heb ik hauptwerk gedeinstalleerd terwijl ik heb aangegeven om persoonlijke gegevens te behouden.
4. Na de deinstallatie dus even de lege hauptwerk ap verwijderen als hij er nog staat en vervolgens de map hauptwerkbackup weer aanpassen naar Hauptwerk.
5. Virusscanner tijdelijk uitschakelen.
6. Nieuwe installatie uitvoeren, programma in mijn geval naar de C: schijf en de UserData enz. Naar G:/Hauptwerk.
7. Na het voltooien van de installatie hauptwerk opstarten, er worden wat dingetjes opnieuw geinstalleerd tijdens de 1e opstart.
8. Klaar

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Ik gebruik overigens Windows 7 64 bits.

Groet,
Leendert

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 30 aug 2014 10:10

Re: Hauptwerk Update 4.1

Eerlijk gezegd denk ik dat al die stappen niet nodig zijn. 't Is natuurlijk voor je gevoel wel goed om zelf wat extra controle te hebben. Maar ik heb het gedaan zonder zelf backups te maken etc. Als ik me het goed herinner, is het eerste wat de installer doet een backup maken! Of is dat niet zo?
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 30 aug 2014 14:01

Re: Hauptwerk Update 4.1

oei, dat kan ik me niet meer herinneren. Het grappige was dat ik dus een lege map hauptwerk aan maakte en toen is dus hauptwerk 4.0 had verwijderd was die map ook weg terwijl ik had aangegeven dat ik alles wilde behouden...
Avatar gebruiker

Berichten: 25

Geregistreerd: 22 feb 2013 19:42

Woonplaats: Apeldoorn

Bericht 02 sep 2014 22:22

Re: Hauptwerk Update 4.1

Hallo,

Ik heb net de update naar 4.1 gedaan ( Windows 8).

De eerste set die ik wilde laden was Tholen, het laden gebeurt alsof ik deze set net heb geïnstalleerd, wel kreeg ik de melding dat dit de volgende keer wel sneller zal gaan. Ik ben nu al een kwartier bezig om deze set te laden... :(
Is dit gebruikelijk?

Groet,
Jan
Groet,

Jan van den Brand

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 sep 2014 22:36

Re: Hauptwerk Update 4.1

Dit klopt. Na de update naar HW4.1 worden alle caches files opnieuw aangemaakt omdat de interne structuur oets gewijzigd is zodat ze in het vervolg sneller laden dan in het verleden (HW4.0).
Geldt dus voor alle samplesets die op je PC staan
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com