Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Update Hauptwerk 4.1 met de Free versie

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 15 aug 2014 16:01

Update Hauptwerk 4.1 met de Free versie

Omdat er nogal wat meelezers zijn die geen lid zijn, die de Free versie gebruiken, stel ik hier de vraag namens de minder handige computer gebruikers:

Wegen de voordelen van de 4.1 versie op, t.o.v. de 4.0, tegen het feit dat de 4.1 versie nu voorzien is van een
verlopende 90-dagen licentie-sleutel en de noodzaak om die periodiek te vernieuwen (hoewel geen kosten, en geen limiet).
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 15 aug 2014 19:35

Re: Update Hauptwerk 4.1 met de Free versie

Ik zou denken van wel, omdat er binnen de polyfoniegrens van (als ik me goed herinner) 256 nu meer geluidskwaliteit mogelijk is.

Maar ik vind die licentie van 90-dagen een onding. Officieel zou dat zijn om ervoor te zorgen dat iedereen de laatste versie van HW gebruikt. Als er een nieuwe versie is, kun je de licentie namelijk niet meer verlengen voor oude versies. Maar hoe vaak verschijnt er een nieuwe versie? Gezien de huidige tendens verwacht ik de volgende pas over 5 jaar... Bovendien, wat heeft MDA ervoor baat bij dat alle gebruikers van de gratis versie de nieuwste versie gebruiken?

Ik denk dat het eerder de bedoeling is om gebruikers van de gratis versie steeds opnieuw voor de keus te stellen: wel of geen licentie kopen voor Basic of Advanced? En ik vermoed dat degenen die dat niet willen nu nog sneller zullen overstappen naar GO. Of zou MDA ervan uit gaan dat ze die slag toch al verloren hebben?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 15 aug 2014 22:30

Re: Update Hauptwerk 4.1 met de Free versie

Hoi,

Ik heb niet de freeware versie, maar ik zou wel een probleem voorzien. De pc van je orgel moet dus aan het internet hangen voor de 3 maandelijkse upgrade. Mijn orgel pc hangt toch echt niet aan het internet en zal dat ook nooit gaan doen. Gelukkig heb ik niet de freeware versie.
Mda houdt op deze manier wel zicht wie de freeware versie gebruikt.

Mvg,
Paul

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 16 aug 2014 11:05

Re: Update Hauptwerk 4.1 met de Free versie

Gerrit schreef:Maar hoe vaak verschijnt er een nieuwe versie? Gezien de huidige tendens verwacht ik de volgende pas over 5 jaar... Bovendien, wat heeft MDA ervoor baat bij dat alle gebruikers van de gratis versie de nieuwste versie gebruiken?


Nog niet eerder heeft MDA zolang gedaan over het uitbrengen van een update (bugfixes en verbeteringen van bestaande functies en niet onbelangrijk HW is weer bij voor win en osx platforms).
Echter de kassa moet ook rinkelen en het zou mij niet verbazen als versie 5 verschijnt met echt nieuwe functies binnen een jaar.

Gerrit schreef:Ik denk dat het eerder de bedoeling is om gebruikers van de gratis versie steeds opnieuw voor de keus te stellen: wel of geen licentie kopen voor Basic of Advanced?


Dat denk ik ook, klinkt logisch en het is fair te betalen voor het gebruik.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 16 aug 2014 11:48

Re: Update Hauptwerk 4.1 met de Free versie

Misschien krijgen ze zo bij Hauptwerk zo wel inzichtelijk hoeveel betalende organisten er zijn en hoeveel organisten die gratis gebruik maken van een programma dat eigenlijk voor een schijntje de mooiste pijporgelklanken in de huiskamer brengt. Vergelijk het maar met bijvoorbeeld Autocad software: aanschafprijs circa 7000 euro en elk jaar komt er nog een keer 1000 euro bij om te updaten. Ik weet ook wel dat het verschil tussen particulier en professional echt wel wordt betaald maar dan nog vind ik de aanschafprijs die je moet betalen voor HW maar laag is, in vergelijking tot wat je krijgt. En daarna gratis kunt updaten bij een nieuwere versie.

Als er meer betalende klanten komen krijg je automatisch ook meer updates hoewel deze update wel heel erg lang op zich heeft laten wachten. De concurrentie t.o.v. Grand Orgue vind ik wel erg ver gezocht, beide pakketten zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Om kort om te gaan: bij Hauptwerk moeten er ook mensen van leven en een beetje winst worden gemaakt om zo het bedrijf voor te laten bestaan.

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 16 aug 2014 12:13

Re: Update Hauptwerk 4.1 met de Free versie

Om kort te gaan: bij Hauptwerk moeten er ook mensen van leven en een beetje winst worden gemaakt om zo het bedrijf voor te laten bestaan.[/quote]

Dat vergeten sommigen wel eens.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 16 aug 2014 13:00

Re: Update Hauptwerk 4.1 met de Free versie

pahasoft schreef:Mda houdt op deze manier wel zicht wie de freeware versie gebruikt.

Daar had ik nog niet aan gedacht. Zou inderdaad ook heel goed de reden kunnen zijn.

Lubbert schreef:De concurrentie t.o.v. Grand Orgue vind ik wel erg ver gezocht, beide pakketten zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.

Inderdaad gratis GO is véél beter dan gratis HW. Overigens heeft MDA met deze versie wel een klein stapje gemaakt om gratis HW weer aantrekkelijker te maken tov GO: de gratis versie kan nu versleutelde sets aan, maar dan wel alleen gratis sets die geen dongle nodig hebben. Dat zijn tot nu toe alleen demo-sets zoals die van Kampen en Freiberg, dus veel heb je daar niet aan. Maar het zou kunnen dat er nu meer gratis versleutelde sets die wel goed bruikbaar zijn.

Fokko schreef:Echter de kassa moet ook rinkelen en het zou mij niet verbazen als versie 5 verschijnt met echt nieuwe functies binnen een jaar.

Dit betwijfel ik zeer. Versie 5 moet toch wel heel wat extra's te bieden hebben tov versie 4.1. En te oordelen naar eerdere uitspraken van Brett en Martin kan de ontwikkeling van versie 5 nu pas beginnen. Dus dat duurt nog wel even. Maar ik hoop dat ik het mis heb.

Lubbert schreef: Om kort om te gaan: bij Hauptwerk moeten er ook mensen van leven en een beetje winst worden gemaakt om zo het bedrijf voor te laten bestaan.

Precies, en daarom vrees ik nog altijd binnen een aantal jaren het einde van HW. Maar daar hebben we het op dit forum eerder over gehad.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com