Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk Advanced met Demosets

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 19 aug 2014 22:48

Hauptwerk Advanced met Demosets

Ik ben inmiddels ook erg enthousiast over hauptwerk en heb plannen voor een zelfbouwconsole
Nu draai ik nog de free version van Hauptwerk met de demoversie van Rotterdam en Utrecht, je kan hier echter maar 1,5Gb van laden.
Kan ik nu als ik de Advanced versie aanschaf, wat mijn plan nu is, gewoon de Demosets van Rotterdam en Utrecht blijven gebruiken, tot ik weer wat budget heb om een volledige sampleset aan te schaffen, en kan ik dan meer inladen dan die 1,5 Gb, dus de volledige Demoset?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 aug 2014 22:51

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

dvwerkhoven schreef:Ik ben inmiddels ook erg enthousiast over hauptwerk en heb plannen voor een zelfbouwconsole
Nu draai ik nog de free version van Hauptwerk met de demoversie van Rotterdam en Utrecht, je kan hier echter maar 1,5Gb van laden.
Kan ik nu als ik de Advanced versie aanschaf, wat mijn plan nu is, gewoon de Demosets van Rotterdam en Utrecht blijven gebruiken, tot ik weer wat budget heb om een volledige sampleset aan te schaffen, en kan ik dan meer inladen dan die 1,5 Gb, dus de volledige Demoset?



ja je kan gewoon de demosets blijven gebruiken, zonder de beperkingen van free HW, als je advanced heb aangeschaft
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 aug 2014 12:42

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

Maar hoe krijg je het voor elkaar om bij een demoset tegen de grens van 1,5Gb aan te lopen? Dat is toch helemaal niet nodig?

Probeer eerst eens dit:
- Alleen front laden, rear niet (scheelt de helft qua geheugen en je kunt in de gratis versie toch geen surround weergeven).
- Aparte L/R stemmen in mono laden (maakt voor de kwaliteit niet uit, maar scheelt voor de betreffende stemmen opnieuw de helft qua geheugen).

Op die manier bespaar je al gauw zo'n 2/3 aan geheugen!

Advanced lijkt me veel te veel van het goede voor een demoset, tenzij je perse surround wilt. Misschien kun je beter eerst Basic proberen, dan een set kopen (die je eerst nog niet volledig kunt gebruiken) en dan pas Advanced (dan kun je de set die je al had wel volledig gebruiken). Op die manier bereik je bij elke stap winst.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 20 aug 2014 12:59

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

Het is juist erg makkelijk om tegen die grens aan te lopen. 24 stemmen van de Laurenskerk krijg je volgens mij echt niet in 1.5 Gb. 3Gb ook niet dacht ik, voor het geval je HW Basic neemt.

Daarnaast - als ik mijn eigen hobby voor het voetlicht mag brengen - komen er meer gratis sets samengesteld uit diverse demosets. Denk aan Zurek v5. En heel binnenkort van mijn hand een composite Cavaillé-Coll. 8Gb is dan echt het minimum.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 aug 2014 14:05

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

24 is inderdaad wel veel. Ik was vergeten dat de demo van Rotterdam zo groot is.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 20 aug 2014 20:03

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

Ja en laat Rotterdam nu net een favorite set van me zijn! :D

Zal er dit jaar weer tegen Sinterklaas een korting op de aanschaf van Hauptwerk zijn ?
En zijn er mensen die ze rechtstreeks op Hauptwerk.com hebben besteld ? Krijg je dan nog met invoerrechten te maken, of kan je het beter bij een dealer in Nederland aanschaffen (80EUR duurder)

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 20 aug 2014 22:18

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

Beter in NL, want behalve invoerrechten zitten er ook nog hoge verzendkosten aan vast
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 20 aug 2014 22:29

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

dvwerkhoven schreef:Ja en laat Rotterdam nu net een favorite set van me zijn! :D

Zal er dit jaar weer tegen Sinterklaas een korting op de aanschaf van Hauptwerk zijn ?
En zijn er mensen die ze rechtstreeks op Hauptwerk.com hebben besteld ? Krijg je dan nog met invoerrechten te maken, of kan je het beter bij een dealer in Nederland aanschaffen (80EUR duurder)


Als je via Hauptwerk.com besteld komt er in ieder geval 21% BTW. En waarschijnlijk nog verzendkosten. Misschien komt er nog een najaarsaktie of een Sinterklaas actie.

Mvg
Bram

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 aug 2014 22:32

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

Bram schreef:
dvwerkhoven schreef:Ja en laat Rotterdam nu net een favorite set van me zijn! :D

Zal er dit jaar weer tegen Sinterklaas een korting op de aanschaf van Hauptwerk zijn ?
En zijn er mensen die ze rechtstreeks op Hauptwerk.com hebben besteld ? Krijg je dan nog met invoerrechten te maken, of kan je het beter bij een dealer in Nederland aanschaffen (80EUR duurder)


Als je via Hauptwerk.com besteld komt er in ieder geval 21% BTW. En waarschijnlijk nog verzendkosten. Misschien komt er nog een najaarsaktie of een Sinterklaas actie.

Mvg
Bram



en invoerrechten alles bij elkaar opgeteld, ben je vaak nog duurder uit dan dat je het hier in nederland koopt
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 21 aug 2014 08:51

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

Je kunt ook eerst de Basic in Nederland kopen. Als je dan vervolgens rechtstreeks bij MDA een upgrade naar Advanced koopt, hoef je daarvoor geen BTW en invoerrechten te betalen, omdat er dan geen dvd meer verzonden wordt.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 aug 2014 10:08

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

Gerrit schreef:Je kunt ook eerst de Basic in Nederland kopen. Als je dan vervolgens rechtstreeks bij MDA een upgrade naar Advanced koopt, hoef je daarvoor geen BTW en invoerrechten te betalen, omdat er dan geen dvd meer verzonden wordt.


Weet je dat zeker?
Bij mijn weten stuurt MDA altijd een factuur. En die factuur gaat langs de douane.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 21 aug 2014 12:49

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

Dan is dat nieuw sinds ik bij MDA de upgrade gekocht heb. Ik heb toen geen factuur gekregen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 21 aug 2014 20:38

Re: Hauptwerk Advanced met Demosets

Bedankt voor de info allemaal ! Ik ga het dan gewoon in nederland aanschaffen, wacht alleen nog ff een decemberactie af :D

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com