Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

RAM probleem

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 10 jan 2015 16:35

Bericht 05 feb 2015 23:33

RAM probleem

Beste mede Hauptwerkgebruikers,

Al langere tijd ben ik heel tevreden met mijn Hauptwerk opstelling.
Aan mijn Johannus Opus 30 is een PC verbonden met een Intel i7 processor 2,67 GHz, Intern geheugen 24 Gb.

Kort geleden kocht ik een 2e set monitoren om aan te sluiten op de Focusrite Saffire geluidskaart. (Main en REAR)

En bestelde een upgrade bij Sonus Paradisi voor de samplest van Zwolle en Utrecht, om goed surround geluid te verkrijgen.

Als ik nu de sampleset van Zwolle probeer te installeren komt hij op het einde met een melding dat mijn RAM geheugen vol loopt en adviseert niet door te gaan met de installatie.

Hoe kan ik dit oplossen?
Bedankt vast voor de suggesties.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 05 feb 2015 23:41

Re: RAM probleem

Is het een foutmelding in Hauptwerk, of van een ander programma (windows?), en wat is de precieze tekst van de foutmelding? Is het bij de installatie van het orgel (dan zou het niet het RAM-geheugen moeten zijn, maar de harde schijf die vol loopt) of bij het laden van het orgel (dan zou je nog een aantal opties kunnen aanpassen)?

Berichten: 3

Geregistreerd: 10 jan 2015 16:35

Bericht 06 feb 2015 00:07

Re: RAM probleem

Het betreft een foutmelding in Hauptwerk.

De melding komt als ik probeer het orgel voor de eerste keer te laden.
Onderin beeld is ook te zien dat de lampjes die het RAM laten zien in het rood staan.

De melding die ik krijg zegt zoiets als:
Er is onvoldoende RAM geheugen meer vrij, als u doorgaat met de installatie kan uw systeem instabiel worden.
(met het advies dit eerst op te lossen)

Dan kan gekozen worden om door te gaan met installatie of te Cancellen.

Indien gewenst kan ik een foto maken van de melding als die in beeld is. Daarvoor moet ik eerst het orgel weer proberen te laden hetgeen erg veel tijd kost.

De harde schijf is nog lang niet vol, PC is niet verbonden met internet en wordt alleen voor Hauptwerk gebruikt.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 feb 2015 00:08

Re: RAM probleem

Dit betekent dat het geheugen (RAM) vol is. Je probeert dan een sampleset te laden die er niet in past.

Kijk ik op de site van Sonus Paradisi dan zijn dit de vereisten:

Zwolle Surround - RAM consumption
43,1 GB of RAM if loaded in 24-bit resolution, uncompressed
25,8 GB of RAM if loaded in 24-bit resolution, compressed
22,7 GB of RAM if loaded in 20-bit resolution, compressed (recommended)
13,6 GB of RAM if loaded in 16-bit resolution (not recommended)
To obtain these RAM consumption values, please load the L/R split rank components in mono. Please refer to the blog post for help.

Je moet dus de sampleset laden in 20 bit en loseless compression en bijv. de 16 voet registers op 16 bit. Kijk of het dan past. Als dat nog niet pat, dan 1 of meer 8 voet (geen tongwerk) op 16 bit zetten.

Berichten: 3

Geregistreerd: 10 jan 2015 16:35

Bericht 06 feb 2015 14:20

Re: RAM probleem

Dank voor de reacties, inmiddels is het dankzij de adviezen gelukt om Zwolle in Surround modus aan het spelen te krijgen.

Fijn zo'n Forum!!!!!
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 06 feb 2015 17:42

Re: RAM probleem

Dat is zeker fijn zo'n forum
Heb ik ook een heleboel aan gehad.
Veel plezier met spelen. Ik heb zwollen ook, echter met 32gb geheugen.

Bartmans :D

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com