Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Tonen vallen weg

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 05 maart 2015 22:32

Tonen vallen weg

Beste mensen,

Momenteel ben ik bezig met het testen van HW Free Edition alvorens ik overga tot aanschaf van Basic of Advanced.

Ik heb twee samplesets, namelijk de meegeleverde St. Annes Moseley en de gratis Wildervank. Er doet zich één probeem voor en dat is dat er tonen wegvallen bij het spelen van grote romantische werken en tutti registratie. CPU is groen, maar poly wordt oranje.

Ik heb al gekeken naar diverse settings (waaronder Organ Settings | Organ Preferences | Audio Engine > swell box filters en pipe EQ gedisabled en General Settings | Audio Outputs > Sound delay op de laagste waarde gezet).

Ook Engine | Polyphony limit helpt niets (maakt het probleem eerder erger).

Ligt het aan het feit dat ik Free Edition gebruik? Of is het een instelling die niet goed staat?

Ik hoor het graag.


Hartelijke groet,
Matthijs Visscher

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 maart 2015 23:26

Re: Tonen vallen weg

Matthijs

de beperking van de freeware versie dat de polyfonie max. 256 kan zijn; niet hoger, wel lager
Dus in jou geval is er niets aan te doen.
Polyfonie kun je instellen via menu View --> Large panels --> audio ... performance

Omdat je CPU groen is, heeft deze genoeg ruimte over voor zwelbox filters e.d.

Wel kun je bij Tutti spel de zachte stemmen dichtdoen. Je hoort ze niet maar in HW spelen ze wel (onhoorbaar) mee.

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 06 maart 2015 10:12

Re: Tonen vallen weg

Beste Evert-Jan,

Okay, het probleem ligt dus aan de Freeware versie. Als ik upgrade naar een betaalde versie zou het probleem dus opgelost moeten zijn?



Hartelijke groet,
Matthijs

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 06 maart 2015 11:13

Re: Tonen vallen weg

ja, dat moet het probleem oplossen. Je kunt de betaalde versie overigens gewoon testen, je hoort dan alleen regelmatig een ping zolang je geen licentie hebt.

De rekenkracht van je computer wordt dan de beperkende factor - althans, wanneer je HW advanced neemt. HW basic is nog behoorlijk beperkt in dit en in andere opzichten.

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 06 maart 2015 11:31

Re: Tonen vallen weg

josq schreef:ja, dat moet het probleem oplossen. Je kunt de betaalde versie overigens gewoon testen, je hoort dan alleen regelmatig een ping zolang je geen licentie hebt.


Da's een goeie tip! Dank, dan ga ik de betaalde versie testen.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com