Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem met koppeling van klavieren

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5

Geregistreerd: 15 apr 2015 20:45

Bericht 16 apr 2015 14:14

Probleem met koppeling van klavieren

Probleem met koppeling van klavieren.

Situatie: Geen enkel register actief, ook geen koppelregister. Koppelen van klavieren is niet gewenst.
- bij 1 noot op het bovenklavier dan zie je dat je alleen 1 noot op het bovenklavier aktiveert = ok
- bij 1 noot op het onderklavier dan is onder en boven klavier gekoppeld (koppel register is niet geactiveerd)
- bij 3 noten op het onderklavier dan wordt alleen de bovenste noot van deze 3 op het bovenklavier actief (en 3 op het onderklavier = ok)
- laat je nu de hoogste noot weg dan wordt de bovenste noot (van de 2 op het onderklavier) aktief op het bovenklavier
- bij activeren v.h. koppelregister en 2 noten op onderklavier dan zie je dat dit goed doorgekoppeld is naar het bovenklavier.

Ik heb dit eerder gehad en daarna was de situatie weer een hele tijd normaal.

Weet iemand hoe ik weer in de normale situatie kom. Ik heb al een keer 'revert to original Hauptwerk settings' (zoiets) aangeklikt. Dat helpt niet.
Bij stukken met een uitkomende stem is dit vrij vervelend.

Het sample set Freiberg en Wildervank reageren op bovenstaande manier, bij andere set zal dat niet anders zijn.

Een goede tip zou heel mooi zijn. Ik kom er niet uit.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 16 apr 2015 14:42

Re: Probleem met koppeling van klavieren

Het lijkt erop dat er een melodie-koppel actief is. Bij een melodie-koppel wordt alleen de hoogste ingedrukte toets gekoppeld.

Weet je zeker dat je in HW geen master-koppels geactiveerd hebt?

Gebruik je als speeltafel misschien een digitaal orgel dat voorzien is van een melodie-koppel?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5

Geregistreerd: 15 apr 2015 20:45

Bericht 16 apr 2015 17:49

Re: Probleem met koppeling van klavieren

Hartelijk dank voor de prima tip; het probleem is opgelost.
In Hauptwerk was geen koppeling geactiveerd.
Op het digitale orgel was de speelhulp CF geactiveerd (Cantus Firmus).
Deze speelhulpen gebruik ik nooit meer nu ik Haupwerk heb. Ik wist ook niet dat deze Midi gevoelig zijn.
't Is bijna 100% zeker dat één van de kleinzoontjes 'de registratie aangepast heeft'. De knopjes en lampjes hebben een geweldige aantrekkingskracht.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com