Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

midi werkt niet

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 25 aug 2015 21:16

midi werkt niet

Beste lezers

een paar dagen geleden heb ik HW geinstalleerd op mijn pc.
Het was even zoeken en prutsen omdat ik wat moeite had om op de PC de midilink aan de praat te krijgen.
Maar het is gelukt. Om te proberen heb ik twee kleine orgels geinstalleerd en alles werkte naar behoren.
Bovendien heb ik een klein klaviertjes die ik voor het registreren gebruik, dat werkt ook goed
Na gebruik heb ik de PC uitgeschakeld.
Toen ik later de PC weer opstartte zag de PC de midilink niet (meer).
Nu werkt het dus niet meer.
Ik heb alles gedaan wat ik kon bedenken zoals tenslotte zelfs alles deinstalleren en op nieuw installeren.
Maar ik krijg de MIDILink niet aan de gang, de PC ziet het kennelijk niet.
Ik gebruik W10.
Wie helpt mij even op gang met goede raad of tips.

groeten

Wim H
Avatar gebruiker

Berichten: 23

Geregistreerd: 05 aug 2015 12:41

Woonplaats: Haren Gn.

Bericht 25 aug 2015 23:17

Re: midi werkt niet

Is het een USB midi link?
Dan zou ik hem in een andere poort doen zodat hij zich weer initialiseert.
Kijk in Apparaatbeheer of je de midilink kunt zien en of er misschien een geel driehoekje bij staat.
Wat ook belangrijk is dat je in HW bij de keyboards aanvinkt welk midiapparaat je gebruikt.
HW stel je zo in dat hij bij afsluiten automatisch de instellingen van het orgel opslaat.

Eric

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 26 aug 2015 08:15

Re: midi werkt niet

Hoe oud is de Midilink? Ik had laatst bij iemand ook een oude USB-MIDI kabel, die soms wel werkte en soms niet. Bleek uit het XP tijdperk te zijn. Dat werkte dus gewoon niet stabiel meer. Grote kans dat voor jou USB kabel geen drivers zijn voor Windows 10.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 26 aug 2015 10:00

Re: midi werkt niet

de midilink is een paar weken oud. het punt is dat alles werkte toen ik het voor de eerste keer installeerde onder W10 dus.
het kan dat de midilink al een paar jaar in de winkel heeft gelegen toen ik het ding kocht.
met niet stabiel bedoel je dat het soms wel en soms niet werkt?

ik heb een USB link, zowel voor de toetsen als voor de registers.
ik heb alle USB poorten al geprobeerd zowel USB 2 als 3.
gisteren zag ik een geel driehoekje en heb ik gezocht naar een driver. ik kraag de mededeling dat de meest recente driver reeds is geinstalleerd.

tot mijn verrassing doet alles het naar behoren vanochtend. ik begrijp niet wat er gebeurd.......
ik laat HW een backup maken van de huidige instellingen.

ik dank jullie voor de reacties maar ik houd mij aanbevolen voor andere suggesties.

groeten

wim h

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 26 aug 2015 10:14

Re: midi werkt niet

Als de driver niet goed werkt kan het zijn dat ie het de ene keer wel doet en de andere keer niet (komt mij in elk geval bekend voor).

Als ik het goed begrijp begin je net met Hauptwerk. Dan zou ik alles in stapjes doen en niet overhaasten met de aanschaf van nieuwe spullen. MAar uiteindelijk werkt het sturen van MIDI via een geluidskaart met midi volgens mij het meest stabiel, de drivers van de geluidskaart zijn dan voldoende en er hoeft geen aparte MIDI-USB adapter te zijn. Daar zou ik uiteindelijk naar toe gaan als Hauptwerk je bevalt.

Pim

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 26 aug 2015 14:24

Re: midi werkt niet

Weet iemand waar ik kan zoeken naar een driver voor de MIDIlink?
Als dat al bestaat.......
Volgens mij zit het probleem in die driver namelijk
Het is intussen geen HW onderwerp meer dat besef ik wel maar misschien zit er een computer bolleboos tussen de lezers

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 26 aug 2015 16:02

Re: midi werkt niet

Natuurlijk is dit nog HW-gerelateerd! Zonder midi geen Hauptwerk tenslotte.

Als je een model/type hebt kunnen we gaan zoeken, alleen op de term midilink komen er heel veel verschillende devices tevoorschijn namelijk.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 26 aug 2015 17:12

Re: midi werkt niet

het betreft een klein vierkant zwart doosje van 4,5 cm bij 3 cm hoog
het enige opschrift is MIDITECH.
de aansluitingen zijn: in, out, thru en een USB.
een merk, type of een fabrikant kan ik verder niet vinden

groet

Wim

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 26 aug 2015 18:49

midi werkt niet

Dag Wim.

Heb een website gevonden is deze het misschien: http://www.miditech.de/143-produkte-mid ... I-thru-1x1

Groeten Willem.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 28 aug 2015 10:34

Re: midi werkt niet

het apparaatje wat ik vind via de link is wel de goede maar er staat bij vermeld dat het zou moeten werken zonder driver.
via deze site is ook geen driver beschikbaar. dus het probleem is helaas nog niet opgelost.
gelukkig staat er in "mijn" kerk een fraai mechanisch orgel waar ik volop op kan spelen en studeren.
Maar thuis even spelen op HW had ik ook mooi gevonden.

bedankt iedereen voor het meedenken en meezoeken.

groeten

Wim Haveman

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 28 aug 2015 11:45

Re: midi werkt niet

Dag Wim,

Windows 10 staat (nog) niet in het rijtje, dus dat kan het niet werken (helaas) verklaren.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 28 aug 2015 18:52

Re: midi werkt niet

Dat is slecht nieuws maar ik was er al een beetje bang voor.
Een oplossing kan misschien zijn om een klavier te gaan gebruiken die niet afhankelijk is van een midilink.
Want het klaviertje met 25 toetsen waar ik mee registreer doet het wel goed ook als ik daar om te testen het klavier instel via HW.
Heeft iemand een goede suggestie voor een 4 octaaf's keyboard? Ik hoop dat dat dan wel werkt......

Groet

Wim

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 31 aug 2015 12:06

Re: midi werkt niet

beste forum lezers.

ik denk dat ik goed nieuws heb.
ik vermoed dat W10 wat nieuwe updates heeft gekregen. er zijn wat kleinigheden in W10 veranderd en de midilink geeft de laatste dagen geen problemen meer.
Ik ga vanaf u proberen alles te krijgen zoals ik het graag wil hebben. 1 klavier met pedaal.
nu gebruik ik nog Brescial St Carlo welke ik wel erg mooi vind al mis ik een tongwerk.
de reactie snelheid tussen de toets en de klant is wel wat lang, te lang eigenlijk.
kan ik dat verhelpen door meer geheugen in mijn pc te prikken? ik heb nu 8 gb en dat kan worden uitgebreid naar 16 gb.
ik wil graag weten of dat zin heeft of dat de vertraging ergens anders door ontstaat.

verder wil ik nog even kwijt dat ik aangenaam was verrast door jullie welwillende reacties tot nu toe waarvoor mijn hartelijke dank.

groeten

Wim

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 31 aug 2015 13:25

Re: midi werkt niet

Wim,

De vertraging (latency) regel je met de software van je geluidskaart, of he kan ook het aantal milliseconden ingeven in hw ik meen uit mijn hoofd bij audio outputs, een vertraging van 512 ms speelt goed en heeft geen merkbare vertraging.


Gr

Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 31 aug 2015 13:53

Re: midi werkt niet

De hoeveelheid geheugen heeft geen invloed op de vertraging (latency). De gebruikte driver kan wel veel invloed hebben. Als ik me goed herinner zijn er ergens gratis ASIO4ALL drivers te krijgen, waardoor de latency zeer laag wordt. Misschien dat iemand anders daar nog (recente?) ervaringen mee heeft?

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 01 sep 2015 15:04

Re: midi werkt niet

Het bovengenoemd bestandje heb ik geinstalleerd met als gevolg dat HW (MIDI) niet meer werkt. Na het bestandje te hebben ge-deinslalleerd doet de MIDI het weer.
De te grote traagheid heb ik niet op weten te lossen. De term latency heb ik niet in mijn pc kunnen vinden. Ook niet in de software van de geluidskaart laat staan dat ik het zou kunnen afstellen
Misschien een andere, wellicht betere geluidskaart? Wie heeft een idee?
Ik gebruik nu een Creative SB Audigi 0570. Deze kaart zat reeds in mijn pc.
Het geluid hoor ik via een stel erg goede kwaliteit Creative pc speakers die hun werk goed doen ook in de bassen.
HW en alles wat daar bij komt kijken is nogal ingewikkeld allemaal.
Bovendien is wat verstand van computers en de taal die die dingen spreken ook zeer aan te bevelen.
Ik krijg het jammer genoeg niet voor elkaar.

Misschien toch maar weer gewoon naar de kerk ;)

Groet

Wim h

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 sep 2015 16:34

Re: midi werkt niet

Beste Wim,

Ik weet niet waar en bij wie je jezelf een beetje georienteerd hebt om met Hauptwerk te starten.

Ik wil je ook niet ontmoedigen, maar een creative labs kaart van enkele tientjes is totaal ongeschikt i.c.m HW
De omvormers op deze kaart zijn slecht,er is geen onboard Asio .

Wil je een beetje genieten van HW, dan is een geluidskaart al snel ronde de 150 euro, dit is zeker geen overdreven indicatie.

Ook de creative speakers lenen zich niet echt voor HW,

Het hele Creative segment is gemaakt voor games, en daar voldoet het prima in.

Je zou op marktplaats eens kunnen kijken voor 2e hands geluidskaart, en eventueel een stel monitor speakers.

Dan betaal je niet de hoofdprijs, en kan je toch voor een redelijk bedrag genieten van HW.


Gr
Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 23

Geregistreerd: 05 aug 2015 12:41

Woonplaats: Haren Gn.

Bericht 01 sep 2015 19:09

Re: midi werkt niet

Als je Asio4All gebruikt heb je geen geluid in eerste instantie.
Dat komt omdat je na installatie IN Asio4All de juiste hardware en kanalen moet kiezen.
Daarna heb je de mogelijkheid om de kleinst mogelijke latency jn te stellen.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 01 sep 2015 20:03

Re: midi werkt niet

beste Jan Wim.

Ik kwam met HW in aanraking via een vriend die HW via zijn laptop gebruikt.
Enige kennis over HW ontbreek bij mij totaal.
Het is dus voor mij zeer waardevol dat ik reactie krijg via dit forum.
Wellicht krijg ik op deze manier HW aan de praat.
Dus een andere geluidskaart. Dat verbaast mij niet trouwens. Wat zou je adviseren? Wat zou een goede geluidskaart moeten kunnen en aan welke eisen moet de kaart voldoen? Zou je een merk kunnen noemen of specificaties?
Wat is een monitor speaker?
Wat zou ik nog meer nodig kunnen hebben?
Aan 1 klavier met pedaal heb ik voldoende.

Groeten

Wim

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 sep 2015 20:45

Re: midi werkt niet

Beste Wim,

Ik zal je proberen op weg te helpen, uiteraard is mijn advies een richtlijn en dus zeker niet bindend ,

Allereerst moet je voor je zelf bepalen hoe je HW gaat beluisteren via de koptelefoon of via speakers?

Ga je voor de hoofdtelefoon investeer dan in een goed exemplaar, speakers zijn dan in jouw geval ondergeschikt
En vice versa.

Een redelijke hoofdtelefoon is een Senheiser, of een AKG( maar dit is smaak gebonden de ene koptelefoon kleurt iets meer als de ander). Advies ga eens bij iemand langs bij je in de buurt die HW speelt via een hoofd telefoon.

Ga je voor speaker weergave dan is bv Adam7 een vrij neutrale speaker die soms wat emotie mist maar over het algemeen zet deze monitor speaker een eerlijk transparant beeld neer.

Een geluidskaart kan je kopen in usb,firewire, uitvoering , dit zijn de zogenoemde externe geluidskaarten, dus voorzien van een behuizing.

Je hebt ook interne geluidskaarten, welke direct op het moederbord worden aangesloten, dan is het van belang om te weten wat voor sloten je pc beschikbaar heeft.
Hier is enige pc kennis voor nodig.
Maar als je eventueel een type van je moederbord weet, dan kunnen wij je hier op het forum zeker veder helpen.

In de wereld van de geluidskaarten kan je grofweg een 3 deling maken
Budget, amateur, en professioneel.
Budget zijn meestal kaarten met goedkope componenten, en omvormers, en vaak ongeschikt voor HW zoals je nu gemerkt hebt met je creative.
Amateur, bestrijkt de meest gangbare kaarten, en de vermelding amateur heeft in dit geval niks negatiefs, want de kwaliteit van deze catagorie geluidskaarten is zeker geschikt voor HW.
professioneel, dit is het top segment waar mee je het uiterste uit je HW instalatie kan persen, maar ook tevens uit je portomonee.

RME staat nog steeds op afstand en behoort tot de top.
focusrite , en gelijkwaardige behoren tot de amateur/midden klasse, en voldoen uitstekend.


Als je wat pc gegevens kan verstrekken dan kunnen we je wat gerichter op weg helpen.

Hier onder een aantal voorbeelden van wat componenten.
http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/a ... r-per-stuk
Ben je wat kleiner behuist dan kan je ook de adam5 nemen, maar zal je een subwoofer moeten inzetten.


Hier een professionele audiomodule
http://www.bax-shop.nl/externe-audio-in ... -interface

Hier een middenklasse
http://www.bax-shop.nl/externe-audio-in ... -interface

Daarna als je geen hoofdtelefoon luisteraar bent, is het raadzaam om de surround sets ook via surround speakers weer te laten geven.

Bij een juiste verhouding versterkt dit het ruimtelijke gevoel van de kerk enorm.

Het grote voordeel van HW is je kan alles in fases aanschafen
Het groete gevaar met HW is dat je vaak alles teglijk wilt aanschaffen, en dan ga je vaak om de kosten te drukken op zoek naar goedkopere producten.

Uit eindelijk levert dat geen goed resultaat dus ga je op termijn je hele setup opwaarderen wat uit eindelijk altijd meer geld kost.

Koop liever. 1 artikel per keer, van goede kwaliteit en bouw zo langzamerhand je hele audio keten op totdat alles schakels even sterkt zijn.

Bv een peperdure geluidskaart en goed kope speakers zijn totaal uit balans en geven nooit voldoening.
En andersom ook niet.


Gr

jW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 sep 2015 21:39

Re: midi werkt niet

Nog een aanvulling op het verhaal van Jan Wim:

Voor de keuze bij geluidskaarten geldt dat het van belang is ook dat er drivers beschikbaar zijn voor de Windows versie, die je gebruikt/gebruiken gaat.

De amateur en professionele geluidskaart hebben bijna allemaal ook een midi aansluiting, dus je orgel kan daar op aangesloten worden. Je huidige midilink is dus niet meer nodig.

Verder staat op http://www.pcorgan.com/Benodigdheden.html een verhaal over wat er allemaal nodig is en een stappenplan.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 02 sep 2015 18:04

Re: midi werkt niet

Een goed idee van Jan Wim.

Wie woont in de buurt van Rotterdam-Rozenburg en gebruikt HW en wil mij even laten zien en horen wat er kan en niet kan?
Zelf wil ik graag een HW systeem met maximaal 2 klavieren en pedaal. Een groot orgel heb ik niet nodig. Een groot butget heb ik ook niet. ;)

Groet.

Wim H

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com