Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geluidskaart en windows 10

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 26 aug 2015 15:05

Bericht 28 aug 2015 14:50

Geluidskaart en windows 10

Heb windows 7 geupdated naar windows 10, maar nu werkt mn Tascam us-122mkII externe geluidskaart niet meer naar behoren nie
Als ik mp3's afspeel klinkt het geluid heel zacht en HW is niet te gebruiken.
Krijg een fout melding: could not set the sample rate to 44100 hz for Asio driver code 995

Met windows 7 ging dit allemaal goed. Er is volgens mij geen nieuwe driver beschikbaar.

Wie heeft er een idee wat ik moet doen. terug naar Win7 is een optie, maar vind win10 veel fijner werken.

Bedankt vast!

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 28 aug 2015 15:29

Re: Geluidskaart en windows 10

De beste optie geef je zelf al denk ik, terug naar 7 (kan binnen een maand na upgrade zonder herinstallatie). Ik kan zo snel geen drivers vinden, er zijn zelfs geen drivers voor windows 8(.1) voorzover ik zie. Hij wordt volgens mij ook niet meer verkocht. Helaas is er dan een kleine kans dat er wel drivers komen.

Eventueel kun je nog proberen om handmatig te samplerate goed te zetten (voor de meeste sets 48 kHz denk ik), maar als dat lukt, grote kans dat er daarna andere problemen opduiken.

Heb je in huis een andere W10 pc/laptop, dan kun je daar altijd Hw Free op zetten en dan rustig proberen of het op een of andere manier toch lukt. Tot die tijd zou ik je HW pc terug naar 7 zetten.

Berichten: 11

Geregistreerd: 26 aug 2015 15:05

Bericht 29 aug 2015 12:48

Re: Geluidskaart en windows 10

Terug naar Win 7 is idd de oplossing, maar ik vind 10 dermate fijn werken dat dat voor mij geen optie is.
Ik zit nog in het experimenteer stadium en werk daarom ook met de HW free versie.

Bovendien heeft mijn computer te weinig geheugen om er echt mee verder te gaan, dus zet ik het HW gebeuren voorlopig op een zijspoor.

Wel is het jammer dat ik de Tascam niet meer kan gebruiken voor muziek, zal dus een andere moeten aanschaffen. Wel belachelijk van de fabrikant dat er geen nieuwe drivers komen. De kaart is 8 jr oud. We leven echt in een weggooi maatschappij.

Iig bedankt voor de tips

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 30 aug 2015 21:09

Re: Geluidskaart en windows 10

Er zijn nog heel wat mensen met Windows 7, dus wie weet raak je die geluidskaart nog wel kwijt aan iemand.

Berichten: 11

Geregistreerd: 26 aug 2015 15:05

Bericht 01 sep 2015 12:16

Re: Geluidskaart en windows 10

Ga zeker proberen hem te verkopen. moet lukken denk ik.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com