Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

toekennen voorkeur orgels

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 02 sep 2015 17:01

toekennen voorkeur orgels

Het lukt me maar niet om de lijst goed in te vullen waarin je voorkeurorgels zet en dan kunt "scrollen" naar de gewenste.
ik moet nog steeds inladen via 'organ'.
Bij "assign current as" staan er een paar meermaals en die krijg ik niet eens weg. Ik kan de systematiek niet volgen.
Waar staat een heldere beschrijving?
bvd!

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 02 sep 2015 17:51

Re: toekennen voorkeur orgels

bruce schreef:Waar staat een heldere beschrijving?
bvd!


Waarschijnlijk op je buroblad onder het pictogram: Hauptwerk user guide

Als je een Pb stuurt naar GerrGouw stuurt hij je denk ik wel een nederlandse vertaling van de handleiding. Zeer lezenswaardig voor de Hauptwerkgebruiker!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 sep 2015 18:46

Re: toekennen voorkeur orgels

Na het installeren van een sampleset ga dan naar menu Organ en dan naar Assign current organ as favorite: Kies daar een volgnummer. Zelf heb ik volledige samplesets vanaf nr. 1 staan en de demo's vanaf 32. Nummers kun je dus zelf kiezen. Maar eenmaal gekozen blijft hij daar staan totdat je dat nr. overschrijft door een andere sampleset. De nr's in de lijst zijn dus niet te verwisselen of te wissen.

De volgende keer kan het orgel geladen worden door dit nummer te selecteren via menu Organ --> Load favorite organ.
In menu Organ --> Recent .... staan de 8 laatst geladen orgels (dit is soms ook wel makkelijk).

En ik zou de Ned. talige handleiding dus opvragen en doorkijken/doorlezen.

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 02 sep 2015 20:24

Re: toekennen voorkeur orgels

dank daarvoor. ik ga het weer proberen.

inmiddels gelukt, wel lastig dat je eerst elke eensample moet laden voor je toe kan wijzen.
maar het is gebeurd en werkt nu.
mvg,

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 sep 2015 21:56

Re: toekennen voorkeur orgels

bruce schreef: wel lastig dat je eerst elke eensample moet laden voor je toe kan wijzen.
Dat is toch logisch? Waarom zou je een orgel wel bij de favorieten zetten als je het nog niet eens bespeeld en dus geladen hebt?

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 03 sep 2015 14:35

Re: toekennen voorkeur orgels

Ja logisch, als je bij de eerste keer al weet dat je dit kan doen én wat je favoriet gaat zijn. Maar daar had ik geen erg in en wist ook nog niet of ik iets zou houden. Ik heb dus heel wat demo's gedownload zonder die een bepaalde plek te geven. Toen ik die voorkeuroptie vond ging ik die proberen en merkte dat het niet kan zonder een sample stuk voor stuk eerst "in te laden".
Dat vind ik echt wel onhandig want bv ook aanpassen (van 7 naar 2 bv) is dus een crime... en het verwijderen van een die er per ongeluk 2 x staat.
Maar o.k. echt belangrijk is het niet.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com