Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

2 klaviers speeltafel i.c.m. 3 klaviers sampleset

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 26 mei 2014 18:46

Bericht 03 okt 2015 13:36

2 klaviers speeltafel i.c.m. 3 klaviers sampleset

Ik heb een 2 klaviers speeltafel en heb Utrecht geïnstalleerd en 2 registerknoppen toegewezen aan de afsluiters voor klavier 2 en 3. Zodoende heb ik het HW op klavier 1 en de 2 andere werken op klavier 2. Ik heb de registertrekkers steeds 2 registers toegewezen (bijv fluit van RW en fluit van BW) door de afsluiter open/dicht te zetten kan ik zo spelen op RW en/of BW met deze fluit. Hoe kan ik bijv. Cracov ook zo programmeren? Ik heb nu klavier 2 en 3 aan mijn 2e klavier toegewezen maar krijg dan steeds 2 stemmen tegelijk als ik een registertrekker opentrek. Ik heb immers van beide klavieren steeds een stem aan deze registertrekker toegewezen.

Kees v.d. Steenhoven

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 okt 2015 14:17

Re: 2 klaviers speeltafel i.c.m. 3 klaviers sampleset

Kees

Als je floating divisions toepast, kun je op je 2 klaviers speeltafel een 3 of 4 klaviers orgel (sampleset) bespelen. Alle klavieren van de sampleset blijven volwaardig bespeelbaar en je kunt snel omschakelen als je op een ander klavier wilt spelen. En ook alle koppels werken (is nu bij de Dom zoals jij gebruik d.m.v. ventielen niet het geval).

Jos heeft in viewtopic.php?f=11&t=869 uitgebreid beschreven hoe je dat in stelt in HW.
Je moet dit bij elk orgel/sampleset instellen als je het zo wilt gebruiken.

Ik zou zeggen: probeer dit bij Cracow. En al gauw ontdek je het voordeel en zul je Utrecht ook "ombouwen".

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com