Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Drysample toewijzen aan 2 sets speakers.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 08 nov 2015 18:56

Drysample toewijzen aan 2 sets speakers.

Hoe kun je een dry (of wet) sample binnen HW toewijzen aan zowel kanaal 1 en 2 als aan 3 en 4 van de geluidskaart?
Het is de bedoeling dat dezelfde bron gesplitst wordt en rechtstreeks gestuurd wordt naar een set speakers en tevens via een lexicon 300 naar een tweede set. Dus de ene set zonder galm en de tweede set met galm.

Bij de uitgang van de geluidskaart kan een splitter geplaatst worden , maar ik vermoed dat via HW zelf ook dezelfde serie registers naar de twee sets gestuurd kunnen worden. Maar hoe?

Hrtgrt,
'Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 08 nov 2015 19:19

Re: Drysample toewijzen aan 2 sets speakers.

1. General settings - Audio outputs groups: Hier via insert 1 group aanmaken bijvoorbeeld "stereo"

2. General settings - Audio outputs: Hier via insert de kanalen van je geluidskaart stuk voor stuk aanmaken en bij 'alias' een naam geven.

3. op het tweede tabblad (in hetzelfde menu als stap 2) Routing and aux mix zie je de aangemaakt kanalen uit stap 2 weer terug.
Zet het kanaal 'stereo' in het rechterscherm bovenaan op Output type: Aux mix-down output/ en Audio output op <none>
De andere kanalen op Output type: Primary output/ en Audio output group op 'stereo' en in het vak Aux sends bij 'Aux send 1 destination' op stereo.

Dit is een snelle stappen versie. Ik hoop dat je er wat aanhebt.

Succes,

Martijn
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 nov 2015 12:21

Re: Drysample toewijzen aan 2 sets speakers.

Nadeel als je het nu in HW doet, dat alle samplesets opnieuw gaan re-cachen omdat je een aanpassing doet in het audiodeel van HW.
Misschien kun je het veel gemakkelijker instellen in de audiomixer van je geluidskaart; dan heb je geen re-cache van de samplesets.

Maar je had toch ook Reaper? Waarom dan Reaper niet gebruiken om die rearkanalen (meer) reverb te geven?
Hoef je ook geen Lexicon aan te schaffen (als je dat al niet gedaan hebt).

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 09 nov 2015 13:00

Re: Drysample toewijzen aan 2 sets speakers.

Martijn, bedankt voor de tip. Ik kon het niet helemaal uitvoeren zoals je het beschreven had. Ik zal komende dagen een overzicht plaatsen van de HWconfig. Misschien zijn daar nog verbeteringen in aan te brengen.

Evert-Jan,
Ja de Samplesets zijn aan her re-cachen en dat is minder.
Ondanks de vele aangereikte hulp, wat ik erg gewaardeerd heb, bleef ik toch ontevreden over de geluidsweergave.
Inclusief reaper. Reaper is ook een programma waar je toch een bepaalde technische kennis voor moet hebben om die goed te kunnen benutten. En dat ontbreek me. Ook mijn engels is te beperkt.
Als ik me goed herinner verwees jij me naar John Boersma. Daar heb ik contact mee gezocht en daar aan huis geweest.
Het was een keuze. Of verder gaan met meerdere sets speakers of zijn visie volgen. Ook wat het intoneren betreft.
Ik heb voor dat laatste gekozen en tot nu toe geen enkele spijt van gehad.
De Lexicon is simpel te bedienen (voor mij veel makkelijker dan het werken met reaper) en heeft heel veel mogelijkheden.
Ik heb nu twee sets speakers, waarbij één set via de lexicon de signalen ontvangt.
Als ik wat beter bij kas zit komt daar misschien nog een subwoofer bij, maar die is niet direct nodig.
Ik ben me bewust van het feit dat er op het forum veel " andersdenkenden "zijn. maar toch is het zinvol de visie van John Boersma als een goede optie op dit forum ruimte te geven.

Gr.
Tammo

En bedankt voor jullie spontane hulp die jullie op dit forum geven.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 09 nov 2015 19:55

Re: Drysample toewijzen aan 2 sets speakers.

Hee, Tammo, ik heb hier nog een ongebruikte Lexicon staan, de MX 200.

Heb je er nog wat aan??

HG

Geert

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 09 nov 2015 20:25

Re: Drysample toewijzen aan 2 sets speakers.

geert01 schreef:Hee, Tammo, ik heb hier nog een ongebruikte Lexicon staan, de MX 200.

Heb je er nog wat aan??

HG

Geert



Hallo Geert,

Had ik dat geweten. Maar ik heb nu de Lexicon MX 300
Inmiddels de hele bovenbouw weg en twee schermen netjes ingebouwd.

HG
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com