Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geen geluid

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 20 jan 2017 11:57

Geen geluid

Wie kan mij helpen? Ik heb Hauptwerk free.
Alles was geïnstalleerd en werkte, maar waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gedaan. Ik had opeens geen geluid. Ook moest ik keyboard opnieuw instellen. Dat werkt inmiddels wel weer (dat kan ik zien aan de toetsen op het scherm).
Maar het geluid krijg ik niet terug. Ik heb er zelf totaal nog geen verstand van dus wie kan mij helpen?
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 20 jan 2017 12:32

Re: Geen geluid

Hoe speel je je geluid af?
Ik had pas hetzelfde (ook in hauptwerk free)
Je kan eens kijken of de geluidsinstellingen in hauptwerk en windows overeen komen.
Bij mij stond in hauptwerk ingesteld dat het geluid via de (usb aangesloten) headset moest worden afgespeeld, terwijl in windows de standaard pc-speakers als standaard afspeel-apparaat stond ingesteld. En dat werkte dus niet..

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2017 12:40

Re: Geen geluid

Audio staat (te) zacht of de Volume slider op het View | Large panels | Audio, MIDI en performance schermpje staat op 0 of een zeer lage waarde (de audio meter slaat ook niet uit).

Zie jij bij 'Audio output group' in het scherm Organ | Load organ, adjusting rank audio/memory .......; de ASIO driver ook staan.

Gebruik jij een mixer van de audio kaart? Welke audio kaart?

Nog een opmerking: Hauptwerk is NIET hot pluggable. Dat betekent dat audio en MIDI aangesloten moeten zijn VOORDAT HW gestart wordt. Het later inprikken van een MIDI kabel gaat dus niet werken. Hetzelfde dus voor audio.

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 20 jan 2017 16:13

Re: Geen geluid