Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geen geluid

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 20 jan 2017 11:57

Geen geluid

Wie kan mij helpen? Ik heb Hauptwerk free.
Alles was geïnstalleerd en werkte, maar waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gedaan. Ik had opeens geen geluid. Ook moest ik keyboard opnieuw instellen. Dat werkt inmiddels wel weer (dat kan ik zien aan de toetsen op het scherm).
Maar het geluid krijg ik niet terug. Ik heb er zelf totaal nog geen verstand van dus wie kan mij helpen?
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 20 jan 2017 12:32

Re: Geen geluid

Hoe speel je je geluid af?
Ik had pas hetzelfde (ook in hauptwerk free)
Je kan eens kijken of de geluidsinstellingen in hauptwerk en windows overeen komen.
Bij mij stond in hauptwerk ingesteld dat het geluid via de (usb aangesloten) headset moest worden afgespeeld, terwijl in windows de standaard pc-speakers als standaard afspeel-apparaat stond ingesteld. En dat werkte dus niet..

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2017 12:40

Re: Geen geluid

Audio staat (te) zacht of de Volume slider op het View | Large panels | Audio, MIDI en performance schermpje staat op 0 of een zeer lage waarde (de audio meter slaat ook niet uit).

Zie jij bij 'Audio output group' in het scherm Organ | Load organ, adjusting rank audio/memory .......; de ASIO driver ook staan.

Gebruik jij een mixer van de audio kaart? Welke audio kaart?

Nog een opmerking: Hauptwerk is NIET hot pluggable. Dat betekent dat audio en MIDI aangesloten moeten zijn VOORDAT HW gestart wordt. Het later inprikken van een MIDI kabel gaat dus niet werken. Hetzelfde dus voor audio.

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 20 jan 2017 16:13

Re: Geen geluid

Ik heb er nog helemaal geen verstand van, en met computers ben ik ook nog niet zo heel erg handig dus dat maakt het niet makkelijk.....
Bij Output type staat Primary output (destination fot pipe rouling)
Bij Audio output group staat (default) main output

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 20 jan 2017 16:15

Re: Geen geluid

anco.marijs schreef:Hoe speel je je geluid af?
Ik had pas hetzelfde (ook in hauptwerk free)
Je kan eens kijken of de geluidsinstellingen in hauptwerk en windows overeen komen.
Bij mij stond in hauptwerk ingesteld dat het geluid via de (usb aangesloten) headset moest worden afgespeeld, terwijl in windows de standaard pc-speakers als standaard afspeel-apparaat stond ingesteld. En dat werkte dus niet..



Onder welke instelling kan ik dit vinden?
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 20 jan 2017 16:32

Re: Geen geluid

Heb je de tips van Evert-Jan nagekeken? Dus volume controleren en alle kabels in de pc vóór opstarten van Hauptwerk.

Ik heb nu even geen Hauptwerk tot mijn beschikking dus de instellingen in Hauptwerk heb ik zo niet bij de hand, misschien kan iemand anders dat even op typen, anders kan ik dat morgen even bekijken.

Wat Windows betreft; Rechtsonder in het scherm staat een symbool van een speaker. Daar klik je op met je rechtermuisknop. Dan klik je gewoon op 'afspeelapparaten'.

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 20 jan 2017 16:49

Re: Geen geluid

anco.marijs schreef:Heb je de tips van Evert-Jan nagekeken? Dus volume controleren en alle kabels in de pc vóór opstarten van Hauptwerk.

Ik heb nu even geen Hauptwerk tot mijn beschikking dus de instellingen in Hauptwerk heb ik zo niet bij de hand, misschien kan iemand anders dat even op typen, anders kan ik dat morgen even bekijken.

Wat Windows betreft; Rechtsonder in het scherm staat een symbool van een speaker. Daar klik je op met je rechtermuisknop. Dan klik je gewoon op 'afspeelapparaten'.


Alle kabels ed zijn goed aangesloten. Volgens mij moet het echt een instelling zijn.
Wat betreft Windows, afspeelapparaten staat op luidsprekers (volgens mij kan ik dit ook niet aanpassen).
Als je voor mij in de instellingen in Hauptwerk wil kijken dan help je mij enorm!
Bedankt alvast!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2017 19:53

Re: Geen geluid

Ik herhaal de vragen nog even omdat ik geen antwoord zie.

Audio staat (te) zacht of de Volume slider op het het scherm in menu View --> Large panels --> Audio, MIDI en performance schermpje staat op 0 of een zeer lage waarde (de audio meter slaat ook niet uit).
Als je speelt en een paar registers open zit, zie je dan de audio meter op dit scherm uitslaan?

Zie jij bij 'Audio output group' in het scherm Organ | Load organ, adjusting rank audio/memory .......; de ASIO driver ook staan.
Ik had hier 'Audio output group' staan maar dat moet 'Audio output' zijn en het is een ander scherm (ik had geen HW bij de hand). 'Audio output' krijg je via menu General settings
Daar moet je achter "Audio output device" de driver van jouw geluidskaart zien en bij device channel kanaal 1 en 2 van jouw geluidskaart.

Gebruik jij een mixer van de audio kaart? Welke audio kaart?
??
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 20 jan 2017 19:57

Re: Geen geluid

1. Zorg ervoor dat alle kabels goed zijn aangesloten.
2. Hauptwerk opstarten. Doe deze stappen niet andersom, dat werkt niet.

Laad nu je orgel, zet een volle registratie op en geef een vol akkoord. Kijk nu naar je hauptwerk-scherm rechtsonder.
Daar staan een paar metertjes:
Aud - Poly - PCU - RAM - MIDI.

Als het goed is zie je daar allemaal lampjes heen en weer of aan en uit gaan als je stevige akkoorden aanslaat..
Het gaat nu vooral om de eerste rij lampjes, de lampjes die achter Aud: staan.
Als je een FF registratie hebt en je drukt flink wat toetsen in, kan het haast niet anders dan dat deze lampjes gaan branden.
Dit is de audio meter waar Evert-Jan het over had(vermoed ik)

De instellingen controleren doe je zo:
1. Zoek de balk bovenaan waarop staat:
File View Organ Registration Pitch ..enzovoorts

2. Klik op de knop View
3. Klik op de knop Large floating control panels (for this organ)
4. Klik op de knop Audio, MIDI and Performance
-Er komt nu een scherm naar boven-
5. Zet de schuifknop achter 'volume' op 100.
6. Zet de waarde achter Trim.DB op 0
Ook in dit scherm zie je een audio meter, slaan de lampjes uit als je gaat spelen?

Wat je ook nog kunt controleren:
1. Zoek de balk bovenaan waarop staat:
File View Organ Registration Pitch ..enzovoorts

2. Klik op de knop General Settings
3. Klik op de knop Audio outputs.

Dan zie je een scherm. Op het scherm staat:
Audio output device:
Device channel 1 (l)
Device channel 2 (r)

Staan deze niet offline?
En achter Audio output device, is dat hetzelfde afspeelapparaat als wat je bij de windows instellingen ziet (zie mijn eerdere bericht)?

Ik heb geen idee hoe ik het nog meer gedetailleerd kan uitleggen, dus ik hoop dat je er iets mee kan...

edit: We waren tegelijk aan het schrijven...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2017 20:45

Re: Geen geluid

Anco

een heel duidelijk verhaal. Hier moet Jan wel uit kunnen komen en ons de antwoorden geven

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 20 jan 2017 21:16

Re: Geen geluid

Evert-Jan schreef:Ik herhaal de vragen nog even omdat ik geen antwoord zie.

Audio staat (te) zacht of de Volume slider op het het scherm in menu View --> Large panels --> Audio, MIDI en performance schermpje staat op 0 of een zeer lage waarde (de audio meter slaat ook niet uit).
Als je speelt en een paar registers open zit, zie je dan de audio meter op dit scherm uitslaan?

Zie jij bij 'Audio output group' in het scherm Organ | Load organ, adjusting rank audio/memory .......; de ASIO driver ook staan.
Ik had hier 'Audio output group' staan maar dat moet 'Audio output' zijn en het is een ander scherm (ik had geen HW bij de hand). 'Audio output' krijg je via menu General settings
Daar moet je achter "Audio output device" de driver van jouw geluidskaart zien en bij device channel kanaal 1 en 2 van jouw geluidskaart.

Gebruik jij een mixer van de audio kaart? Welke audio kaart?
??


Bedankt voor de uitleg. Als ik thuis ben ga ik het nakijken.

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 20 jan 2017 21:17

Re: Geen geluid

anco.marijs schreef:1. Zorg ervoor dat alle kabels goed zijn aangesloten.
2. Hauptwerk opstarten. Doe deze stappen niet andersom, dat werkt niet.

Laad nu je orgel, zet een volle registratie op en geef een vol akkoord. Kijk nu naar je hauptwerk-scherm rechtsonder.
Daar staan een paar metertjes:
Aud - Poly - PCU - RAM - MIDI.

Als het goed is zie je daar allemaal lampjes heen en weer of aan en uit gaan als je stevige akkoorden aanslaat..
Het gaat nu vooral om de eerste rij lampjes, de lampjes die achter Aud: staan.
Als je een FF registratie hebt en je drukt flink wat toetsen in, kan het haast niet anders dan dat deze lampjes gaan branden.
Dit is de audio meter waar Evert-Jan het over had(vermoed ik)

De instellingen controleren doe je zo:
1. Zoek de balk bovenaan waarop staat:
File View Organ Registration Pitch ..enzovoorts

2. Klik op de knop View
3. Klik op de knop Large floating control panels (for this organ)
4. Klik op de knop Audio, MIDI and Performance
-Er komt nu een scherm naar boven-
5. Zet de schuifknop achter 'volume' op 100.
6. Zet de waarde achter Trim.DB op 0
Ook in dit scherm zie je een audio meter, slaan de lampjes uit als je gaat spelen?

Wat je ook nog kunt controleren:
1. Zoek de balk bovenaan waarop staat:
File View Organ Registration Pitch ..enzovoorts

2. Klik op de knop General Settings
3. Klik op de knop Audio outputs.

Dan zie je een scherm. Op het scherm staat:
Audio output device:
Device channel 1 (l)
Device channel 2 (r)

Staan deze niet offline?
En achter Audio output device, is dat hetzelfde afspeelapparaat als wat je bij de windows instellingen ziet (zie mijn eerdere bericht)?

Ik heb geen idee hoe ik het nog meer gedetailleerd kan uitleggen, dus ik hoop dat je er iets mee kan...

edit: We waren tegelijk aan het schrijven...


Bedankt voor de uitleg. Als ik thuis ben ga ik het nakijken.

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 21 jan 2017 13:53

Re: Geen geluid

Evert-Jan schreef:Ik herhaal de vragen nog even omdat ik geen antwoord zie.

Audio staat (te) zacht of de Volume slider op het het scherm in menu View --> Large panels --> Audio, MIDI en performance schermpje staat op 0 of een zeer lage waarde (de audio meter slaat ook niet uit).
Als je speelt en een paar registers open zit, zie je dan de audio meter op dit scherm uitslaan?

Zie jij bij 'Audio output group' in het scherm Organ | Load organ, adjusting rank audio/memory .......; de ASIO driver ook staan.
Ik had hier 'Audio output group' staan maar dat moet 'Audio output' zijn en het is een ander scherm (ik had geen HW bij de hand). 'Audio output' krijg je via menu General settings
Daar moet je achter "Audio output device" de driver van jouw geluidskaart zien en bij device channel kanaal 1 en 2 van jouw geluidskaart.

Gebruik jij een mixer van de audio kaart? Welke audio kaart?
??


Ik heb alles nagekeken, maar alles staat ingesteld zoals beschreven.
Welke audiokaart ik heb ben ik niet zo in thuis. Bij "besturing voor geluid, video en spelletjes" staat het volgende.
- high definition audio-apparaat ( deze staat bij Hauptwerk ook ingesteld)
- intel(R) display audio
- M-audio midisport 4x4

Helaas heb ik nog geen geluid
Laatst bijgewerkt door Jan79 op 21 jan 2017 13:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 21 jan 2017 13:54

Re: Geen geluid

anco.marijs schreef:1. Zorg ervoor dat alle kabels goed zijn aangesloten.
2. Hauptwerk opstarten. Doe deze stappen niet andersom, dat werkt niet.

Laad nu je orgel, zet een volle registratie op en geef een vol akkoord. Kijk nu naar je hauptwerk-scherm rechtsonder.
Daar staan een paar metertjes:
Aud - Poly - PCU - RAM - MIDI.

Als het goed is zie je daar allemaal lampjes heen en weer of aan en uit gaan als je stevige akkoorden aanslaat..
Het gaat nu vooral om de eerste rij lampjes, de lampjes die achter Aud: staan.
Als je een FF registratie hebt en je drukt flink wat toetsen in, kan het haast niet anders dan dat deze lampjes gaan branden.
Dit is de audio meter waar Evert-Jan het over had(vermoed ik)

De instellingen controleren doe je zo:
1. Zoek de balk bovenaan waarop staat:
File View Organ Registration Pitch ..enzovoorts

2. Klik op de knop View
3. Klik op de knop Large floating control panels (for this organ)
4. Klik op de knop Audio, MIDI and Performance
-Er komt nu een scherm naar boven-
5. Zet de schuifknop achter 'volume' op 100.
6. Zet de waarde achter Trim.DB op 0
Ook in dit scherm zie je een audio meter, slaan de lampjes uit als je gaat spelen?

Wat je ook nog kunt controleren:
1. Zoek de balk bovenaan waarop staat:
File View Organ Registration Pitch ..enzovoorts

2. Klik op de knop General Settings
3. Klik op de knop Audio outputs.

Dan zie je een scherm. Op het scherm staat:
Audio output device:
Device channel 1 (l)
Device channel 2 (r)

Staan deze niet offline?
En achter Audio output device, is dat hetzelfde afspeelapparaat als wat je bij de windows instellingen ziet (zie mijn eerdere bericht)?

Ik heb geen idee hoe ik het nog meer gedetailleerd kan uitleggen, dus ik hoop dat je er iets mee kan...

edit: We waren tegelijk aan het schrijven...



Bedankt voor de goede uitleg. Alles ingesteld zoals beschreven maar helaas werkt het nog steeds niet.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 21 jan 2017 18:08

Re: Geen geluid

Ja, hoo nou eens even......onze Jan heeft nog helemaal niet aangegeven wat voor een setup hij heeft. En als ik het zo eens lees, is er helemaal geen sprake van een externe of eventueel ingebouwed dedicated audio device....

We gaan toch niet HW draaien op de audio van het moederbord?? Moeten we dan geen ASIO driver gebruiken enzo??

Dat het eerst geweekr heeft, ja dat heb je soms, bij toeval. Maar zelfs als je de instellingen in Windows ( of is het een Mac) goed hebt staan, dwz dat het gekozen voorkeursafspeel-apparaat in windows hetzelfde is als wat wordt aangegeven in HW, en idd de volumeslider staat open, dan nog blijft dit toch behelpen??

Dus ik zou zeggen, koop even (desnoods 2e hands) een USB audio device. Als je daar de ( ASIO) driver van hebt geinstalleerd, ziet HW die meteen en kan je dus bij de audio instellingen dat ding selekteren.
Dan gaat het allemaal alsnog goed komen en heb je meteen een lage latency ( tijdsvertraging bij indrukken van een toets).

Ik neem aan dat je nu dus je Midi via een aparte Midi naar USB converter hebt aangesloten??

Of haal er even iemand bij die eea ter plekke in orde kan maken....

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 jan 2017 18:21

Re: Geen geluid

De spijker op zijn kop, Geert. Ik probeer door vragen er achter te komen wat voor geluidskaart er gebruikt wordt.

Jan79 schreef:Welke audiokaart ik heb ben ik niet zo in thuis. Bij "besturing voor geluid, video en spelletjes" staat het volgende.
- high definition audio-apparaat ( deze staat bij Hauptwerk ook ingesteld)
- intel(R) display audio
- M-audio midisport 4x4


High definition audio apparaat is misschien een Realtek audio van het moederbord maar het kan ook het audio van de HDMI aansluiting zijn (videokaart). En op dat laatste zit je HW zeker niet.
Als ik bij mij zelf kijk (ik heb een Engelstalige Windows) staan er 2:
- High Definition Audio Device
- Realtek High Definition Audio

En de laatste moet het dus zijn voor HW. De eerste is de HDMI van de videokaart. Staan er bij jou 2 apparaten bij "besturing voor geluid, video en spelletjes"?

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 23 jan 2017 15:46

Re: Geen geluid

geert01 schreef:Ja, hoo nou eens even......onze Jan heeft nog helemaal niet aangegeven wat voor een setup hij heeft. En als ik het zo eens lees, is er helemaal geen sprake van een externe of eventueel ingebouwed dedicated audio device....

We gaan toch niet HW draaien op de audio van het moederbord?? Moeten we dan geen ASIO driver gebruiken enzo??

Dat het eerst geweekr heeft, ja dat heb je soms, bij toeval. Maar zelfs als je de instellingen in Windows ( of is het een Mac) goed hebt staan, dwz dat het gekozen voorkeursafspeel-apparaat in windows hetzelfde is als wat wordt aangegeven in HW, en idd de volumeslider staat open, dan nog blijft dit toch behelpen??

Dus ik zou zeggen, koop even (desnoods 2e hands) een USB audio device. Als je daar de ( ASIO) driver van hebt geinstalleerd, ziet HW die meteen en kan je dus bij de audio instellingen dat ding selekteren.
Dan gaat het allemaal alsnog goed komen en heb je meteen een lage latency ( tijdsvertraging bij indrukken van een toets).

Ik neem aan dat je nu dus je Midi via een aparte Midi naar USB converter hebt aangesloten??

Of haal er even iemand bij die eea ter plekke in orde kan maken....

HG

Geert


Zoals ik als schreef, ik heb er totaal geen verstand van, maar volgens mij heb ik een USB audio device.
Mijn kabels van de klavieren gaat naar een kastje (usb midisport 4x4 staat erop).

Kan het nog te maken hebben met de instelling Midi Ports?
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 23 jan 2017 16:00

Re: Geen geluid

Je kabels van de klavieren gaan naar een kastje, is dat toevallig deze? LINK

Dan is dat je Midi interface. Dit apparaatje zet je toetsaanslagen om in een signaal dat je computer kan uitlezen.
Dit gedeelte zou gewoon goed moeten werken omdat je al schreef dat je aan de toetsen op je beeldscherm kan zien welke toetsen je in het echt indrukt. Dus dat signaal wordt gewoon opgevangen door Hauptwerk.

Welk merk computer heb je? desktop of laptop?
Heb je nog meer kastjes of apparaten op je computer aangesloten?
Wat voor speakers/boxen heb je? los of standaard bij je computer/laptop?

Plaats anders even een foto van je opstelling ofzo..

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 23 jan 2017 16:37

Re: Geen geluid

image1.JPG

ik werk met een laptop (HP) zoals je op de foto kunt zien. Boxen van Harman/Kardon.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 23 jan 2017 16:38

Re: Geen geluid

hierbij nog een foto
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jan 2017 17:01

Re: Geen geluid

Jan

Dat is zoals Anco schreef de MIDI interface en dat werkt goed.
Dat zwarte kast daarboven zegt mijn niets. Maar het is m.i. geen audio. Dus je hebt de versterker i.c.m. de boxen rechtstreeks aan de laptop aangesloten. Klopt dat?


Plaats ook even een schermafdruk van het volgende:
Menu General Settings. Klik op de knop Audio outputs.
Dan zie je een scherm. Op het scherm staat:
Klik op Audio output device. Drukt nu op de PrtScn toets waarbij dat rolmenu open blijft staan (anders hebben we er niets aan).
Plak dit in Paint met CTRL + de V toetsen (Paint staat bij menu Start --> bureau accessoires --> Paint)
Sla dit op in een bestand en post dit in jouw bericht. Dan kunnen we zien welke geluidskaarten HW allemaal ziet.


Als jij geen verstand heb van PC's, kan de persoon die dit voor jou in orde gemaakt heeft niet even kijken? Want hij/zij heeft dat toch werkend afgeleverd?

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 23 jan 2017 19:24

Re: Geen geluid

Ik heb een foto bijgevoegd. ik denk dat je dit scherm bedoelt. De versterker zit inderdaad rechtstreeks op de laptop (in de hoofdtelefoon aansluiting van de laptop). Ook als ik de koptelefoon erin doe heb ik geen geluid.
Ik heb het hele spul overgenomen van iemand die niet echt in de buurt woont. Alles werkte naar behoren, maar ik ben bang dat ik ongemerkt zelf iets gewijzigd heb....
image4.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jan 2017 20:07

Re: Geen geluid

Bedankt, dit is wat ik bedoelde. Maar het is zowat niet te lezen (400 x vergroot). Degene die nu blauw is is de High Definition Audio. Deze is van de videokaart.

De tweede is ook een geluidskaart, maar ik kan niet lezen wat er in het begin staat.
De 3e kan ik helemaal niet lezen.
Zet hem maar eens op de 2e. Het orgel gaat wel 1x door de lange laad routine.
Misschien kun je ook even in tekst schrijven wat de 2e en 3e is.

Je gebruikt dus het audio van het moederbord. Eerst deze maar eens aan de praat helpen maar eigenlijk moet je een ASIO driver gebruiken. Nu reageert het geluid traag op de toetsen en dan kan veel sneller.


En graag niet steeds quoten als je antwoord geeft op het bericht dat er boven staat. Het topic wordt dan moeilijk leesbaar. Ik heb al een aantal quotes weggehaald.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 jan 2017 21:30

Re: Geen geluid

Wat is je woonplaats. Wellicht dat er eventueel iemand ter plaatse wil assisteren.

Jan

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jan 2012 15:02

Bericht 24 jan 2017 09:08

Re: Geen geluid

Wellicht ten overvloede, maar wat mij wel eens gebeurde dat de audiopoort door een ander programma gekaapt was.
Als je eerst een stukje muziek luistert met bijv mediaplayer, dan kan Hauptwerk niet meer bij de audio. Zeg maar wie het eerst komt....
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com