Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Manuaal slaat dubbel aan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 15 maart 2017 16:00

Manuaal slaat dubbel aan

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem, als ik mijn klavieren via midi learn heb aangesloten speelt lijkt het net of het derde manuaal gekoppelt is aan het tweede, deze speelt automatisch mee, als ik het derde klavier op mijn console nu toewijs aan het vierde klavier van de sampleset speelt hij netjes alleen het vierde manuaal. Daardoor lijkt het wel of het in de software zit en niet in de aansluiting. Ik speel de sampleset Rotterdam en heb midi inmiddels gereset in het orgel. Wie kan mij helpen?

Hartelijke groet,

Daan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 maart 2017 19:50

Re: Manuaal slaat dubbel aan

Je kunt per manuaal de MIDI learn settings wissen (via MIDI learn op dat manual een dan kiezen voor "Clear settings/triggers"
Als je ze alle 4 wist, dan steeds voor 1 manuaal dit opnieuw aanbrengen. Vervolgens op dat manuaal even de toetsen bewegen en op het scherm kijken of daar ook andere manualen mee gaan. Er op letten dat alle registers en koppels dicht staan.
Dit steeds voor elk opvolgend manuaal doen.

Heb jij de MIDI settings gewist in je orgel of in HW? Dat is mij niet duidelijk.
In HW doe je dat via menu Organ settings --> Organ Configuration Wizard en dan kiezen voor "Reset MIDI/key trigger settings"
Hiermee wordt de MIDI configuratie voor de manualen/pedaal en voor alle knoppen en andere zaken van dit orgel gewist.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 16 maart 2017 20:02

Re: Manuaal slaat dubbel aan

Hallo Evert Jan,

Ik heb je suggesties geprobeerd maar helaas blijft het probleem bestaan.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 maart 2017 20:31

Re: Manuaal slaat dubbel aan

Waarschijnlijk komt het dan uit je orgel.

Als je ze alle 4 wist (via MIDI learn op dat manual een dan kiezen voor "Clear settings/triggers") en niets nieuws via MIDI learn met je orgel koppelt, is het dan nog?

Anders zou je met MIDI OX (http://www.midiox.com/) kunnen kijken of er een extra MIDI signaal uit je orgel komen als je daar op 1 toets drukt. Normaal zou je dan 1 note on/off zien. Als je er 2 ziet, kan weet je het zeker dat het uit je orgel komt. Wat voor 'merk' orgel is dat??
Als je MIDI OX runt, mag HW niet opgestart zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 16 maart 2017 21:22

Re: Manuaal slaat dubbel aan

Dag Daan,

Op dit scherm is toch eenvoudig te zien welk kanaal actief is, bij het uittesten van je klavieren!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com