Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Master general - meerdere knoppen actief

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 30 sep 2019 08:28

Master general - meerdere knoppen actief

Bij de sampleset Midwolda original kan ik meerdere master generals knoppen aanzetten zonder dat de eerdere weer uit gaan. Er behoort er maar 1 actief te zijn, en bij het indrukken van de volgende dat eerdere weer uit gaat.
bij zowel large floating control pannel - registration en mini control pannels gebeurt hetzelfde.
Hierdoor hebben meerdere m.g. knoppen dezelfde registratie gekregen, en als je er 1 indrukt lichten de andere m.g. knoppen met dezelfde registratie ook op.
Bij Midwolda extended en al mijn andere samplesets werkt het wel naar behoren.
Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 sep 2019 11:09

Re: Master general - meerdere knoppen actief

Frans

je hebt iets verkeerd gedaan. Je hebt de "Set" knop na het programmeren van een master general vergeten uit te zetten. Als je dan ook op een andere master general drukt, heb je dezelfde ingestelde registers ook onder die knop geprogrammeerd.

Ter info: een master general lampje gaat aan als de ingestelde registers overeen komen met de onder een master general geprogrammeerde registratie. Als je dus via handbediening diezelfde registratie instelt, gaat het betreffende lampje ook branden zonder die knop aangeraakt te hebben. Het is dus niet zo dat altijd maar 1 master general lampje tegelijk kan branden. Het branden is afhankelijk van de overeenkomt tussen geprogrammeerde registratie en de registers, die op dat moment actief zijn.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 30 sep 2019 12:55

Re: Master general - meerdere knoppen actief

Bedankt weer voor je snelle antwoord Evert-Jan, dat zal het ongetwijfeld zijn.

Berichten: 72

Geregistreerd: 03 aug 2016 15:55

Woonplaats: IJsselstein

Bericht 01 okt 2019 12:56

Re: Master general - meerdere knoppen actief

Interessant dat dat dit probleem ter sprake komt. Ik heb hetzelfde probleem als Frans, maar met het orgel van Steinkirchen.
Bij dit orgel heb ik voor de eerste keer de Master General knoppen gebruikt om register combinaties over te brengen naar de schakelaars op mijn orgel. Het is inderdaad mis gegaan op de manier die Evert-Jan beschrijft en sindsdien ben ik erg alert op de stand van de Set knop.
In mijn geval zijn er nu 2 groepjes Master Generals onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld nl. 1,2 en 5 t/m 11.
Dus als ik 1 van de genoemde master generals gebruik gaat de rest van het groepje mee, ook als ik zo'n master general met Set wil programmeren. Het probleem houdt zichzelf in stand (soort dead-lock), hierdoor zijn genoemde knoppen nu onbruikbaar.
Ondanks alle pogingen daartoe is het mij niet gelukt om deze koppeling op te heffen. Ik heb zelfs al overwogen om het orgel geheel opnieuw te installeren.
Misschien kan Evert-Jan nog iets uitgebreider ingaan op de manier om dit probleem op te lossen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 okt 2019 16:12

Re: Master general - meerdere knoppen actief

Jaap

Heel eenvoudig.
Stel een registratie in. Druk op de Set knop en daarna op bijv. Master general 1. Druk wederom op de Set knop.
Master general 1 en 2 lichten niet meer gelijk op, onder voorwaarden dat de registraties van Master general 1 en 2 verschillende zijn.

Je kunt ook op Master general 1 drukken, de registratie aanpassen en dit programmeren onder Master General 1: op de Set knop drukken, daarna op Master general 1, en weer op de set knop.

Dit geldt ook voor Master general 5-11.
Lees ook nog even het "Ter info" van mijn bericht van 30 sep 2019 11:09 hr. door dan heb je iets meer achtergrond info.


PS. Ik heb de titel van dit topic gewijzigd zodat dit bij zoeken gemakkelijker terug te vinden is. Het heeft niets met Midwolda van doen.

Berichten: 72

Geregistreerd: 03 aug 2016 15:55

Woonplaats: IJsselstein

Bericht 01 okt 2019 21:41

Re: Master general - meerdere knoppen actief

Evert-Jan,

Inderdaad eenvoudig. Een typisch geval van "Je moet het zien om het te begrijpen".
Ik ben erg blij dat het probleem nu is opgelost.
Wederom bedankt voor je snelle en deskundige antwoord!

Jaap.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com