Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Registers koppelen via iPad EN orgel zelf

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 6

Geregistreerd: 29 nov 2015 12:35

Woonplaats: Eerbeek

Bericht 24 okt 2019 07:05

Registers koppelen via iPad EN orgel zelf

Goedemorgen, sinds enkele weken gebruik ik naar volle tevredenheid HW via mijn oude Domus 227.
In eerste instantie heb ik de registers van diverse HW orgels gekoppeld aan de registers op mijn Domus.
Daarna heb ik TouchOSC etc. geïnstalleerd op mijn PC en touchscreen/iPad, mooie lay-outs gemaakt en registers van HW orgels gekoppeld via de iPad. Werkt als een tierelier, maar.. toen kwam ik tot de ontdekking dat de koppelingen van de registers aan die van mijn Domus verdwenen waren.
Weet iemand een truc om er voor te zorgen, dat beide mogelijkheden gebruikt kunnen blijven worden - dus al naar gelang de behoefte de ene keer via de Domus registers en de andere keer via de touchscreen/iPad?
Zo ja, kan die kennis -in begrijpelijke taal- hier worden gedeeld?
Alvast heel hartelijk dank..!
En o ja, wat ik ook probeer, ik kan het zwelpedaal (dat is er slechts 1) van de Domus niet gekoppeld krijgen aan HW. Heeft waarschijnlijk geen MIDI connectie (in tegenstelling tot de beide manualen en het pedaal, die dat uiteraard wel hebben)?
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 24 okt 2019 09:07

Re: Registers koppelen via iPad EN orgel zelf

Ook goedemorgen,

Dit probleem herken ik, heb dezelfde situatie mee gemaakt.
Toen je de TouchOSC koppelde aan Hauptwerk heb je de Domus koppeling overschreven.
Bij het koppelen aan Hauptwerk moet je voor Domus en TouchOSC twee verschillende inputs gebruiken dan gaat het goed!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 6

Geregistreerd: 29 nov 2015 12:35

Woonplaats: Eerbeek

Bericht 24 okt 2019 10:39

Re: Registers koppelen via iPad EN orgel zelf

Bedankt voor het snelle antwoord! Even checken of ik het goed begrijp:
- bij het koppelen aan HW aan de Domus zet ik maar 1 vinkje bij MIDI input aan, namelijk bij UM-ONE (in mijn geval dan, is connectie Domus met PC via Roland MIDI kabel) en het andere vinkje voor de connectie met de iPad staat dan niet aan;
- bij het koppelen van HW aan de iPad: hetzelfde als hierboven, maar dan andersom?

Als ik dan op beide manieren de registers heb gekoppeld, kan ik dan BEIDE vinkjes weer aanzetten, dus zowel UM-ONE als iPad?
Vinkjes bij output niet van belang in dit verband?
Sorry maar ik doe het nu liever in 1 keer goed.. heb gisteren namelijk alles weer gekoppeld aan de Domus
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 24 okt 2019 14:04

Re: Registers koppelen via iPad EN orgel zelf

Het probleem is niet de midi verbinding maar de toewijzing van de midi-code.
Zie het venster op de foto daar staat rechts boven, domus naar primary input en touchosc naar input2.
Succes!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 6

Geregistreerd: 29 nov 2015 12:35

Woonplaats: Eerbeek

Bericht 25 okt 2019 08:33

Re: Registers koppelen via iPad EN orgel zelf

Geweldig, heel hartelijk dank, Jaap!
Het is even wat werk per orgel maar dan heb je ook wat..
Ik heb overigens per register zowel in Primary input (in mijn geval MIDI) als in Input 2 (iPad verbinding) op 'Auto-detect settings' gedrukt en dat werkte fantastisch.
Nogmaals dank!

Bert Noordegraaf

Berichten: 7

Geregistreerd: 24 jan 2019 12:57

Bericht 02 maart 2020 13:57

Re: Registers koppelen via iPad EN orgel zelf

Hauptwerk koppelen met een ipad gaat uitstekend met "duet display", de app op computer en ipad/ iphone installeren en het werkt direct en je hebt meteen een mooi touchscreen.
Duet air ( draadloos) werkt ook wel, maar er komt dan ook een tik (wekker) uit de speakers bij het indrukken van een toets, hier heb ik nog geen oplossing voor, de externe usb geluidskaart is een ARX Audibox en 2 Event Bas 20/20 actieve speakers, simpel, maar wel een mooi geluid.
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 02 maart 2020 18:24

Re: Registers koppelen via iPad EN orgel zelf

Dag Koster,

Zelf gebruik ik de iPad via een usb-aansluiting naar de iConnectMidi2 en vandaar via een usb-aansluiting naar mijn HauptwerkPC, dit werkt zonder storingen!
In Hauptwerk zijn alle iConnectMidi2 bij het opstarten aanwezig alleen nog activeren.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com