Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk 5 komt er aan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 nov 2019 17:19

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:Per pipe een speaker toewijzen kan nu ook al in HW4.2.1. Het max. is 512 stuks. Dit wordt 1024 speakers.
Ik wil die geluidskaart met ADAT wel eens zien: 512 kanalen.



oke, ik dacht dat in HW4 je alleen bas split kon aangeven, maar niet elke pijp afzonderlijk een speaker kon toewijzen.
wel kan je in HW4 max 512 kanalen aanmaken waar HW dan zelf via c/cis e.d. een verdeling in aanbracht.
Als ik het goed begrepen heb kan je in HW5 echt een pijp dirigeren naar waar je hem wilt hebben, voor of achter je
althans naar een locatie waar een speaker in de setup zich bevind.



512 ADAT komt ooit met de quantum pc mee denk ik ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 19 nov 2019 20:07

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Zou het met V5 dus ook mogelijk zijn om een stereosampleset surround te maken d.m.v. (onboard) standaard IR-files of een third party IR-file?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 nov 2019 20:22

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jaap380 schreef:Zou het met V5 dus ook mogelijk zijn om een stereosampleset surround te maken d.m.v. (onboard) standaard IR-files of een third party IR-file?



dat zeker Jaap, MDA levert er met HW5 al mee dacht ik, SP gaat ze ook leveren ik hoop van alle opgenomen orgels
Er zullen zeker meer set producenten volgen, alleen de set producenten zullen er een vergoeding voor gaan vragen.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 nov 2019 20:32

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Toch bijzonder.
Eerst moet iedereen aan de 6 kanaals sets. Alle hardware moet worden aangepast.
64 gb geheugen is al aan de krappe kant, beter 128 gb met een dijk van een processor en dan nu waarschijnlijk terug naar stereo opgenomen sets met Ir reverb die met een lichtere pc prima draaien.
Mij hoor je niet klagen als het beter gaat klinken, maar toch wel beetje vreemd zo.

Gr Jan

Berichten: 99

Geregistreerd: 22 jun 2018 07:59

Bericht 19 nov 2019 20:44

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Loosman schreef:...maar toch wel beetje vreemd zo...


Voortschrijdend inzicht? Gelukkig is/wordt het makkelijker/mogelijk gemaakt, anders zouden we over een jaar aan de 512GB zitten....
Met vriendelijke groet,
Johan.

van Harmonium naar Hauptwerk

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 nov 2019 21:24

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Eerst moet iedereen aan de 6 kanaals sets. Alle hardware moet worden aangepast.



ja Jan , it is better to stop half way, than to persevere in a error

de 6-kanaals is ooit verzonnen, voor mij persoonlijk is dat altijd meer een gedrocht geweest, pc verslindend , en je kreeg het nooit helemaal netjes kloppend.

Maar ik denk niet dat alleen Dry met IR de standaard wordt, het zal naast elkaar aangeboden worden, zowel 6 kanaals als 2 kanaals met IR.
De wal keert het schip uit eindelijk
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 19 nov 2019 22:46

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jan Wim schreef:
Jaap380 schreef:Zou het met V5 dus ook mogelijk zijn om een stereosampleset surround te maken d.m.v. (onboard) standaard IR-files of een third party IR-file?



dat zeker Jaap, MDA levert er met HW5 al mee dacht ik, SP gaat ze ook leveren ik hoop van alle opgenomen orgels
Er zullen zeker meer set producenten volgen, alleen de set producenten zullen er een vergoeding voor gaan vragen.

En dan te bedenken dat Jiri er op tegen was om de galm aan te passen omdat dat de authenticiteit van een orgel zou aantasten....er dan moet hij nu IR-files gaan leveren? Dat zal niet van harte gaan, denk ik.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 nov 2019 23:21

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jaap380 schreef:
Jan Wim schreef:
Jaap380 schreef:Zou het met V5 dus ook mogelijk zijn om een stereosampleset surround te maken d.m.v. (onboard) standaard IR-files of een third party IR-file?



dat zeker Jaap, MDA levert er met HW5 al mee dacht ik, SP gaat ze ook leveren ik hoop van alle opgenomen orgels
Er zullen zeker meer set producenten volgen, alleen de set producenten zullen er een vergoeding voor gaan vragen.

En dan te bedenken dat Jiri er op tegen was om de galm aan te passen omdat dat de authenticiteit van een orgel zou aantasten....er dan moet hij nu IR-files gaan leveren? Dat zal niet van harte gaan, denk ik.



Dat zal niet van harte gaan, denk ik

;) :lol: ;) nou let maar op Jaap , Jiri zal de 1e setmaker zijn die daar mee voorop loopt
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 nov 2019 00:21

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Forumlid Eef heeft het Engelstalige Features V document van MDA vertaalt in het Nederlands.
De zipfile downloaden en uitpakken op eigen PC om de PDF te kunnen lezen.

Eef, hartelijk dank voor dit werk!!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 20 nov 2019 01:14

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Gerrit schreef:
Copy-protected sample sets for Hauptwerk V version 4 and earlier cannot be loaded directly in the current version of Hauptwerk V, but updated versions should be available from their makers.

Hier wordt je toch niet blij van. Wat een gedoe! Als het alleen om een nieuw ODF gaat, is het nog wel te doen, maar wat als alle samples opnieuw gedownload moeten worden? En wat als een samplesetmaker geen update uitbrengt voor een bepaalde set?


Terechte opmerking. En dat is deels ook precies waarom ik zo vanuit professioneel oogpunt mijn bedenkingen heb bij de HW5 versie:

* Met HW5 zal MDA op korte termijn de ondersteuning voor HW4 samplesets gaan stoppen. HW4 sets kunnen niet worden geladen in HW5, dus een update door de producer is noodzakelijk, anders zijn ze onbruikbaar !
* MDA levert voor in bijv. 2020 nieuw uit te brengen HW4 sets geen dongle licenties meer uit. Het 'probleem' voor de producer is daarom: moet ik gaan leveren in HW4 of 5 formaat ? De vraag is daarbij ook of echt veel gebruikers gaan overstappen naar HW5.
* De software van HW4 en 5 kan niet tegelijkertijd worden geïnstalleerd en/of gebruikt.
* MDA 'dwingt' mijns inziens zowel de gebruiker als de producer om over te stappen op het nieuwe platform. Al het materiaal dat tot nu toe is uitgebracht zou daarbij omgezet moeten worden naar HW5 compabiliteit, anderzijds is het onbruikbaar binnen HW5. Dus iedereen (de producer en eindgebruiker) moeten verplicht de iLok stick aanschaffen !
* Voor een nieuwe set in HW5 formaat moet de producer aan de koper ALTIJD een dongle licentie verstrekken. Met andere woorden: onbeveiligde sets zijn in HW5 absoluut passé. Echter zijn er voor de producer extra aanschafkosten verbonden aan deze licenties welke uiteindelijk aan de koper doorbelast moeten worden.
* MDA heeft de producers (als leveranciers van de samplesets / plugins) absoluut nodig om het HW5 afspeelproduct goed te kunnen vermarkten en commercieel weg te kunnen zetten. Ze doen overkomen dat de beschikbaarheid van honderden samplesets binnen HW5 een vanzelfsprekendheid is. Maar dat is m.i. niet zo, gezien het bovenstaande. Voor de producers zijn er vanaf nu extra kosten verbonden voor het verstrekken van de HW5/ iLok licenties en daarbij ook om de al bestaande HW4 sets om te bouwen naar HW5 formaat. En daar wordt aan voorbij gegaan !
* De producers worden m.i. onvoldoende gekend voor hun 'database' inbreng om van HW5 een succes te maken.
* Als producer loop ik de kans dat een gebruiker binnen HW5 'mijn' droge set thuis kan afspelen met een andere IR (lees: akoestiek) dan ik ooit heb beoogd voor dat specifieke orgel in die specifieke kerk. Daarmee kan voorbij worden gegaan aan de authenticiteit die ik bij het ontwikkelen van die set heb beoogd, want de akoestiek is nu immers manipuleerbaar. Binnen HW4 was dit ook te realiseren, maar wel veel moeilijker bijv. met behulp van Reaper. Bijvoorbeeld: als ik een droge set uitbreng van een dorpskerk in NL die ter plekke 3 seconden akoestiek zou hebben, kan een eindgebruiker hier straks eenvoudig 6 seconden overheen leggen. Het eindgeluid wordt daardoor totaal anders. Het is maar wat de gebruiker wil horen, maar als producer geeft het een onbevredigend gevoel dat dit überhaupt mogelijk is. Want: iedereen kan ermee doen wat men wil. En dat gaat wel wat verder dan alleen wat tonale parameters aanpassen zoals tot dusver in HW4 Advanced mogelijk was.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Naar mijn idee wordt het er met HW5 niet leuker/ eenvoudiger op.
OK, de HASP beveiliging is hiermee wel op orde, maar moet de gebruiker, zowel als de producer hiervoor in de buidel gaan tasten omdat MDA hierin in het verleden steken heeft laten vallen ? Ik zie verder weinig voordelen voor HW5 vs. 4. Het wordt allemaal te gecompliceerd, te groot en ook gaat dit opnieuw (extra) efforts vragen van de producers.
En hoe zit het met het registreren via internet, terwijl het gros van de gebruikers zijn HW-PC niet online heeft ?
Laat de toekomst het bepalen....

Groet,
Danny
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 20 nov 2019 10:17

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Het is net als met de EU, er wordt je een hoop door de strot geduwd. ;)
Dan is HW 5 een hoop geld voor minder mogelijkheden. Ik pruts nog wel even met Reaper en IR.
En voor Roomcorrectie heb ik Reaper toch nog nodig of kan Sonarworks binnen de HW audiomixer draaien?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 nov 2019 10:28

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

dkoschinski schreef:onbeveiligde sets zijn in HW5 absoluut passé.

Werkelijk? Ik las hierboven ook al dat er mogelijk geen Free Edition komt. Als dit allebei waar is, lijkt me dat een extra stimulans voor GrandOrgue. En hoe zit het dan met al die onbeveiligde HW4-sets? Zijn die dan ook onbruikbaar? Eigenlijk kan ik me dit niet voorstellen.
dkoschinski schreef:Als producer loop ik de kans dat een gebruiker binnen HW5 'mijn' droge set thuis kan afspelen met een andere IR (lees: akoestiek) dan ik ooit heb beoogd voor dat specifieke orgel in die specifieke kerk.

In HW4 was het voor producers mogelijk om bepaalde functionaliteit voor een set te blokkeren. OAM maakt daar nogal gretig gebruikt van, dacht ik. Het lijkt mij dan ook logisch dat dit in HW5 ook mogelijk is en ook gaat gelden voor het gebruik van IR's. Anders voorzie ik een groot conflict tussen MDA en OAM.
dkoschinski schreef: De vraag is daarbij ook of echt veel gebruikers gaan overstappen naar HW5.
...
Ze doen overkomen dat de beschikbaarheid van honderden samplesets binnen HW5 een vanzelfsprekendheid is. Maar dat is m.i. niet zo, gezien het bovenstaande.

Dit zijn inderdaad twee grote onzekerheden die ik ook zie. Het zou zomaar kunnen dat deze hele overstapoperatie een grote flop wordt. Ik denk dat velen de kat uit de boom gaan kijken. Gebruikers gaan wachten tot er genoeg sets ge-update zijn. Je bent dom als je eerder overstapt. Maar wat als de producers gaan wachten met updates tot er genoeg gebruikers zijn overgestapt? Of als ze het maken van updates over lange tijd gaan uitsmeren, al was het maar om de downloadkosten in de hand te houden? Of als ze geld gaan vragen voor updates? Of als ze bepaalde oudere sets gewoon niet gaan updaten?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 nov 2019 10:51

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Goed verhaal/toelichting, Danny.

Het is een kip/ei probleem betreffende HW4/overstappen naar HW5: beschikbaarheid sample sets en de wil/noodzaak om over te stappen. Hoe aantrekkelijk is HW5 voor de eindgebruiker?

Wat betreft de toevoeging van IR: je kunt de trunctaction gemakkelijk uitschakelen door parameter <a1> in _General
(AudioEngine_DisableUserReleaseTruncationOption) op Y te zetten.
Je kunt dan wel reverb toevoegen, maar van de oorspronkelijke akoestiek kan niets afgehaald worden.
En misschien is er in HW5 wel een extra parameter toegevoegd als 'disableIR' = Y. Of in ieder geval disable wildvreemde IR's, maar wel een IR toestaan die de sample setmaker zelf in die kerk heeft opgenomen.

En er zijn in HW4 wat ik zo gauw zie 7 van dit soort 'disable' parameters.

Ik heb nergens gelezen dat in HW5 geen onbeveiligde sets meer toegestaan zijn.
Gaat Piotr dan ook zijn sets beveiligen? En de demo sets van Jiri dan?
Er zijn wel 2 soorten encryptie (in HW4): die zoals bij St. Anne: de WAV files zijn encrypt maar het geheel is ook in de HW4 - Free Edition te laden. De andere encryptie mogelijkheid staat dit niet toe (draaien in Free Edition) en er is een dongle licentie nodig. Daarnaast kan de ODF wel of niet encrypt worden, onafhankelijk van de sample encryptie.
Zo iets zal in HW5 ook wel geïmplementeerd worden: levels in encryptie. Al hoewel: een Free Edition lijkt er niet te komen.
EDIT: ik las zo juist dit op het Engels talige forum: Encryption without licensing remains the same as with 4. (http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 51#p133151)
Of te wel: er zijn 2 soorten encryptie van WAV files in HW5

Tenslotte: het is een commercieel verhaal van MDA aan het worden. Martin gaat geen support meer doen maar ontwikkeling. Ik voorzie over 3 jaar al een nieuwe major release waar de room correctie in zit. Kassa. Kopen of huren ........

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 nov 2019 10:55

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jaap380 schreef:En voor Roomcorrectie heb ik Reaper toch nog nodig of kan Sonarworks binnen de HW audiomixer draaien?
HW kan niet als een VST host draaien zoals Reaper dat wel kan. Sonarworks binnen de HW kan dus niet.

Berichten: 75

Geregistreerd: 22 aug 2012 09:45

Bericht 20 nov 2019 11:41

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Dag Danny,

Wordt Raalte H4 of H5?

VrGr

Johan
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 20 nov 2019 12:11

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Gerrit schreef:
dkoschinski schreef:Als producer loop ik de kans dat een gebruiker binnen HW5 'mijn' droge set thuis kan afspelen met een andere IR (lees: akoestiek) dan ik ooit heb beoogd voor dat specifieke orgel in die specifieke kerk.

In HW4 was het voor producers mogelijk om bepaalde functionaliteit voor een set te blokkeren. OAM maakt daar nogal gretig gebruikt van, dacht ik. Het lijkt mij dan ook logisch dat dit in HW5 ook mogelijk is en ook gaat gelden voor het gebruik van IR's. Anders voorzie ik een groot conflict tussen MDA en OAM.


Gerrit schreef:Dit zijn inderdaad twee grote onzekerheden die ik ook zie. Het zou zomaar kunnen dat deze hele overstapoperatie een grote flop wordt. Ik denk dat velen de kat uit de boom gaan kijken. Gebruikers gaan wachten tot er genoeg sets ge-update zijn. Je bent dom als je eerder overstapt. Maar wat als de producers gaan wachten met updates tot er genoeg gebruikers zijn overgestapt? Of als ze het maken van updates over lange tijd gaan uitsmeren, al was het maar om de downloadkosten in de hand te houden? Of als ze geld gaan vragen voor updates? Of als ze bepaalde oudere sets gewoon niet gaan updaten?


OAM heeft al haar sets al aangepast voor HW5.
Dus het lijkt er op dat de producers van sets gewoon mee gaan (en sommigen dus al helemaal mee zijn) met HW5. En dat zij dus niet eerst afwachten of er genoeg gebruikers overstappen.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 nov 2019 13:19

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

anco.marijs schreef:OAM heeft al haar sets al aangepast voor HW5.
Dus het lijkt er op dat de producers van sets gewoon mee gaan (en sommigen dus al helemaal mee zijn) met HW5. En dat zij dus niet eerst afwachten of er genoeg gebruikers overstappen.

Nou, dan neem ik aan dat het aanpassen van de akoestiek gewoon uitgeschakeld kan worden in de ODF. Verder snap ik wel dat OAM zo snel mogelijk overstapt, gezien de drastische reactie van OAM toen bekend werd dat de oude beveiliging gekraakt was. Of de andere producers net zo snel reageren en echt alle oude sets overzetten, moeten we nog even afwachten. Maar dan nog, het opnieuw downloaden van al die sets is een klus waar je als gebruiker niet zomaar aan begint en die je ook niet zomaar geklaard hebt. En ik kan me voorstellen dat je als gebruiker pas overstapt als je al je sets binnen hebt.

Als MDA het proces wil versnellen, zullen ze volgens mij met een tijdelijk heel aantrekkelijk aanbod moeten komen om ons snel over de streep te trekken.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 20 nov 2019 14:07

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ik voorzie een heleboel frustraties, alleen al om het Ilok gebeuren, hoe werkt dat, want daar moet je weer software voor downloaden, en stel dat werkt niet met W7, omdat je dan bepaalde updates mist, En die updates mislukken, in de vorm van een blauw scherm????? En ga zo maar door. En wordt sample kampen ook gelijk mee geüpdatet voor het Ilok management. :? Of verzorgd Bretje dat niet tegelijk

We weten feitelijk nog niet veel, alleen de specificaties, en wat er veranderd is, Maar mijn hamvraag is.
Hoe krijg je alles weer aan de praat , met al je instellingen die je onder H4 hebt ingesteld. en wie verzorgd de licenties.
moet je die allemaal aanschrijven , dat je overstapt naar H5 ? En zo kan ik nog wel even doorgaan. :(

Het komt hier op neer , al mijn werk instellingen, voicing, het audio gebeuren je kanalen al je uren die je er hebt ingestoken, Het was zeker voor niks. omdat ze de beveiliging opschroeven in de vorm van Ilok :cry:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 nov 2019 14:33

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Gerrit schreef:Als MDA het proces wil versnellen, zullen ze volgens mij met een tijdelijk heel aantrekkelijk aanbod moeten komen om ons snel over de streep te trekken.

OAM heeft een aantrekkelijk aanbod: op al haar sample sets krijg je 15% korting als je de HW4 versie aanschaft en zo lang de voorraad strekt!!
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=17795

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 nov 2019 14:40

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Henk schreef:
Het komt hier op neer , al mijn werk instellingen, voicing, het audio gebeuren je kanalen al je uren die je er hebt ingestoken, Het was zeker voor niks. omdat ze de beveiliging opschroeven in de vorm van Ilok :cry:

U are welcome, ja voor zover bekend is er niets meer te kopieren plakken vanuit HW4

wat denk je van de aanhangers van de Boersma methode? die hebben soms tientallen orgels pijpje voor pijpje zitten voicen. maanden werk …...
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 nov 2019 14:52

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:OAM heeft een aantrekkelijk aanbod: op al haar sample sets krijg je 15% korting als je de HW4 versie aanschaft en zo lang de voorraad strekt!!
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=17795

Voorraad? Welke voorraad? Digitale bestanden raken toch niet op? Vreemd. Of zou het over dvd's gaan? Maar je betaalt toch voor het bestand, niet voor het medium.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 nov 2019 15:09

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ja, Gerrit, ik vond dat ook eer rare opmerking. Misschien is zijn download server aan een max troughput limiet gebonden. En dan is het op.

Anco heeft al een vraag gesteld hoe dat met de HW4 sample set versie gaat. How does this work? We buy a HW4 version, but is this getting a HW5 update when HW5 is out? Or is this discount only for those who choose te keep HW4?
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 20 nov 2019 15:25

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Man man, wat een chaos. Dat ze daar nu niet van te voren over nagedacht en gecommuniceerd hebben....zelden zo'slechte release-aankondiging meegemaakt.
Het lijkt wel een warmtepompverhaal.

Net zoiets als: We gaan van het gas af. Koop nu een CV-ketel met 15% korting!
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 nov 2019 15:30

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ik heb even snel het officiële forum doorgelezen en kwam een aantal opvallende dingen tegen die hier, voor zover ik zie, nog niet of anders of alleen als vermoeden vermeld zijn:

1. Er komt inderdaad geen gratis versie.

2. De Lite versie is niet te koop, alleen te huur. Dit versterkt mijn vrees dat dit bij latere versies ook voor de Advanced versie gaat gelden.

3. Alle instellingen (voicing etc) worden WEL overgezet van 4 naar 5.

4. Alleen onversleutelde sets (wav/xml) kunnen zonder problemen gebruikt worden in versie 5. Versleutelde sets (ook zonder dongel) moeten opnieuw gedownload worden.

5. Brett verzekert dat alle producers hun sets klaar hebben voor versie 5 vóór de lancering. Of dat echt zo is, zullen we moeten afwachten, maar ik kan me voorstellen dat dit van MDA een eis is aan producers om überhaupt mee te mogen doen met versie 5. Zoiets van: er worden geen licenties voor nieuwe sets geaccepteerd door MDA zolang niet alle oude sets overgezet zijn.

6. Pipeloops zegt dat sets ook beschikbaar blijven voor versie 4, zolang daar vraag naar is. Ik neem dat dat dan sets zijn zonder dongel, want MDA zal geen dongellicenties meer verstrekken, lijkt me.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 20 nov 2019 15:40

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:Ja, Gerrit, ik vond dat ook eer rare opmerking. Misschien is zijn download server aan een max troughput limiet gebonden. En dan is het op.

Anco heeft al een vraag gesteld hoe dat met de HW4 sample set versie gaat. How does this work? We buy a HW4 version, but is this getting a HW5 update when HW5 is out? Or is this discount only for those who choose te keep HW4?


En antwoord van OAM:
Thanks for your question!

The special discount only applies for OAM HW4 (HW3,2) sets purchased during the migration and HW4 support period (4 month after HW5 release, if I'm informed correctly), enabling the resellers to empty their stock.

With these set you can
- Migrate to HW5 within the support period without having to pay HW5 license update costs for the sets.
So you purchase those sets at a lower price (as long as the resellers have them in stock), being able to migrate

- Migrate to HW5 later on (outside the support period) with having to pay HW5 license update costs

- Keep HW4, not being able to install any more new HW5 sets (would be a pity )

Hope, that clarifies a little bit more


Zoals ik het opvat:
Je koopt de sets met korting bij resellers, dus de winkels hier in Nederland zoals bijvoorbeeld Noorlander.
Dan kun je die set later upgraden naar HW5.
Het gaat dus puur om de sets die bij de winkels op voorraad is. (Waarschijnlijk dus de Dvd's)
De bedoeling daarvan is dat de verkopers makkelijker van hun oude voorraad af komen.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 101 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com