Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk 5 komt er aan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2019 23:04

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Bij Windows 10 updates worden de door jou gemaakte optimalisaties heel vaak naar default waardes/instellingen teruggezet.

Een beroemde is o.a. Sysmain, maar ook diverse telemetry instellingen zijn ineens default-on geworden.

En bij Windows10 ben jij Microsoft tester geworden. Pas als een update bij Home editie stabiel draait, is dat een teken bij Microsoft dat de Pro en andere versies geupdate kunnen worden (die kunnen updates door instellingen nl. uitstellen).

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2019 23:13

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Fokko

Ik had geschreven dat
Wij als klant moet dat dus gaan betalen, terwijl dit een gevolg is van nalatigheid door MDA ......
en niet dit beweerd
niet de schuld van mda maar de boze wereld en piraterij gevoelige (mede)gebruikers.

Dat laatste klopt natuurlijk.
Ik heb jaren geleden (!!) Martin gewaarschuwd voor dit fenomeen. Door een PC crash bij hem is daar geen vervolg aan gegeven. Nalatigheid.
Via een korte slag hadden MDA, samen met de sample sets makers, had op dat moment heel eenvoudig een test in HW (v4.3) kunnen bouwen op de (toen) laatste uitgekomen versie van de HASP driver, waarin het probleem was opgelost, en in de sample set, zowel nieuwe al bestaande sets, op de minimaal vereiste HW versie om de sample set te runnen. En de ODF encrypten.
Iedere koper van HW en/of een nieuwe set kwam zo op HW4.3 uit.

Nu is deze illegaliteit jaren door blijven gaan en zal ook niet stoppen bij HW5.
En nu kan dit 'ombouwen' ineens wel .................

Verder, ik wens niet te betalen voor bugsolving in een update. Wel voor nieuwe of betere features in die nieuwe versie.
Betalen voor bugsolving genereert een perpetuum mobile.

Ik wacht maar gewoon af wat V5 brengt.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 18 nov 2019 07:45

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

De release van Hauptwerk V biedt u niet alleen verbeterde software, maar verbetert ook de manier waarop we zaken doen en onze klanten bedienen.

Sommigen van u vragen zich af over het nieuwe licentieplatform. Ja! Hauptwerk V zal de iLOK-sleutel gebruiken. Je kunt ervoor kiezen om cloud-gebaseerde licenties te gebruiken zonder een sleutel (moet verbonden zijn met internet) of je kunt een fysieke iLok-sleutel gebruiken waarmee je 'offline' kunt zijn terwijl je speelt. En als u niet kunt beslissen ... kunt u beide gebruiken. Is het niet leuk om keuzes te hebben! Als u ervoor kiest om de sleutel te gebruiken, moet u een iLok-sleutel genereren van generatie 2 of 3. U kunt uw account beheren via de iLOK-licentiebeheerder, waar uw software en licenties automatisch worden geüpload naar uw iLok-account.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 nov 2019 13:50

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

lees mijn bijdrage met een knipoog aub ;) ;) ;)


Bret heeft personeel erbij Michelle Qualley, dus feitelijk betalen we met HW5 een deel salaris van het uitgebreide personeels bestand…………..

dit is wat FB vermeld:
De release van Hauptwerk V biedt u niet alleen verbeterde software, maar verbetert ook de manier waarop we zaken doen en onze klanten bedienen.


nou…………………………. dan vraag ik me af welke verbeterde software? ik weet nog steeds niet als huidige HW4.2 gebruiker, wat HW5 me gaat bieden, en de release dag komt pijlsnel dichterbij.

en ik vraag me af welke "manier van zaken doen met onze klanten" sterk verbeterd is??

wacht al sinds begin dit jaar op antwoord van een gemelde bug...……………


sinds jaar en dag ben ik ingeschreven op de nieuwsbrief, en mee gedaan met HW1 van Martin, om vervolgens een nieuwe HW5 loot te vernemen via een banner op de HW-site.
en de dwingende eis van Brett Zuckerberg om toch maar alle nieuws via FB te verstrekken.


Maar goed we weten (12 dagen voor release)tot nu toe:
-uitbreiding personeelsbestand
-nieuws via Facebook
-Om HW5 te kunnen gebruiken investeren in iLOK (weer een partij erbij)

Wat weten we niet (12 dagen voor release) tot nu toe:
-wat HW5 ons brengt aan nieuwe techniek


Wel tekenen bij het kruisje en vooraf 199,- euro dokken astemblaft




modus: knipoog uit
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 18 nov 2019 13:56, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2019 14:30

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

@Jan Wim

Knipoog terug

Prijs is belangrijker dan wat je er voor krijgt:
new subscription pricing starting as low as $9.99 a month. Or choose to upgrade your existing perpetual license for as low as $199.
Maar deze week komen de release notes klaar; dan weten we meer (bron FB).

Met iLok/PACE kun je gemakkelijker onderling sample sets verhandelen. Maar of alle sample sets makers mee doen, daarover is al een vraag gesteld.

Martin verdwijnt van support.
I am sure many of you miss Martin on support. He was intentionally taken off support to focus on V...and the next release after that...and so on. His mind is on the future. During this time support suffered but that made the new release possible. That being said the issue with support is being addressed and fixed. MDA has invested a substantial amount of money and time to get us to launch V and the new licensing platform. Everyone here is revitalized and excited. There are many new things on the horizon!
Nog een vacature te vervullen dus.

Als privacy je niet lief is, ga dan vooral op Facebook kijken. Wel een website om laten bouwen maar toch FB als communicatieplatform gebruiken.

Einde knipoog terug

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 18 nov 2019 20:23

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:Pas als een update bij Home editie stabiel draait, is dat een teken bij Microsoft dat de Pro en andere versies geupdate kunnen worden (die kunnen updates door instellingen nl. uitstellen).


Ah, dat wist ik niet. Ik draai inderdaad Win 10 Pro dus dan zal dat de verklaring zijn waarom ik nooit problemen heb ook al hangt computer permanent aan internet (ik heb 1 computer voor alles; Hauptwerk, video editen, spelletjes, partituren maken etc).

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 nov 2019 00:44

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

MDA heeft ze gepubliceerd: VERSION V - FEATURES DATASHEET

http://www.downloadhauptwerk.com/featur ... atures.pdf


http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17789 beschrijft de KEY FEATURES:
• High-performance, and quick-to-configure audio output routing, multi-channel audio output, surround/3D-sound output, per-rank/ pipe voicing, and native impulse response (convolution) reverb capabilities (Advanced Edition only).

• Extremely realistic modelling of organs of all types (classical and theatre) on current computer hardware.

• Virtual 30-stop English classical organ included.

• Huge library of hundreds of additional virtual organs available separately.

• Extensive and powerful combination system.

• Natively compatible with most models of digital/ MIDI organ hardware, with quick, automatic configuration, and no MIDI experience needed.

• Very high performance and highly optimized for modern computers.

• Stand-alone for live playing, and Hauptwerk V AU/VST Link (Advanced Edition only) for interfacing with MIDI DAW/notation software.

• Advanced and Lite Editions of Hauptwerk V cover a wide range in both features and price to suit your needs.

• Available for Macs and PCs.


EDIT:
Dit is later nog toegevoegd in dat topic:

- Reverb aside...

- The entire audio system has been rewritten.

- Voicing screen supports surround and 3D sound. V4 did not.

- Up to 8 mixing preset. None in V4. You can flip between them on the fly.

- Supports up to 1024 audio channels. V4 only had 512.

- Everything is configurable in real time. You won't have to unload the organ to make the changes. Not in V4.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 19 nov 2019 01:06

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Na vlug doorlezen zijn de belangrijkste NIEUWE ontwikkelingen
* instelbare nagalm (convolution reverb)
* beter tremulantmodel
* beter zwelboxmodel
* audiomixer geïntegreerd in Hauptwerk
* MIDI detectie vereenvoudigd
* betere benutting van multicore processors ( dus sneller)
* Nieuw dongle systeem
Kan goed zijn dat ik nog een paar punten heb gemist

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 nov 2019 07:25

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Windmodel

het windmodel wordt benoemd, alleen kan ik tekstueel niet zien waarop het principe (vloeistof dynamica) afwijkt van het bestaande windmodel.


Op zich ziet het HW5 lijstje er wel knap uit, zeker voor de audio (tunning) liefhebbers zijn er voldoende mogelijkheden
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 19 nov 2019 10:34

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Copy-protected sample sets for Hauptwerk V version 4 and earlier cannot be loaded directly in the current version of Hauptwerk V, but updated versions should be available from their makers.

Hier wordt je toch niet blij van. Wat een gedoe! Als het alleen om een nieuw ODF gaat, is het nog wel te doen, maar wat als alle samples opnieuw gedownload moeten worden? En wat als een samplesetmaker geen update uitbrengt voor een bepaalde set?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 19 nov 2019 11:39

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ik kan niet vinden dat er iets is aangepast aan het windmodel of aan het tremulant- of zwelkastmodel.

Eerlijk gezegd kan ik geen enkele verbetering vinden waar ik iets aan heb. De enige reden om over te stappen zou voor mij zijn dat ik anders geen nieuwe sets kan gebruiken. Gelukkig wordt Windows 7 ook nog ondersteund, dus een nieuwe PC is nog niet nodig.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 nov 2019 11:45

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Maar gelijk de Ilock besteld, we ontkomen er toch niet aan.
Bij de Music Store was de Ilock het goedkoopste 45€ incl. verzenkosten.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 nov 2019 11:48

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Aanvullend op Jos' lijstje:

- Basic Edition wordt niet meer genoemd, wel de Lite Edition. Deze blijft stereo only.
- de Free edition wordt niet meer genoemd. Misschien blijft evaluatie mogelijk via iLok.
- AU/VST link is niet beschikbaar in de Lite edition (was wel in de Basic edition)
- de CODM ontwikkeling heeft de mogelijkheid om SQLite te gebruiken (import/export vanuit HW). Dan zal de interne engine van HW ook wel SQLite zijn geworden.

- 3D sound (zou de x,y,z modeling dan toch gaan werken?)
- "Hauptwerk V's 'audio mixer' works like a recording studio mixing desk" Dit zou kunnen lijken op het audio-bus systeem, zoals bijv. Reaper gebruikt. 1 grote bus naar een eindpunt (geluidskaart) waar je van alles op kan prikken.
- instelbare nagalm (convolution reverb) is 'true stereo' (4 kanaals), geen latency, en alleen in de Advanced edition beschikbaar
- IR files in alleen HW-5 format kunnen worden gebruikt. Een gesloten systeem dus.
- real-time routing aanpassen (en dus geen lange laden meer daarna? dat staat dat er niet bij)
- aantal audio kanalen is uitgebreid van 512 naar 1024.
- 8 mixer presets
- de CPU instructie set AVX, AVX2, and AVX-512 wordt nu ook gebruikt (tbv sneller rekenen in de div. modellen in HW), was alleen SSE en SSE2
Het lijkt er met al die aanpassingen op dat de gehele audioverwerking in Hauptwerk opnieuw gebouwd is.
Ben benieuwd of de polyfonie nu ook hoger kan worden ingesteld bij dezelfde sample set op dezelfde PC en vergeleken met HW4.2.1.


Niet genoemd in het feature document maar wel door MDA op het Engelstalig forum:
- geen support meer voor 32 bits versie van Windows, alleen 64 bits
- Windows 8.1 wordt ook niet meer genoemd als 'officially supported'. Windows 7 en recente versie(s) van 10 wel. Misschien valt dit wel in de category 'other 64-bit pre-Windows 10 versions of Windows', maar wel raar dat Windows 7 wel genoemd wordt terwijl dat ook pre-Windows 10 is.


Het windmodel is niet aangepast. Dit kan het huidige windmodel ook al (blz. 7, 14). Hetzelfde geldt voor het tremulant model (blz. 8). Dit zit ook al op die manier in HW4. Je hebt het laatste ook niet nodig met al die opgenomen tremulant registers.
Kortom, marketingtaal, overgenomen van de HW4 feature sheet
Alleen blz. 4 en 5 spreken over de nieuwe features en een enkele uitzondering daarna zoals op blz. 13 (CPU).

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 nov 2019 11:51

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Gerrit schreef:
Copy-protected sample sets for Hauptwerk V version 4 and earlier cannot be loaded directly in the current version of Hauptwerk V, but updated versions should be available from their makers.

Hier wordt je toch niet blij van. Wat een gedoe! Als het alleen om een nieuw ODF gaat, is het nog wel te doen, maar wat als alle samples opnieuw gedownload moeten worden? En wat als een samplesetmaker geen update uitbrengt voor een bepaalde set?

Wat ik begrijp is dit alleen van toepassing voor encrypted sets (Copy-protected sample sets). Dus de in HW4 HASP dongle beveiligde sets.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 19 nov 2019 12:16

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:Wat ik begrijp is dit alleen van toepassing voor encrypted sets (Copy-protected sample sets). Dus de in HW4 HASP dongle beveiligde sets.

Ja, dat begreep ik ook. Ik formuleerde dat niet helemaal duidelijk. Maar juist daarom vrees ik dat alleen een nieuwe ODF niet voldoende is, maar dat ook de samples zelf opnieuw gedownload moeten worden, omdat die op een andere manier versleuteld moeten worden. Maar misschien valt het mee.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 nov 2019 12:27

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

De samples zijn ook opnieuw encrypt. Dus je moet de complete sets opnieuw downloaden.

Arme SP servers in Straatsburg. Daar zal wel een forse rekening komen te liggen. En wie betaalt dat? Moeten wij voor die upgrade ook nog aan de sample set maker gaan betalen? Dat wordt nergens genoemd.
MDA heeft geschreven dat zij een PDF met downloadlinks gaan verspreiden. Zonder prijskaartje verwacht ik dan.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 nov 2019 13:33

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Tjonge tjonge.

Zie toch wel wat beren op de weg opdoemen.
Wordt V5 naast V4 geinstalleerd of erover heen geschreven?
Het zou handiger zijn als ze nog even naast elkaar zouden bestaan lijkt mij.
Zijn dan gelijk alle dongle beveiligde sets onspeelbaar?
Zijn de sampleset producers in staat om snel nieuwe updates te leveren of wordt dat een vijfjarenplan?
Dan moet ook alles gedownload worden met als gevolg files op de digitale snelweg.
Alles moet opnieuw gecachet worden.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de verhoogde CO2 uitstoot en stikstof die dit allemaal meebrengt ;)

Gr Jan
Laatst bijgewerkt door Loosman op 19 nov 2019 14:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 19 nov 2019 14:36

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Mbt tremulantmodel :
A further randomization model varies the depth of modulations applied by each tremulant to each pipe constantly and subtly, so that the sound of the tremulant is always evolving, whilst synchronization remains perfect.

Zie pagina 15. Misschien vergis ik me, maar dat voortdurende subtiele veranderen van de gemodelleerde tremulanten herken ik niet van HW4.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 19 nov 2019 14:40

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Mbt de nieuwe encryptie: dit zat eraan te komen. Er was zoveel fraude de laatste tijd dat ze wel moesten.

Wat er nog steeds mist is een changelog. Ik zal er eens om vragen op het HW forum.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 nov 2019 14:42

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ik dacht dat ik het verkeerd zag, tenminste. ik heb momenteel draaien Windows 7 Ultimate. en ze praten over windows 7 pro. Of zal het hier ook op draaien, want dan heb ik een groot probleem :(
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 19 nov 2019 15:47

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Loosman schreef:Wordt V5 naast V4 geinstalleerd of erover heen geschreven?
Het zou handiger zijn als ze nog even naast elkaar zouden bestaan lijkt mij.

Dat zou inderdaad wel zo handig zijn, maar zo zal het wel niet gaan werken. Ik denk dat je je licentie voor HW4 moet inleveren, want anders zou je die zo maar kunnen doorverkopen. Of je moet voor HW5 de volle prijs betalen. En dan nog lijkt me de kans groot dat HW4 en HW5 elkaar niet op 1 PC verdragen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 nov 2019 15:53

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan ik denk dat de 3D surround in HW5 niet de x,y,z modeling is, ik vermoed dat de nieuwe 3D vorm wordt toegekend aan het feit dat je nu per pipe een speaker kan toewijzen.
Zelf ben ik ook erg benieuwd of deze x,y,z werkt in HW5
werkt het wel, dan betalen we dus toch een beetje bug solving :cry:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 nov 2019 16:20

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Bucanier schreef:Ik dacht dat ik het verkeerd zag, tenminste. ik heb momenteel draaien Windows 7 Ultimate. en ze praten over windows 7 pro. Of zal het hier ook op draaien, want dan heb ik een groot probleem :(

windows 7 pro is minimaal nodig (vanwege 128 GB RAM); de Ultimate heeft dit ook. Geen probleem; moet gaan werken.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 nov 2019 16:24

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Gerrit schreef:
Loosman schreef:Wordt V5 naast V4 geinstalleerd of erover heen geschreven?
Het zou handiger zijn als ze nog even naast elkaar zouden bestaan lijkt mij.

Dat zou inderdaad wel zo handig zijn, maar zo zal het wel niet gaan werken. Ik denk dat je je licentie voor HW4 moet inleveren, want anders zou je die zo maar kunnen doorverkopen. Of je moet voor HW5 de volle prijs betalen. En dan nog lijkt me de kans groot dat HW4 en HW5 elkaar niet op 1 PC verdragen.

Je kunt ze niet naast elkaar installeren. Bij HW kun je nl. geen andere programma directory opgeven bij de installatie.
En de locatie van dit bestand is ook nog eens hard gecodeerd in de software: C:/Program Files/Hauptwerk Virtual Pipe Organ/InternalRescources/FileLocations.FileLocations_Hauptwerk_xml ; waarbij dit de installatiedirectory is: C:/Program Files/Hauptwerk Virtual Pipe Organ.
2 partities aanmaken en voor elke HW versie een eigen partitie waar dan ook de 3 mappen staan.
Maar, de HW4 licentie + orgellicenties moet je 'inleveren' om die van HW5 te kunnen krijgen. De inhoud van de dongle zal dmv het licentie update proces op nul (= leeg) worden gezet. Dat lees ik op het Engelse forum.
Dan heb je niets meer aan HW4.
Je kunt het zelfs niet even proberen, oude orgels worden ook overschreven.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 nov 2019 16:26

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jan Wim schreef:Evert-Jan ik denk dat de 3D surround in HW5 niet de x,y,z modeling is, ik vermoed dat de nieuwe 3D vorm wordt toegekend aan het feit dat je nu per pipe een speaker kan toewijzen.
Zelf ben ik ook erg benieuwd of deze x,y,z werkt in HW5
werkt het wel, dan betalen we dus toch een beetje bug solving :cry:

Per pipe een speaker toewijzen kan nu ook al in HW4.2.1. Het max. is 512 stuks. Dit wordt 1024 speakers.
Ik wil die geluidskaart met ADAT wel eens zien: 512 kanalen.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com