Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk 5 komt er aan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 10

Geregistreerd: 04 aug 2013 18:05

Bericht 24 nov 2019 18:51

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Hallo,
iemand een idee hoe het met Zurek e.d. dan loopt?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 nov 2019 22:19

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ik heb er een hard hoofd in, omdat de demo versie (V2.0) encrypt is. Die wil dus NIET laden in HW5.
Jiri moet een nieuwe demo versie beschikbaar stellen en daarna moet de ODF worden aangepast.
De vraag is of er een nieuwe demo versie komt.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 nov 2019 22:21

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Hier (https://www.pc-und-musik.com/download/Infos_HW5.pdf) worden de Advanced prijzen genoemd in geval aanschaf.

Der Preis von HW (599 USD) hat sich nicht geändert, der Upgradepreis mit
370 USD (von Basic auf Advanced) und 199 USD (Von HW4 Advanced auf
HW5 Advanced) ist auch gleich geblieben. Es besteht aber demnächst auch die
Möglichkeit, HW5 nicht nur zu kaufen, sondern auch monatlich oder jährlich
zu abonnieren. Es wird nicht mehr zwischen Public- und Private Installation
License unterschieden, es gibt nur noch eine ! Die bisherige Basic-Edition fällt
weg und wird durch eine Lite-Edition ersetzt.
Ob die Abonnements und die Lite Version über die HW-Reseller laufen steht
auch noch nicht endgültig fest

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 24 nov 2019 22:25

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Dit las ik op het Engelse forum


Hello, my dear Sample Set User! As you know, Hauptwerk version 5 will arrive shortly. Milan Digital Audio plans to release it in November this year, not much time left. The encrypted sample sets must be reinstalled completely in Hauptwerk 5. It will be necessary to reinstall also some of the Sonus Paradisi sample sets. Their list is here: http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/sam ... on-in-hw5/ When Hauptwerk 5 is released for public, I will change the Sonus Paradisi web presentation, to make the Hauptwerk 5 versions of the sample sets available for download. Users upgrading their Hauptwerk installation will have the chance to continue using the Sonus Paradisi sample sets without considerable delay. However, it also means, that from that day the Hauptwerk 4 versions of the encrypted sample sets will not be available for purchase any longer. Hence, if you still plan to purchase Sonus Paradisi sample sets for Hauptwerk 4, please, be quick and order them during one week, until 29th November 2019. The sample sets for Hauptwerk 4 will not be available beyond this date most probably. The exact date depends on Milan Digital Audio releasing their Hauptwerk 5. From that day, Sonus Paradisi will stop offering the encrypted sample sets for Hauptwerk 4. Hauptwerk 5 does have several nice new features which make it worth upgrading. Let me mention the new mixer, very flexible indeed. And, above all, the new convolution reverb engine, which allows the user to virtually transfer the organ into any desired space! Sonus Paradisi will offer hundreds of Impulse Responses for the Hauptwerk convolution engine, so that users have almost unlimited possibilities of adding digital reverb to their instruments. Thank you!


wesjesmeel@gmail.com schreef:Hallo,
iemand een idee hoe het met Zurek e.d. dan loopt?
Avatar gebruiker

Berichten: 87

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 24 nov 2019 22:31

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:Hier (https://www.pc-und-musik.com/download/Infos_HW5.pdf) worden de Advanced prijzen genoemd in geval aanschaf.

Der Preis von HW (599 USD) hat sich nicht geändert, der Upgradepreis mit
370 USD (von Basic auf Advanced) und 199 USD (Von HW4 Advanced auf
HW5 Advanced) ist auch gleich geblieben. Es besteht aber demnächst auch die
Möglichkeit, HW5 nicht nur zu kaufen, sondern auch monatlich oder jährlich
zu abonnieren. Es wird nicht mehr zwischen Public- und Private Installation
License unterschieden, es gibt nur noch eine ! Die bisherige Basic-Edition fällt
weg und wird durch eine Lite-Edition ersetzt.
Ob die Abonnements und die Lite Version über die HW-Reseller laufen steht
auch noch nicht endgültig fest


Evert-Jan schreef:Hello Matthias,

Welcome on the Dutch Hauptwerk forum.

Because this is a Dutch forum, the message language must be in Dutch.

Not everyone on this forum can read/understand English or German.
Therefor, please use Google translate to generate your reaction on messages etc. in the Dutch language.

Kind regards,
Evert-Jan
Forummoderator


viewtopic.php?f=11&t=3706&start=25#p42640

8-)

Best regards/Met hartelijke groeten
Matthias

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 nov 2019 22:41

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Matthias

Dit is een citaat, meer niet. Ik heb die tekst niet geschreven, maar alleen geciteerd!!

SVP graag bij het onderwerp blijven en niet dit soort flauwe opmerkingen maken.
Avatar gebruiker

Berichten: 87

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 24 nov 2019 23:02

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Dit zijn ook citaten, meer niet.

8-) 8-) 8-)

Met hartelijke groeten
Matthias

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 25 nov 2019 22:18

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Hallo Evert-Jan, ik heb een mail ontvangen Jiri dat de volgende sets niet opnieuw geinstalleerd hoeven worden;
Utrecht Dom surround
Caen
St. Maximin surround

Siem

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 25 nov 2019 22:42

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Misschien heb ik het gemist op ons forum, maar op de site van Sonus staat onder het hoofd blogs en dan news een lijst van samples die op ieuw geinstalleerd moeten worden en ook een aantal die niet opnieuw geinstalleerd moeten worden
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 nov 2019 23:01

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

@Siem
Bedankt voor de aanvulling.
Die 3 worden genoemd in de lijst in een blog van Sonus Paradisi. De link naar de blog staat in mijn eerdere bericht. Ik heb de sets met nog een paar als voorbeeld van niet encrypted sets erbij gezet.

@Henk-Jan
Die lijst wordt wel genoemd, de inhoud van die lijst niet. Klik op de link, en je krijgt Jiri's blog

Zie viewtopic.php?p=42834#p42834 voor de update van dat bericht

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 26 nov 2019 00:46

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Toen ik het vanavond las stond de lijst onder news en nu onder blogs. Maar wel op de site van Sonus Paradise met inhoud.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 26 nov 2019 20:26

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Uit de mail die ik van Sonus heb ontvangen blijkt het volgende:

Na intro HW5 zijn encrypted sets niet meer als HW4-versie te koop. Naar ik aanneem ook niet downwards compatible, dus als je niet naar HW5 overstapt kun je een aantal sets van Sonus dus niet meer aanschaffen.

Ook werd er in diezelfde (engelstalige) mail gemeld dat de Martini uitkomt na de lancering van HW5, en ook alleen voor HW5 beschikbaar zal zijn. Klinkt als onder 1 hoedje (orgel)spelen.
Ik ben benieuwd of de andere sample-makers ook zo rigoreus te werk gaan.

In mijn geval betekend dat dan concreet : nieuwe pc, nieuwe hauptwerk en dan pas nieuw sets.
Dus ik blijf gewoon spelen met het speelgoed dat ik heb. Scheelt een hoop denkwerk.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 26 nov 2019 20:37

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Boudewijn schreef:Uit de mail die ik van Sonus heb ontvangen blijkt het volgende:

Na intro HW5 zijn encrypted sets niet meer als HW4-versie te koop. Naar ik aanneem ook niet downwards compatible, dus als je niet naar HW5 overstapt kun je een aantal sets van Sonus dus niet meer aanschaffen.

Ook werd er in diezelfde (engelstalige) mail gemeld dat de Martini uitkomt na de lancering van HW5, en ook alleen voor HW5 beschikbaar zal zijn. Klinkt als onder 1 hoedje (orgel)spelen.
Ik ben benieuwd of de andere sample-makers ook zo rigoreus te werk gaan.

In mijn geval betekend dat dan concreet : nieuwe pc, nieuwe hauptwerk en dan pas nieuw sets.
Dus ik blijf gewoon spelen met het speelgoed dat ik heb. Scheelt een hoop denkwerk.


De ontwikkelingen dwingen je tevreden met het huidige te zijn, geen slechte eigenschap ;)
'k Zal zien hoelang m'n boeltje het uit'zingt'.
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 nov 2019 07:40

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

27 nov. misschien vandaag als ze wakker worden
28 nov. is het in de VS Thanksgiving Day, en is een nationale feestdag in de VS en de meeste mensen zijn vrij
29 nov. is het in de VS Black Friday, wellicht de dag van de lancering met hoge kortingen op HW5?
30 nov. is het zaterdag en de laatste dag van november

:lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 27 nov 2019 09:54

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Boudewijn schreef:Uit de mail die ik van Sonus heb ontvangen blijkt het volgende:

Na intro HW5 zijn encrypted sets niet meer als HW4-versie te koop. Naar ik aanneem ook niet downwards compatible, dus als je niet naar HW5 overstapt kun je een aantal sets van Sonus dus niet meer aanschaffen.

Ook werd er in diezelfde (engelstalige) mail gemeld dat de Martini uitkomt na de lancering van HW5, en ook alleen voor HW5 beschikbaar zal zijn. Klinkt als onder 1 hoedje (orgel)spelen.
Ik ben benieuwd of de andere sample-makers ook zo rigoreus te werk gaan.

In mijn geval betekend dat dan concreet : nieuwe pc, nieuwe hauptwerk en dan pas nieuw sets.
Dus ik blijf gewoon spelen met het speelgoed dat ik heb. Scheelt een hoop denkwerk.


Boudewijn,

Nieuwe samplesets met beveiliging worden altijd uitgegeven onder de actuele Hauptwerk versie. Daar is niets mis mee en er is helemaal geen sprake van zoiets verwerpelijks als " onder 1 hoedje spelen".
Een en ander waarborgt een goede en foutloze samenwerking tussen Hauptwerk en samplesets en dat was toch altijd het plezier wat we/men aan Hauptwerk beleven?

Voorlopige blijven bij wat je hebt kan misschien prima zijn. Maar alles verandert in het leven voortdurend, soms moet je een stap zetten om aan te passen en mee te komen.

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 27 nov 2019 10:33

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Fokko

Van harte mee eens. Laten we blij zijn dat er een nieuwe versie komt die met de tijd meegaat en laten we deze zsm allemaal 'omarmen' en in gebruik nemen.

Wie werkt er nog met MS-DOS icm WP 5.1?

Mooi dat Hauptwerk 'in leven' blijft en niet in schoonheid komt te overlijden. We hebben het nu als gebruikers zelf in de hand om Hauptwerk 5 enthousisast te gaan gebruiken en laten we aub zo veel mogelijk Hautpwerk gebruiken en wat minder te 'jammeren' op het forum.
Groeten en veel speelplezier.
Arend.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 nov 2019 10:55

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jan Wim schreef:27 nov. misschien vandaag als ze wakker worden
28 nov. is het in de VS Thanksgiving Day, en is een nationale feestdag in de VS en de meeste mensen zijn vrij
29 nov. is het in de VS Black Friday, wellicht de dag van de lancering met hoge kortingen op HW5?
30 nov. is het zaterdag en de laatste dag van november

:lol:

De banner "V is coming. This november" op het Engels talige forum is verdwenen. :o

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 nov 2019 11:44

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:
Jan Wim schreef:27 nov. misschien vandaag als ze wakker worden
28 nov. is het in de VS Thanksgiving Day, en is een nationale feestdag in de VS en de meeste mensen zijn vrij
29 nov. is het in de VS Black Friday, wellicht de dag van de lancering met hoge kortingen op HW5?
30 nov. is het zaterdag en de laatste dag van november

:lol:

De banner "V is coming. This november" op het Engels talige forum is verdwenen. :o


De banner boven het forum gedeelte laat HW5 niet meer zien ;)
op de home pagina nog wel
https://www.hauptwerk.com/





Happy Thanksgiving! This is the time of year for sharing what you’re thankful for. And our customers are at the top of our list. Be safe and enjoy!

Vrolijke Thanksgiving! Dit is de tijd van het jaar om te delen waar je dankbaar voor bent. En onze klanten staan bovenaan onze lijst. Wees veilig en geniet ervan!
Bron: FB
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 nov 2019 18:37

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Martin Dyde heeft een aantal berichten geschreven over "Hauptwerk V licensing and FAQs". Dit n.a.v. vragen op het Engelstalig forum.

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17833

Migratie naar HW5 vindt, met uitzondering van aanschaf van de licentie, tot 1 oktober 2020 zonder verdere kosten plaats. Na die datum worden kosten in rekening gebracht om HW4 + om sample sets naar het nieuwe platform over te zetten.

Over het nieuwe iLok/PACE systeem en hoe te gebruiken (on-line of m.b.v. een dongel): http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 09#p133609
De Lite versie is ipv de Basic edition gekomen en is alleen op abonnementsbasis.
De Advanced versie is op abonnementsbasis en te koop.
De Lite versie heeft geen 3 GB RAM limiet meer zoals Basic. De AU/VST link is vervallen. Polyfonie is 1024 gebleven evenals alleen stereo gebruik. Geen mogelijkheid voor IR (reverb)
De licentie voor publieke installaties is vervallen.
GEEN support meer dan alleen gratis 4 incidenten, als deze in de eerste 90 dagen na aanschaf plaatsvinden (bij koop).
Bij abonnementsbasis ingeval van Advanced hetzelfde, bij Lite 1 incident binnen 90 dagen na de start van het abonnement

Er is een 14 dagen evaluatieperiode voor HW5 met een 'waarschuwing' dat als HW5 geïnstalleerd wordt, dat HW4 overschreven wordt. Wil je terug naar HW4, dan moet je 5 de-installeren en HW4 + sample sets opnieuw installeren
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 12#p133612

Over defecte iLok dongles, gestolen of verloren dongels: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 14#p133614

Over het verhandelen van sample sets: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 15#p133615

Over support van HW4 zoals het activeren van licenties op de HASP dongle (tot 31 maart 2020): http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 17#p133617


E.e.a. geeft nu wat meer duidelijkheid. Maar nog geen release notes ........
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 28 nov 2019 20:31

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

ik begrijp er geen ene sikkepit van. ik heb de sleutel, ik heb zero down-time enz. maar wat als ik 5 installeer. hoe en wat gebeurd er dan . allemaal vragen wordt de code automatisch ingevuld, of krijg je bij de upgrade naar 5 een code via de mail. om hw5 werkend te krijgen. en dan ???
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 28 nov 2019 21:33

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Bucanier schreef:ik begrijp er geen ene sikkepit van. ik heb de sleutel, ik heb zero down-time enz. maar wat als ik 5 installeer. hoe en wat gebeurd er dan . allemaal vragen wordt de code automatisch ingevuld, of krijg je bij de upgrade naar 5 een code via de mail. om hw5 werkend te krijgen. en dan ???


Je krijgt een code bij je upgrade naar HW5.
Deze kun je in Ilok license manager invoeren om HW5 te activeren.
De code word 1 keer uitgeven door de maker, en zal op geen andere installatie werken dan alleen op jou Ilok.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 28 nov 2019 21:39

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Folkert schreef:
Bucanier schreef:ik begrijp er geen ene sikkepit van. ik heb de sleutel, ik heb zero down-time enz. maar wat als ik 5 installeer. hoe en wat gebeurd er dan . allemaal vragen wordt de code automatisch ingevuld, of krijg je bij de upgrade naar 5 een code via de mail. om hw5 werkend te krijgen. en dan ???


Je krijgt een code bij je upgrade naar HW5.
Deze kun je in Ilok license manager invoeren om HW5 te activeren.
De code word 1 keer uitgeven door de maker, en zal op geen andere installatie werken dan alleen op jou Ilok.


Oke ik begrijp het. tot zover. Bedankt voor de toelichting ;)
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 nov 2019 22:10

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Henk,
Dit is het hele proces voor de overgang van HW4 naar HW5 (Folkert beschrijft het proces als je een nieuwe sample set / licentie koopt).

Als je de HW 5 update koopt, krijg je instructies hoe je e.e.a. moet doen.

Je moet via een menu in HW5 een bestandje genereren. Dat moet je vervolgens via een webformulier naar MDA sturen.
Direct daarna staan al je licenties op de iLok/PACE webserver. Het overzetten is nl. een automatisch proces.
Vandaar kun je ze met de iLok Licentiemanager van iLok op de dongle zetten en daarna je beveiligde sample sets installeren.
De andere, niet beveiligde sample sets doen het direct en kun je direct laden. Alle instellingen die je in HW4 gemaakt hebt, blijven behouden.

Let op:
Als je via de menu-optie dat bestandje aan maakt, kun je NOOIT meer terug naar HW4.2.1 (als je dat zou willen). De HASP dongel is nl. leeg.

Ik hoop dat het duidelijker is geworden.

Bron: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 11#p133611
v2-v4 sample set licences contained within the pre-v5 Hauptwerk USB Key (HASP dongle) need to be transferred to the iLok system in order for them to be usable in v5, which is a simple process. Full instructions will be sent when you buy an upgrade to v5. There is a dedicated function in v5 for migrating your pre-v5 sample set licences, which saves them to a file (please don't lose it!). You then need to submit that file via a form on Milan Digital Audio's website. The v5-compatible licence will then appear in your iLok account, ready for you to activate. (The form is automated, with no manual interaction required on MDA's part, so there shouldn't be any delays). Migrating the licences will render your pre-v5 Hauptwerk USB Key subsequently unusable in any Hauptwerk version. (However, in case of any mishaps during the process, just let Milan Digital Audio know and we'll do our best to make sure they're resolved.)

Please note, that once you have used Hauptwerk v5's menu function to migrate your pre-v5 sample set licences to v5 then there is no way to reinstate those pre-v5 sample set licences, or to reinstate your pre-v5 Hauptwerk licence itself. Hence make sure that you have evaluated v5 and do indeed wish to upgrade to it BEFORE you use the menu function to migrate your pre-v5 sample set licences.

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 29 nov 2019 11:51

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Martin heeft op USA hauptwerk forum veel vragen beantwoordt.

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17833

In de bijlage de engesle tekst een een geautomatiseerde vertaling via deepl.com in het Nederlands
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 30 nov 2019 00:07

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Is het wel zeker dat het november 2019 is? ;)
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com