Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk V is uit

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 13 dec 2019 20:02

iLok en Hauptwerk 5

Deze HW5-blocker denkt toch na over HW5.

verdere tekst onder ILOK-topic
Laatst bijgewerkt door Boudewijn op 13 dec 2019 20:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 13 dec 2019 20:07

Re: Hauptwerk V is uit

alleen de opname nog instellen, hij neemt nu alleen midi op en geen wave. heeft iets te maken met toewijzen kanalen, Mmm dat is wel een beetje lastig. nu ik ga nu eerst lekker Netflixen, ik heb het wel gehad. O ja de kat is weer hersteld van de schrik.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 20:26

Re: iLok en Hauptwerk 5

Boudewijn schreef:Deze HW5-blocker denkt toch na over HW5.

Jawel, op het werk zit ik regelmatig in MS Access te programmeren, maar ik ben een hardcore non-IT-er. Zodra het gaat over drivers, dongles en set-ups haak ik af.

Dus een leken-samenvatting voor Dummies zou handig zijn.

Ik doe een poging en de experts mogen kopie-pasta de zaak aanvullen tot iedereen het kan gebruiken.

Om HW over te schakelen heb ik nodig:
- HW5 Software, gedownload van Milan.
- Een ILOK account (voor de dongle software)
- Een Pace iLok 3 USB dongle (volgens mij) ca 45-50 Euro
- Een licentie code die Milan op mijn ILOK account tovert en ik dan weer met de nodige magie in mijn Pace iLok 3 USB dongle kan figulieren.

Om een sample over te zetten heb ik nodig:
- De ILOK Hocus Pocus configuratie die ik al heb voor HW5 (zie hierboven)
- Een geldige dongle-licentie old-style-HW4 (oid - volgens mij)
- een licentie code die de Sample-supplier op mijn ILOK account tovert en ik dan weer met de nodige magie in mijn Pace iLok 3 USB dongle kan figulieren.

Ik heb inmiddels begrepen (na dit op forum gelezen te hebben) dat na aanschaf HW5 de HW4 blijft draaien.
Hoe gaat dat met sample sets? worden die van de oude dongle afgeschreven? Dan doen ze het niet meer en heb ik alsnog niks meer aan een werkende HW4 toch?

Ik hoop voor 16 december 12:00 des middags genoeg te weten om HW5 te kunnen orderen. Moet de ILOk dan al binnen zijn? Of is een account in eerste instantie voldoende?

Via een menu-optie in HW5 word je HASP HW4 dongel uitgelezen in een bestandje en daarna wordt de dongle leeggemaakt. Dus HW4 werkt dan alleen nog maar in Free edition mode.
Dat bestandje stuur je op naar MDA via een webpagina en daarna staan alle licenties in je iLok account. Dit kan tot 1 okt. 2020 gratis. Dus voor die datum moet je over zijn op HW5. Kopen van een upgrade advanced met de kortingscoupon kan tot 6 januari 2020. Daarna leg je het op de plank en kan het rustig allemaal bekijken.
Zie ook het stappenplan op viewtopic.php?f=11&t=3738

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 13 dec 2019 22:58

Re: Hauptwerk V is uit

Noumoe....

op pag 14 an de manual staat duidelijk, dat alleen Mojave en High Sierra worden ondersteund...ik lees niets over Catalina.... ALs ik al ooit zou willen overstappen, dan liefst meteen op Apple,s nieuwste OS.........vreemd dat dit (nog?) niet is meegenomen.....

Iemand hier nog commentaar op?/ zie ik het wel goed??

HG

Geert

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 13 dec 2019 23:22

Re: Hauptwerk V is uit

V is zeker wel geschikt voor Catalina. Wel vreemd inderdaad dat dat nog niet goed in de documentatie staat.

Vanwege de veranderde file structuur in Catalina moet je wel eerst Hauptwerk 4 volledig deinstalleren voordat je V installeert. Instellingen vooraf backuppen, zodat je die terug kunt zetten in V. Zie ook deze uitleg van Martin zelf: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17850

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 14 dec 2019 13:36

Re: Hauptwerk V is uit

Idd. Lia, ik heb nu een volledige kloon van 4 op een tweede Mac gemaakt onder Mojave, maar voor Catalina heb ik daar nix meer aan.
Ik blijf nog wel even op 4 doormodderen.......icm mijn Reaper opzet, heb ik daar ook heel veel audio flexibiliteit en mogelijkheden.

Tis ergens ook wel weer een uitdaging, om 5 goed aan de praat te krijgen, maar ik zal nooit als stand alone gaan draaien ermee, omdat ik diverse tools in Reaper heb draaien om mijn gehoorsbeperking zo goed mogelijk te compenseren. Op de koptelefoon dus...... Dus echt veel voordeel zal het niet hebben voor mij, maar ja, voor $200 weer jaren vooruit kunnen is wel een aantrekkelijke kant!

Ik zie hier op het forum een veel voorkomend fenomeen: degenen die zich het felst anti roeren, gaan op zeker moment ineens volledig om...... :roll:

HG

Geert

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 14 dec 2019 17:50

Re: Hauptwerk V is uit

De ilok

Even een aparte vraag wat zijn de gevolgen als de Ilok defect gaat of gestolen word
Is hier iets over bekent moet je dan enkel nieuwe kopen of zijn de gevolgen wat kosten aan gaat groter
Om de Gegevens over zetten zijn de kosten Hauptwerk en voor ieder orgel apart of hoe zit dat

Mvg
Eef
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 dec 2019 19:23

Re: Hauptwerk V is uit

Eef schreef:De ilok

Even een aparte vraag wat zijn de gevolgen als de Ilok defect gaat of gestolen word
Is hier iets over bekent moet je dan enkel nieuwe kopen of zijn de gevolgen wat kosten aan gaat groter
Om de Gegevens over zetten zijn de kosten Hauptwerk en voor ieder orgel apart of hoe zit dat

Mvg
Eef


daar kun je voor verzekerd worden, dit doe je met zero down time , dit kost je ongeveer 30 dollar per jaar. https://www.ilok.com/#!zdt-details
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 14 dec 2019 19:37

Re: Hauptwerk V is uit

Bucanier schreef:daar kun je voor verzekerd worden, dit doe je met zero down time , dit kost je ongeveer 30 dollar per jaar. https://www.ilok.com/#!zdt-details


Voor zover ik begreep betekent zero downtime dat je tijdelijke licenties krijgt, maar dat je alsnog met de leverancier van de licentie (in dit geval MDA voor hauptwerk en de samplesetmakers) moet regelen dat je nieuwe licenties krijgt.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 14 dec 2019 19:55

Re: Hauptwerk V is uit

Wat ik ervan begrepen heb, zijn er drie mogelijkheden:

- geen ZDT: bij een defect krijg je nieuwe licenties, maar dat kan 12 dagen duren, omdat je dongle op moet sturen. Bij diefstal of verlies krijg je geen nieuwe licenties, tenzij je dat zelf met MDA en de setmaker(s) regelt.
- wel ZDT, maar zonder TLC: tijdens verwerkingsperiode van 12 dagen krijg je tijdelijke licenties, zodat je gewoon door kunt spelen. Dit geldt nog steeds niet voor diefstal of verlies. Om door te kunnen spelen, moet je wel een reserve dongle hebben.
- ZDT met TLC: nu krijg je ook nieuwe licenties bij diefstal of verlies, zonder verdere tussenkomst van MDA of de setmaker(s). Voorwaarde is wel dat je je dongle elke 90 dagen contact laat maken met de servers van PACE.

ZDT = Zero Down TIme
TLC = Theft and Loss Coverage

ZDT kost $30 per jaar, met of zonder TLC.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 13

Geregistreerd: 04 jun 2019 20:43

Bericht 14 dec 2019 21:47

Re: Hauptwerk V is uit

Intussen dienen ook de Hauptwerk dealers zich aan, met aanbiedingen je te helpen met de upgrade. Handig, als je je niet zeker voelt of niet veel tijd hebt. De prijzen verschillen nogal. Ik ben dit traject ingegaan met Andre Bovenschen, die dit voor je uitvoert voor een nette prijs.
Zie https://virtual-organ.com/webshop#!/Hau ... ort=normal

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2019 22:39

Re: Hauptwerk V is uit

Jiri heeft voor de downloads van zijn beveiligde HW5 sample sets een super snelle download site in de lucht gebracht:

https://hw5.sonusparadisi.cz

Het zijn direct links, dus gaat buiten de webshop om.
Deze blijft ca 3 weken actief.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 16 dec 2019 17:15

Re: Hauptwerk V is uit

Download probleem.JPG


Geen enkele HW5 download lukt me met Chrome.
Sonus; MDA; Paramount; Sygsoft, alle dezelfde fout . Zijn alle https adressen. Geen RAR symbool in de balk.
Een gratis orgel van Sonus gaat wel goed, http niet beveiligd adres. Wel RAR symbool.
Dat is het enige verschil dat ik zie.
Thuis en op de zaak beiden mis.
Verbinding resp. 6 en 12 Gb per uur van bijv. Sonus http

Neem aan, dat het probleem aan mijn Chrome ligt.
Wie weet wat ik hier aan kan doen ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 16 dec 2019 17:44

Re: Hauptwerk V is uit

Er wordt mij niet duidelijk welke fout je precies krijgt. Heb je daar iets meer informatie over?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 dec 2019 18:01

Re: Hauptwerk V is uit

Als je privacy je lief is, Chrome zowiezo aan de kant zetten en bijv. Firefox gebruiken.
Ik denk dat Chrome de downloads blokkeert als zijnde 'onveilige bestanden'.

Je kunt al oefenen met Firefox portable.
https://portableapps.com/redirect/?a=Fi ... ch.paf.exe
Ik hoop dat deze wel te downloaden is.
Dit is een portable versie van Firefox. Installeer deze ineen willekeurige directory en download de bestanden. Alles komt in de map Downloads.
Als alles binnen is, gooi je de directory, waar je Firefox geïnstalleerd hebt, in zijn geheel weg of je laat hem staan voor toekomstige downloads. Op een USB stick meenemen en elders draaien kan ook.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 16 dec 2019 20:14

Re: Hauptwerk V is uit

Rick, geen foutmelding te zien. Alleen dat het RAR symbool niet verschijnt bij Zwolle, maar wel bij St. Pons.
én zo ook bij de bestandsnaam in de downloadmap.

Ik ga met Firefox aan de gang, die staat er al op.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 16 dec 2019 20:18

Re: Hauptwerk V is uit

Aha, daarom snapte ik het niet. Dat is helemaal geen fout!

Sommige samplesets hebben een andere extensie dan .rar, maar dat is zoals het hoort en geen probleem bij het installeren in HW. Omdat het geen .rar is krijg je dus ook het Winrar icoontje niet.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 16 dec 2019 20:35

Re: Hauptwerk V is uit

Ik kwam trouwens nog een nieuwe feature tegen die ik erg handig vind (en nog nergens langs heb zien komen): je kan nu een (digitale) klok toevoegen als Mini control panel.

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 17 dec 2019 01:00

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan, sorry voor de late reactie. Ik heb de installatie uitgevoerd conform jouw stappenplan. Ik heb dat nu even niet bij de hand maar ik meen me te herinneren dat de ilok manager na de HW V installatie aan bod kwam. Ik weet dit echter niet meer zeker. Wel is zeker dat ik die dll file in de genoemde HW map aantrof.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 17 dec 2019 09:57

Re: Hauptwerk V is uit

Rick schreef:
Sommige samplesets hebben een andere extensie dan .rar, maar dat is zoals het hoort en geen probleem bij het installeren in HW. Omdat het geen .rar is krijg je dus ook het Winrar icoontje niet.

Geen RAR extensie.JPG

Inderdaad, het is nu: .CompPkg_Hauptwerk_rar
Dus geen Winrar icoontje.

Dit zou dan een verschil zijn tussen HW4 en HW5 ? Hoewel de niet beveiligde set gewoon [punt]rar blijven.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 17 dec 2019 10:18

Re: Hauptwerk V is uit

Ik weet niet waarom het verschillend is tussen sets.

Het is in ieder geval niet nieuw voor HW 5. Bijvoorbeeld St Eucaire gebruikte deze constructie al voor HW 4. Het wordt sinds HW V wel door veel meer samplesets gebruikt, maar ook weer niet alle.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 18 dec 2019 14:44

Re: Hauptwerk V is uit

Weet iemand misschien al, of V5 veel meer geheugen neemt??

Ik zit dus met mn niet uitbreidbare RAM al op de grens met bepaalde sets, dus dat kon hier weleens de bottleneck worden...

HG

Geert

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 18 dec 2019 15:20

Re: Hauptwerk V is uit

bij mij heeft ie 110,5 mb nodig
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 18 dec 2019 15:51

Re: Hauptwerk V is uit

thksss

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 dec 2019 16:03

Re: Hauptwerk V is uit

Geert

Martin Dyde heeft zo juist aangegeven dat HW5 Advanced ca. 1 GB meer geheugen nodig heeft dan HW4. De Lite edition heeft iets minder dan 1 GB extra RAM nodig. Dit komt door de nieuwe features: audio mixer/routing/reverb en voicing functionaliteit.
Bron: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 25#p136225
Ik heb dit nog toegevoegd aan het eerste bericht in dit topic.

Hij heeft dit onder de 'known bugs' gezet. Hij gaat de documentatie aanpassen (daar stond in dat het iets meer geheugen zou gebruiken dan HW4).
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com