Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk V is uit

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2019 16:30

Re: Hauptwerk V is uit

Henk

heb je stap 20 uitgevoerd?
Download de licensing packages file vanaf https://www.hauptwerk.com/licensingpackages/ en installeer deze via menu File | install ............

Kampen: zie http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17947
Problemen met de downloadserver ........

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2019 17:01

Re: Hauptwerk V is uit

Siem schreef:Evert-Jan, nog even over die dll file. Die wordt inderdaad door HW gebruikt. Jouw oplossing werkte perfect. Ik heb hem geinstalleerd in windows 7.

Siem,

Er is antwoord van Martin: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 98#p135098
Martin Dyde schreef
Thanks for helping the Dutch forum user. Do you know whether he/she had installed the current version of iLok License Manager prior to trying to run Hauptwerk v5?

(I believe that the Visual C++ runtime should only be needed by PACE's components, and I think iLok Licence Manager's installer installs them. The Hauptwerk installation prerequisites do state that iLok Licese Manager should be be installed first.)

Of te wel: heb jij de iLok License Manager geïnstalleerd op de HW PC? (dit moet nl. ook als de PC niet met internet verbonden is omdat daar de driver voor de iLok dongle in zit)

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 12 dec 2019 17:26

POLL - overstappen naar HW 5 ?

Cheesecorner schreef:Ik ben ook overgestapt op HW5. Nog niet geïnstalleerd, maar wel de licentie gekocht.

Groet,
Arjan


Ik heb ook eindelijk mijn kortingscoupon binnen. Mijn mail adres was tussentijds gewijzigd. Kosten wat moeite!

Kan je de licentie kopen en b.v. een half jaar later installeren ?

gr. Hans
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 dec 2019 17:38

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Henk

heb je stap 20 uitgevoerd?
Download de licensing packages file vanaf https://www.hauptwerk.com/licensingpackages/ en installeer deze via menu File | install ............

Kampen: zie http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17947
Problemen met de downloadserver ........


Jazeker Evert jan die had ik al geïnstalleerd. maar deze staat dus niet in op mijn C:schijf waar Hauptwerk op draait, nee ik zag dat mapje staan op de externe schijf waar de organ samplesets enz op staan. Dus HW5 heeft hem daar neergezet na de install van de week , beetje vreemd :?:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 12 dec 2019 17:40

Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Mischien een domme vraag (ik heb nog geen evaring met hauptwerk), maar als je licentie via internet loopt en internet valt uit, kun je dan spelen?

en als ik vandaag hauptwerk met een internetlicentie download, kan ik vandaag spelen? afgezien van de code die ze moeten mailen en als alles van een leien dakje gaat...
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 12 dec 2019 18:00

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

willem jan schreef:Mischien een domme vraag (ik heb nog geen evaring met hauptwerk), maar als je licentie via internet loopt en internet valt uit, kun je dan spelen?

en als ik vandaag hauptwerk met een internetlicentie download, kan ik vandaag spelen? afgezien van de code die ze moeten mailen en als alles van een leien dakje gaat...


Volgens mij staat de licentie in dat geval op de hauptwerk PC geinstalleerd en kun je dus ook blijven spelen al het internet tijdelijk wegvalt. Volgens mij is een constante verbinding dan niet nodig.

Als je je vandaag Hauptwerk besteld en activeert (de code ontvang je volgens mij geheel automatisch), dan kun je volgens mij vandaag nog spelen, nadat je de installatie hebt voltooid.


Voor wat betreft Voxus Organs, ik heb inmiddels bericht ontvangen dat de downloadlinks nu wel werken. Daarnaast heeft Marien aangegeven dat zij contact hebben opgenomen met MDA, en dat zij van MDA nog geen licentiecodes hebben ontvangen en dus nog niet kunnen verstrekken. Helaas hier MDA ook hier niet snel in. Dit zou door MDA toch snel geregeld moeten worden.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 12 dec 2019 18:07

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

daant schreef:
willem jan schreef:Mischien een domme vraag (ik heb nog geen evaring met hauptwerk), maar als je licentie via internet loopt en internet valt uit, kun je dan spelen?


Volgens mij staat de licentie in dat geval op de hauptwerk PC geinstalleerd en kun je dus ook blijven spelen al het internet tijdelijk wegvalt. Volgens mij is een constante verbinding dan niet nodig.


Als je een iLok dongle gebruikt dan heb je geen internet nodig. Anders heb je wel degelijk een werkende internet verbinding nodig.

Enige uitzondering is als je al aan het spelen bent en dan het internet uitvalt, je kan dan nog een uur doorspelen (met wat beperkingen in wat je nog kan doen / aanklikken).

Zie hier het complete antwoord van Martin op het engelse forum, daar staat ook een lijst van de beperkingen:
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 33#p133613

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2019 18:11

Re: Hauptwerk V is uit

Als internet uit valt tijdens spelen zou je nog 1 uur door kunnen spelen als je niet van orgel wisselt.

Edit: meerdere reacties. genoeg antwoorden denk ik ............

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2019 18:14

Re: Hauptwerk V is uit

Bucanier schreef:Jazeker Evert jan die had ik al geïnstalleerd. maar deze staat dus niet in op mijn C:schijf waar Hauptwerk op draait, nee ik zag dat mapje staan op de externe schijf waar de organ samplesets enz op staan. Dus HW5 heeft hem daar neergezet na de install van de week , beetje vreemd :?:

Dat is zeker heel vreemd. Even opnieuw installeren; het kan geen kwaad.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2019 18:19

Re: Hauptwerk V is uit

daant schreef:Voor wat betreft Voxus Organs, ik heb inmiddels bericht ontvangen dat de downloadlinks nu wel werken. Daarnaast heeft Marien aangegeven dat zij contact hebben opgenomen met MDA, en dat zij van MDA nog geen licentiecodes hebben ontvangen en dus nog niet kunnen verstrekken. Helaas hier MDA ook hier niet snel in. Dit zou door MDA toch snel geregeld moeten worden.

Je hebt geen licentiecodes nodig van Voxus als je de bestaande HASP licentie van hun sample set laat overschrijven naar iLok (actie MDA). Wel als je een nieuwe set bij hen aanschaft.

Uit de Voxus email:
De downloadlinks zijn beschikbaar in MijnVoxus, log in op onze website. (is uw bestelling nog geplaatst op de vorige website, dan staat de downloadlink er niet bij, stuur dan even een mailtje.)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2019 18:24

Re: Hauptwerk V is uit

Hans B schreef:Ik heb ook eindelijk mijn kortingscoupon binnen. Mijn mail adres was tussentijds gewijzigd. Kosten wat moeite!

Kan je de licentie kopen en b.v. een half jaar later installeren ?

gr. Hans

Hans

ja dat kan. Maar je moet voor 1 oktober 2020 de licentie overgezet hebben naar iLok; dan is dat nog gratis.
Dus HW5 voor die datum installeren.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 12 dec 2019 18:34

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:
Hans B schreef:Ik heb ook eindelijk mijn kortingscoupon binnen. Mijn mail adres was tussentijds gewijzigd. Kosten wat moeite!

Kan je de licentie kopen en b.v. een half jaar later installeren ?

gr. Hans

Hans

ja dat kan. Maar je moet voor 1 oktober 2020 de licentie overgezet hebben naar iLok; dan is dat nog gratis.
Dus HW5 voor die datum installeren.


Ik heb al wel de iLok binnen en geïnstalleerd. HW licentie op de iLok gezet en wordt herkend. Ik vermoed dat je dan zelfs na oktober 2020 kan installeren.
Maar, zolang ga ik niet wachten . . .

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 dec 2019 18:44

Re: Hauptwerk V is uit

voor de mensen die op de hoogte waren van de HW4 bug, die zit ook in HW5
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 12 dec 2019 18:49

Re: Hauptwerk V is uit

kun je bij de ODF?

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 12 dec 2019 19:27

POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ook ik wil gaan overstappen. Nu wil ik de upgrade aanschaffen maar het kan niet meer. Je kunt nu enkel kiezen voor de full license, daar probeer je dan je coupon te verzilveren maar dat kan niet. Via upgrade proberen gaat niet. Je kan wel op de wenslijst plaatsen. Als je dan verder kijkt is het "uitverkocht"

Zijn er meer die hier tegen aan lopen?

Alex

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 dec 2019 19:28

Re: Hauptwerk V is uit

Cheesecorner schreef:kun je bij de ODF?



YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 12 dec 2019 20:17

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Je hebt geen licentiecodes nodig van Voxus als je de bestaande HASP licentie van hun sample set laat overschrijven naar iLok (actie MDA). Wel als je een nieuwe set bij hen aanschaft.


Het gaat om een nieuwe set, Tholen gisteren snel aangeschaft, in de veronderstelling dat de prijsdaling tijdelijk was, maar die is dus blijvend in prijs verlaagd.

Maar nu eerst dus de activatiecode afwachten.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 12 dec 2019 20:48

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Cheesecorner schreef:Ik ben ook overgestapt op HW5. Nog niet geïnstalleerd, maar wel de licentie gekocht.

Groet,
Arjan

Kan dat? Nu een upgrade kopen, doorspelen op HW4 en in de loop van volgend jaar de upgrade op een nieuwe computer installeren en overstappen? Dan wordt het een dingetje om over na te denken.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 12 dec 2019 21:26

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan, ik had inderdaad de Ilok manager geinstallerd zoals in jouw stappenplan beschreven. De genoemde file staat wel in een HW directory maar ik kan niet beoordelen of die ook daadwerkelijk door HW wordt gebruikt, er staat wel de datum van de HW V installatie achter.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 12 dec 2019 21:52

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Boudewijn schreef:Kan dat? Nu een upgrade kopen, doorspelen op HW4 en in de loop van volgend jaar de upgrade op een nieuwe computer installeren en overstappen? Dan wordt het een dingetje om over na te denken.


Ja, dat kan. Ik zou wel ook vast de iLok aanschaffen en een account aanmaken. Als je HW5 aanschaft krijg je een activation code. De zet je op de iLok dongle en daarmee activeer je de HW licentie. Het maakt niet uit wanneer je er vervolgens echt gebruik van maakt.

Wel is het verstandig van 1/10/20 ook de samplesets om te zetten, anders moet je ervoor gaan betalen. Zelf ben ik begonnen met dowloaden en dan zie ik wel wanneer ik er aan toe kom om alles om te zetten.

Groet,
Arjan

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 12 dec 2019 21:54

Re: Hauptwerk V is uit

Jan Wim schreef:
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS


Mooi, dan kun je in ieder geval verder met je project en heb je niet alles voor niets gedaan!
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 dec 2019 21:56

Re: Hauptwerk V is uit

Nu ik stop ermee, ik heb dezelfde fout als Folkert. de nieuwe link gebruikt voor Tholen aan het eind Hoppa de beruchte foutmelding. Wat is dit nu voor waanzin. het zou toch in 1 keer moeten lukken . activatie alles staat op de Ilok. ook nr 20 van het stappenplan tot twee keer toe geïnstalleerd. (alleen het mapje staat op een andere schijf). bij de rest van de mapjes. Als het dan zo moet. En ik ben echt niet van plan om HW te resetten. en overnieuw. ik heb net tot koppijn toe met Hulp 8 uur heeft het geduurd voor de audiokanalen in te stellen , en voordat je het doorhad. ze moeten nu maar eens met een oplossing komen. Heusden is exact hetzelfde liedje :evil: :evil: :evil: :evil:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 12 dec 2019 23:14

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Om iedereen tegemoet te komen is de $199 upgrade deal verlengd tot 6 januari, de andere kortingen tot 31 januari. En het aftellen voor je support tickets begint pas vanaf 1 februari.

(Zie: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17977)

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 12 dec 2019 23:50

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik was wel van plan om over te stappen, tot ik erachter kwam dat je officieel minimaal OSX 10.13 nodig hebt. 10.11 en 10.12 gaan misschien goed, geen garanties, maar 10.10 zeker niet.

En ik zit nog op OSX 10.10. Met een MacPro uit 2009 die nog als een zonnetje loopt. Ik kan ook nog RAM bijprikken als ik wil, dus heb geen haast om die te vervangen. De nieuwste OSX die erop kan draaien is 10.11, dus misschien heb ik mazzel. Ik hoop eigenlijk dat iemand hier of op het Engelse forum Hauptwerk V op 10.11 gaat testen voordat ik er zelf tijd voor heb ;)

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 13 dec 2019 00:14

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Alex schreef:Ook ik wil gaan overstappen. Nu wil ik de upgrade aanschaffen maar het kan niet meer. Je kunt nu enkel kiezen voor de full license, daar probeer je dan je coupon te verzilveren maar dat kan niet. Via upgrade proberen gaat niet. Je kan wel op de wenslijst plaatsen. Als je dan verder kijkt is het "uitverkocht"

Zijn er meer die hier tegen aan lopen?

Alex

Dit is opgelost trouwens.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com