Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk V is uit

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 201

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 13 dec 2019 00:23

Re: Hauptwerk V is uit

@Jan Wim, raar dat die bug er nog in zit, wel mooi dat je met het windmodel en de ODF verder kunt en dat dat niet is afgesloten.
groet, Frans

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 00:40

Re: Hauptwerk V is uit

Siem schreef:Evert-Jan, ik had inderdaad de Ilok manager geinstallerd zoals in jouw stappenplan beschreven. De genoemde file staat wel in een HW directory maar ik kan niet beoordelen of die ook daadwerkelijk door HW wordt gebruikt, er staat wel de datum van de HW V installatie achter.

Vreemd dat dan die foutmelding komt
Van Martin begreep ik dat de foutmelding uit Pace software zou komen; en niet uit HW.
Verder: de iLok manager heeft een eigen programma directory en zou daar moeten staan. HW heeft wel de driver aan boord van de dongle, maar dat hoeft niet de laatste versie te zijn. Vandaar dat je de iLok manager moet installeren, ook als de HW PC niet aan internet zit.
Maar iLok software in de HW directory, ik ga wel eens kijken bij mij al sik e.e.a. geïnstalleerd heb .......

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 00:45

Re: Hauptwerk V is uit

Bucanier schreef:Nu ik stop ermee, ik heb dezelfde fout als Folkert. de nieuwe link gebruikt voor Tholen aan het eind Hoppa de beruchte foutmelding. Wat is dit nu voor waanzin. het zou toch in 1 keer moeten lukken . activatie alles staat op de Ilok. ook nr 20 van het stappenplan tot twee keer toe geïnstalleerd. (alleen het mapje staat op een andere schijf). bij de rest van de mapjes. Als het dan zo moet. En ik ben echt niet van plan om HW te resetten. en overnieuw. ik heb net tot koppijn toe met Hulp 8 uur heeft het geduurd voor de audiokanalen in te stellen , en voordat je het doorhad. ze moeten nu maar eens met een oplossing komen. Heusden is exact hetzelfde liedje :evil: :evil: :evil: :evil:

Henk

De foutmelding van Folkert heeft niets te maken met het audio. Dus resetten zal niet helpen.
Kijk nog eens in de ILok manager of Tholen wel actief is bij jou. Gebruik je ene dongle, dan moet hij daarin staan. Hetzelfde geldt voor Heusden.

En als je de oude versie van Tholen nu eens verwijderd, dus Menu File | Uninstall
Je moet dat de data en het orgel van Tholen aanvinken om te verwijderen. De settings moet je NIET verwijderen (want anders ben je je instellingen kwijt. Voor de zekerheid kun je in UserData ook de 3 bestanden met het orgelID even apart zetten

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 13 dec 2019 00:52

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan, de dll file staat in: C:\programfiles\hauptwerkJavaRuntime\bin. Met daarachter de datum van mijn installatie.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 00:53

Re: Hauptwerk V is uit

Dat is iets anders dan de iLok manager
De Java runtime wordt gebruikt door de installer van Hauptwerk, dus om HW te installeren (ca 10 schermpjes waar je o.a. keuzes kan maken waar de HW directories moeten komen)

De missende DLL hoort in c:\windows\system32

Weet je zeker dat de iLok manager geïnstalleerd is voordat HW geïnstalleerd is?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 13 dec 2019 04:45

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:
Bucanier schreef:Nu ik stop ermee, ik heb dezelfde fout als Folkert. de nieuwe link gebruikt voor Tholen aan het eind Hoppa de beruchte foutmelding. Wat is dit nu voor waanzin. het zou toch in 1 keer moeten lukken . activatie alles staat op de Ilok. ook nr 20 van het stappenplan tot twee keer toe geïnstalleerd. (alleen het mapje staat op een andere schijf). bij de rest van de mapjes. Als het dan zo moet. En ik ben echt niet van plan om HW te resetten. en overnieuw. ik heb net tot koppijn toe met Hulp 8 uur heeft het geduurd voor de audiokanalen in te stellen , en voordat je het doorhad. ze moeten nu maar eens met een oplossing komen. Heusden is exact hetzelfde liedje :evil: :evil: :evil: :evil:

Henk

De foutmelding van Folkert heeft niets te maken met het audio. Dus resetten zal niet helpen.
Kijk nog eens in de ILok manager of Tholen wel actief is bij jou. Gebruik je ene dongle, dan moet hij daarin staan. Hetzelfde geldt voor Heusden.

En als je de oude versie van Tholen nu eens verwijderd, dus Menu File | Uninstall
Je moet dat de data en het orgel van Tholen aanvinken om te verwijderen. De settings moet je NIET verwijderen (want anders ben je je instellingen kwijt. Voor de zekerheid kun je in UserData ook de 3 bestanden met het orgelID even apart zetten


Beste Evert Jan.
Alles staat in de Ilok, maar ze zijn niet geactiveerd , dus 0 van 1 dat is tholen Heusden en kampen Bij HW5 staat dus wel van 1 van 1 activate . nu ga ik op bed
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2019 09:16

Re: Hauptwerk V is uit

Henk de licensing Package stond bij jouw eerst op een ander station schreef je ergens volgens mij.

Kan het daar niet fout gaan?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 13 dec 2019 09:35

Re: Hauptwerk V is uit

Bucanier schreef:
Beste Evert Jan.
Alles staat in de Ilok, maar ze zijn niet geactiveerd , dus 0 van 1 dat is tholen Heusden en kampen Bij HW5 staat dus wel van 1 van 1 activate . nu ga ik op bed


Henk,

HW was bij mij pas geactiveerd nadat ik op ' Activate license' gedrukt had:
Schermafbeelding 2019-12-13 om 08.29.31.png


Is dat het misschien?

Groet,
Arjan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 13 dec 2019 10:48

Re: Hauptwerk V is uit

Als je trail versie wil gebruiken moet je dan ook een Ilok hebben

Mvg Eef

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 13 dec 2019 10:58

Re: Hauptwerk V is uit

This just in from MDA and Hauptwerk... FYI... Check their FB account for details.

Hauptwerk 5 Sale Price extended into January.

Since there are so many new things you are having to work with, new web site, new iLOK licensing and migration of your instruments, MDA has decided to extend the HWV special pricing. A lot of things are changing. In the bigger picture it will become a more normal process for everyone using the iLOK key. And we realize there has been a delay on our end and we want to take responsibility for this.

Cyber Offer
The $199 offer will be extended to January 6, 2020. This will get everyone through the holiday. And hopefully time for you to sit down and enjoy HW V over your time off.

Also, support tickets will not begin until February 1, 2020. This gives everyone time to purchase at the Cyber offer pricing but not have to install HW V until this date without penalty. So basically your support tickets, instead of beginning on the date of purchase will begin on February 1, 2020. This will be retroactive to all of those who have already purchased as well.

Special Introductory Pricing
Will be extended until 1.31.2020
Advanced Subscription 19.99 / MO and $220 / YEAR
Perpetual Advanced $250 and $320 / YEAR

The web site will be update with new pricing in the next couple days.

Thank you for your patience and support during this transition!! Thank you especially for those of you who have reached out with kind words.

All our best,
The entire staff at MDA

Het "GEZEUR "heeft geholpen....misschien doe ik het nu TOCH wel, meer rust en tijd voor dingen..

HG

Geert

hpw

Berichten: 124

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 13 dec 2019 11:23

Re: Hauptwerk V is uit

Pace iLock 3 aangeschaft. Nog enkele op voorraad trouwens bij Bax shop Rdam.

Nu wil ik voor 6 januari 2020 de upgrade naar Hauptwerk V aanschaffen.

De suggestie wordt gewekt dat je niet te lang moet wachten met het daadwerkelijk installeren, want anders gaat het je support kosten (4 gratis tickets inbegrepen toch). Maar dit is toch alleen als je daadwerkelijk gebruik maakt van support. Ik lees nog steeds geen argumenten waarom je per se op korte termijn over zou moeten. Natuurlijk hebben meerdere partijen er belang bij dat iedereen z.s.m. overgaat naar de nieuwste versie (genereert inkomsten, kans is groter dat men toekomstige nieuwe sets aanschaft, support gaat ook inkomsten genereren vanaf 5e ticket etc).
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 13 dec 2019 11:31

Re: Hauptwerk V is uit

Cheesecorner schreef:
Bucanier schreef:
Beste Evert Jan.
Alles staat in de Ilok, maar ze zijn niet geactiveerd , dus 0 van 1 dat is tholen Heusden en kampen Bij HW5 staat dus wel van 1 van 1 activate . nu ga ik op bed


Henk,

HW was bij mij pas geactiveerd nadat ik op ' Activate license' gedrukt had:
Schermafbeelding 2019-12-13 om 08.29.31.png


Is dat het misschien?

Groet,
Arjan


Dat wist ik dus niet, dat staat ook niet vermeld dat je dat zo moet doen, dat vinkje viel mij niet op. Maar ze zijn nu geactiveerd. Bedankt hiervoor. Tholen geeft geen foutmelding meer aan. nu heusden nog. En Kampen ik hou jullie op de hoogte
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 11:38

Re: Hauptwerk V is uit

Eef schreef:Als je trail versie wil gebruiken moet je dan ook een Ilok hebben

Mvg Eef

Niet als je HW PC (online) met internet verbonden is.
Er moet nl. ergens gecheckt kunnen worden of die 14 dagen voorbij zijn voor je Useraccount.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 11:47

Re: Hauptwerk V is uit

Siem schreef:Evert-Jan, de dll file staat in: C:\programfiles\hauptwerkJavaRuntime\bin. Met daarachter de datum van mijn installatie.

Siem

er is bij jou toch iets mis gegaan bij de installatie van de iLok manager

Ik heb zelf de test gedaan op een Windows 7 PC. Daar stond geen MSVCP140.dll in de c:\windows\system32 directory
De iLok manager manager heb ik geïnstalleerd, en voila, de bewuste dll stond toen wel in die directory.
De PACE software zorgt dus voor installatie van de VC ++ runtime en dat die dll daar komt te staan.

Ik ga dat ook zo melden op het Engels talig forum.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 12:02

Re: Hauptwerk V is uit

Bucanier schreef:Dat wist ik dus niet, dat staat ook niet vermeld dat je dat zo moet doen, dat vinkje viel mij niet op. Maar ze zijn nu geactiveerd. Bedankt hiervoor. Tholen geeft geen foutmelding meer aan. nu heusden nog. En Kampen ik hou jullie op de hoogte

Henk

ik heb dit nu in punt 19 van het stappenplan ook beschreven.

De downloads van Kampen zijn nu ook beschikbaar: https://www.hauptwerk.com/wp-content/up ... nloads.pdf
Je bent vandaag in ieder geval van de straat ;) .

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 13 dec 2019 13:18

Re: Hauptwerk V is uit

Best forum leden

Zijn er nog die belangstelling voor nederlandse handleiding van Hauptwerk V hebben
Dan word die op de site gezet

Mvg Eef
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 13 dec 2019 13:51

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:
Bucanier schreef:Dat wist ik dus niet, dat staat ook niet vermeld dat je dat zo moet doen, dat vinkje viel mij niet op. Maar ze zijn nu geactiveerd. Bedankt hiervoor. Tholen geeft geen foutmelding meer aan. nu heusden nog. En Kampen ik hou jullie op de hoogte

Henk

ik heb dit nu in punt 19 van het stappenplan ook beschreven.

De downloads van Kampen zijn nu ook beschikbaar: https://www.hauptwerk.com/wp-content/up ... nloads.pdf
Je bent vandaag in ieder geval van de straat ;) .


YES YES YES HOERA ALLES WERKT Wat ben ik blij. Ik heb gelijk de kat uit zijn mand gerukt en door de kerstboom gegooid. De kerstballen vlogen om mijn oren , en er bleef een kerstbal aan de kat zijn staart hangen, Dus die zie ik even voorlopig niet meer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2019 14:05

Re: Hauptwerk V is uit

dierenbeul………………………………………... ;) ;) ;) ;) waarschuwing mocht je toevallig tijdens de kerstdagen bij Henk eten, kijk dan goed of het wel echt kip of kalkoen is, en niet toevallig een kerstbal gevuld met kattenragout :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


blij dat alles werkt voor je Henk
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 13 dec 2019 14:09

Re: Hauptwerk V is uit

Bucanier schreef:
Evert-Jan schreef:
Bucanier schreef:Dat wist ik dus niet, dat staat ook niet vermeld dat je dat zo moet doen, dat vinkje viel mij niet op. Maar ze zijn nu geactiveerd. Bedankt hiervoor. Tholen geeft geen foutmelding meer aan. nu heusden nog. En Kampen ik hou jullie op de hoogte

Henk

ik heb dit nu in punt 19 van het stappenplan ook beschreven.

De downloads van Kampen zijn nu ook beschikbaar: https://www.hauptwerk.com/wp-content/up ... nloads.pdf
Je bent vandaag in ieder geval van de straat ;) .


YES YES YES HOERA ALLES WERKT Wat ben ik blij. Ik heb gelijk de kat uit zijn mand gerukt en door de kerstboom gegooid. De kerstballen vlogen om mijn oren , en er bleef een kerstbal aan de kat zijn staart hangen, Dus die zie ik even voorlopig niet meer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


:lol: zie het al voor me :lol:
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 13 dec 2019 14:49

Re: Hauptwerk V is uit

Jan Wim schreef:dierenbeul………………………………………... ;) ;) ;) ;) waarschuwing mocht je toevallig tijdens de kerstdagen bij Henk eten, kijk dan goed of het wel echt kip of kalkoen is, en niet toevallig een kerstbal gevuld met kattenragout :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


blij dat alles werkt voor je Henk


Dank jullie wel voor de tpis en tricks , en het uitzoek werk jullie allemaal :D :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 dec 2019 19:09

Re: Hauptwerk V is uit

Bucanier schreef:
Jan Wim schreef:dierenbeul………………………………………... ;) ;) ;) ;) waarschuwing mocht je toevallig tijdens de kerstdagen bij Henk eten, kijk dan goed of het wel echt kip of kalkoen is, en niet toevallig een kerstbal gevuld met kattenragout :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


blij dat alles werkt voor je Henk


Dank jullie wel voor de tpis en tricks , en het uitzoek werk jullie allemaal :D :D


Bij mij is het ook gelukt . Utrecht heb ik spelend gekregen. Moet nog wel even in de routing duiken, kijken of dat goed is ingesteld.
Geluk voor de kat dat die net buiten was :D :D

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 13 dec 2019 19:19

Re: Hauptwerk V is uit

Eef schreef:Best forum leden

Zijn er nog die belangstelling voor nederlandse handleiding van Hauptwerk V hebben
Dan word die op de site gezet

Mvg Eef

Altijd beter leesbaar dan Engels...! ;)
Wat mij betreft graag!
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 13 dec 2019 19:48

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

riksmith schreef:
daant schreef:
willem jan schreef:Mischien een domme vraag (ik heb nog geen evaring met hauptwerk), maar als je licentie via internet loopt en internet valt uit, kun je dan spelen?


Volgens mij staat de licentie in dat geval op de hauptwerk PC geinstalleerd en kun je dus ook blijven spelen al het internet tijdelijk wegvalt. Volgens mij is een constante verbinding dan niet nodig.


Als je een iLok dongle gebruikt dan heb je geen internet nodig. Anders heb je wel degelijk een werkende internet verbinding nodig.

Enige uitzondering is als je al aan het spelen bent en dan het internet uitvalt, je kan dan nog een uur doorspelen (met wat beperkingen in wat je nog kan doen / aanklikken).

Zie hier het complete antwoord van Martin op het engelse forum, daar staat ook een lijst van de beperkingen:
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 33#p133613

Ik ben eruit, wachten op de dongle. bedankt voor de hulp!
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 13 dec 2019 19:49

Re: Hauptwerk V is uit

Eef schreef:Best forum leden

Zijn er nog die belangstelling voor nederlandse handleiding van Hauptwerk V hebben
Dan word die op de site gezet

Mvg Eef


Zou super zijn! Ik ben geen ster in engels...
Mvg.

Willem Jan van Manen
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 13 dec 2019 20:00

Re: Hauptwerk V is uit

willem jan schreef:
Eef schreef:Best forum leden

Zijn er nog die belangstelling voor nederlandse handleiding van Hauptwerk V hebben
Dan word die op de site gezet

Mvg Eef


Zou super zijn! Ik ben geen ster in engels...


jazeker super hoor
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com