Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sampleset installeren HW-5

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 13 dec 2019 18:57

Sampleset installeren HW-5

Inmiddels Oude Pekela geïnstalleerd met galm over 4 speakers klinkt goed.
Maar de sampleset van Zeist klink zo vals als het maar kan.

Bij het installeren in het begin kun je geen keuze meer maken tussen front of rear wel mono of stereo (of heb ik ergens een afslag gemist)
Bij de mixer kwam ik wel iets dergelijk mee, daar ben ik mee aan het stoeien.

Het zou wel prettig zijn als de makers van samplesets een basis methode voor hun set meesturen.

Mogelijk dat we met dit item elkaar kunnen ondersteunen om stap voor stap versie V ons eigen te maken.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 19:17

Re: Sampleset installeren HW-5

WillemW schreef:Het zou wel prettig zijn als de makers van samplesets een basis methode voor hun set meesturen.

Moeten zij dan de HW handleiding overschrijven/meeleveren?
Bij HW 4 was dat toch ook niet het geval? Daar kon iedereen het. In HW 5 is de audio routering geheel anders/ingewikkelder.
Iedereen moet gewoon wat ervaring krijgen en van problemen oplossen leert een persoon het meest. Na een paar sample sets geïnstalleerd te hebben doe je het blind ......... ;)

Als je eerste vertelt HOE jij het gedaan hebt, dan kunnen we kijken waar je het fout gedaan hebt.
Er zijn nl. nu meerdere manieren om een sample set door het audio te routeren naar de geluidskaart.

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 14 dec 2019 11:46

Re: Sampleset installeren HW-5

Dag Evert-Jan,

Eerst mijn configuratie.
MB Asrock X99 extreme 11, DDR4 128GB, Motu 8828mk3 hybrid, Adan 7TV front en rear en een Adan Artist sub.

Sample set Zeist geïnstalleerd stereo 24-bit lossless compresion.
Audio Mixer Mxr prst1 Bus 5 analoog 001/002, Bus 7 analoog 003/004, Bus 3 subwoofer 005/006

Rankrouting advanced multi channel.
front middle 002 output perspctv 2
rear 003 perspctv 3

Weet nog niet wat ik met Rank voicing surround/3D panning moet doen.

mvg. Willem
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 dec 2019 13:44

Re: Sampleset installeren HW-5

WillemW schreef:Dag Evert-Jan,

Eerst mijn configuratie.
MB Asrock X99 extreme 11, DDR4 128GB, Motu 8828mk3 hybrid, Adan 7TV front en rear en een Adan Artist sub.

Sample set Zeist geïnstalleerd stereo 24-bit lossless compresion.
Audio Mixer Mxr prst1 Bus 5 analoog 001/002, Bus 7 analoog 003/004, Bus 3 subwoofer 005/006

Rankrouting advanced multi channel.
front middle 002 output perspctv 2
rear 003 perspctv 3

Weet nog niet wat ik met Rank voicing surround/3D panning moet doen.

mvg. Willem


:?: :?:
volgens mij zou ik maar eens doorstoeien, ik heb me behulp van een zeer bekwaam iemand. de routings voor elkaar geknokt. Nu dat heeft bijna 8 uur geduurd voordat je dat door hebt. ik zit nu nog te stoeien met hoe ik een wave moet opnemen op de totale mix van alle 9 kanalen. dus net wat Evert jan al zei. iedereen heeft dezelfde probleempjes op dit ogenblik. de handleiding van HW5 die nu in het Nederlands is beschikbaar is gesteld, nu dat is ook een verhaal apart over de audio mogelijkheden. ik zal terzijde tijd me wel wat meer verdiepen in dit gebeuren. alles draait nu, en ik ben blij dat de kanalen verdeeld zijn. na een week van uitzoeken mailen bellen en hulp vragen over hoe en wat, zelfs met brett van milan mailen enz ben ik nu aan spelen toe :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 14 dec 2019 15:51

Re: Sampleset installeren HW-5

Ben zelf inderdaad ook aan het zoeken/proberen en stukken vertalen (is nu niet meer nodig NL pdf is er)
Inmiddels weet ik dat het gebruik van koppel manuaal 1 en 2 het heel erg vals laat klinken.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 14 dec 2019 20:00

Re: Sampleset installeren HW-5

WillemW schreef:Inmiddels Oude Pekela geïnstalleerd met galm over 4 speakers klinkt goed.
Maar de sampleset van Zeist klink zo vals als het maar kan.

Bij het installeren in het begin kun je geen keuze meer maken tussen front of rear wel mono of stereo (of heb ik ergens een afslag gemist)
Bij de mixer kwam ik wel iets dergelijk mee, daar ben ik mee aan het stoeien.

Het zou wel prettig zijn als de makers van samplesets een basis methode voor hun set meesturen.

Mogelijk dat we met dit item elkaar kunnen ondersteunen om stap voor stap versie V ons eigen te maken.


Heb ik ook gehad met het Steendam orgel uit Apeldoorn. Opgelost door dit orgel te unstallen en opnieuw geïnstalleerd en werkt nu met zuivere tonen ;)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2019 23:00

Re: Sampleset installeren HW-5

WillemW schreef:Ben zelf inderdaad ook aan het zoeken/proberen en stukken vertalen (is nu niet meer nodig NL pdf is er)
Inmiddels weet ik dat het gebruik van koppel manuaal 1 en 2 het heel erg vals laat klinken.

Van het configureren van het audio was al een NL vertaling (met een grotere letter), gepubliceerd op 9 dec 2019.
Zie viewtopic.php?p=43087#p43087

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 14 dec 2019 23:45

Re: Sampleset installeren HW-5

Er staat op de site van Hauptwerk.nl nuttig informatie voor het omzetten van hun sample sets naar HW 5

https://hauptwerk.nl/hauptwerk5nl.php#Algemeen

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 14 dec 2019 23:54

Re: Sampleset installeren HW-5

Alles gereset en opnieuw geïnstalleerd werkt nu goed.
Ben er nog niet van overtuigd of ik de surround instelling juist heb ingesteld want de sliders voor front middel en rear merk ik geen effect. De studie gaat voorlopig door.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 dec 2019 14:28

Install in HW5 St Laurens hoofd orgel HW-5

Ik heb HW 5 geïnstalleerd en ben helemaal opnieuw begonnen omdat de install Van het hoofdorgel van de St Laurenskerk in Rotterdam steeds vast loopt en code 4402 aangeeft.
Bij laden van Rott891_896.CompPkg.Hauptwerk.rar gaat het fout!!
Ik heb opnieuw alle 10 dvdees geladen..uitgepakt met HW5, en geïnstalleerd.
Maar het helpt niet ook opnieuw install in met vorige systeemherstelpunt.
Wie kan mij helpen????
De hauptwerk concults zijn overbelast......
Rotterdam zou moeten kunnen werken is me gezegd.
Steendam orgel Apeldoorn heb ik een nieuwe sampelpact voor gekregen en dat werkt!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 dec 2019 14:35

Re: Sampleset installeren HW-5

Jammer dat je de fouttekst er niet bij gezet hebt of een plaatje van het foutscherm hebt geupload.

Maar het lijkt er op dat dat bestand beschadigd is. Je zult het opnieuw moeten downloaden bij Sonus Paradisi of als je het lokaal gekocht hebt, bij die dealer vragen om een nieuw.

Rotterdam zou gewoon moeten werken. Je had het niet opnieuw hoeven te installeren omdat het geen encrypted sample set is.
En teruggaan naar een vorig herstelpunt heeft geen zin omdat Windows een sample set ziet las gebruikers data, net zoals foto's en je eigen documenten.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 dec 2019 16:14

Re: Sampleset installeren HW-5

Alsnog de foutcode.
Ik heb alle dvdees nogmaals gekopieerd en geinstall. Ik begrijp nog niet wat er fout is aan die package...
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 dec 2019 16:19

Re: Sampleset installeren HW-5

Zo te zien mis de set een mask afbeelding . Dit zou een achtergrond bv. van de simple jamp screen kunnen zijn
Heb je wel de update' s geinstalleerd van de set?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 dec 2019 18:11

Re: Sampleset installeren HW-5

Het lijkt erop dat er een fout in de ODF zit:
00891/s tops5/mask.bmp

Er zit een spatie in stops, dus s en dan tops.
En die map bestaat niet.

Je kunt het oplossen door, als je alles geïnstalleerd hebt, de laatste update te downloaden: http://www.sonusparadisi.cz/media/updat ... ptwerk.rar, deze update installeren en dan het orgel laden.
Daar zit in de update een nieuwe ODF.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 dec 2019 23:14

Re: Sampleset installeren HW-5

Wauw het is gelukt met de update! Geweldig bedankt!!!!

Nu het routen nog 2 kanalen (stereo) per klavier en pedaal.
4 stereo kanalen hoe zou ik dat kunnen regelen. Ik heb één en ander geprobeerd ik krijg wel via 4 kanalen het zelfde signaal maar hoe rout ik dit per klavier......misschien moeilijk uit te leggen maar het is me nog niet gelukt.

Berichten: 45

Geregistreerd: 24 aug 2015 19:08

Woonplaats: Meppel

Bericht 28 dec 2019 19:17

Re: Sampleset installeren HW-5 (Voxus Nijkerk)

Ik heb de nieuwste rar-bestanden gedownload van de site van Voxus.
Maar bij installatie van de Hauptwerk V versie van Voxus Nijkerk krijg ik de foutmelding
"The organ definition file ... couln't be loaded to query its version"
Nijkerk Hauptwerk V.png

De licentie is geactiveerd op de iLok.
Iemand een suggestie hoe verder?

Groet,
Jan de Graaf
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 dec 2019 20:11

Re: Sampleset installeren HW-5

Punt 20 van het stappenplan heb je niet uitgevoerd; zie viewtopic.php?f=11&t=3738

Elke beveiligde sample set vereist dat je eerst dat license package installeert. Dat wordt nl. steeds verder uitgebreid met nieuwe, op de markt gekomen sets.
En als je HW5 net geïnstalleerd hebt, is er nog geen license package aanwezig. Als je na Nijkerk nog een oude, beveiligde set installeert, dan hoef je het license package natuurlijk niet opnieuw te installeren. Voor dat orgel is het dan al aanwezig

Berichten: 45

Geregistreerd: 24 aug 2015 19:08

Woonplaats: Meppel

Bericht 28 dec 2019 21:55

Re: Sampleset installeren HW-5

Evert-Jan,

Zoals steeds: een waardevol advies, het werkt.

Voor de senioren onder ons: vroeger leverde Borland stevige manuals bij de software.
Het eerste hoofdstuk, van minder dan 1 bladzij, was voor de mensen die nooit een manual lezen.
Zelfs zo'n beknopt stappenplan was voor mij blijkbaar al te lang.

Hartelijk dank,
Jan

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com