Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Opnemen Met HW5

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 27 dec 2019 14:28

Opnemen Met HW5

Wie kan in jip en janneke taal een inzicht geven hoe ik in een surround opstelling een stereo wave kan opnemen.
ik krijg nu van elk kanaal een aparte wavefile :?
die record instellingen, is voor mij nu even algebra.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 dec 2019 14:34

Re: Opnemen Met HW5

Heb even geen HW pc in de buurt, maar volgens mij kan je via de mix alle kanalen in voeren die je wil opnemen.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 27 dec 2019 15:26

Re: Opnemen Met HW5

Jan Wim schreef:Heb even geen HW pc in de buurt, maar volgens mij kan je via de mix alle kanalen in voeren die je wil opnemen.


Tja ik heb het 1 en ander al geprobeerd, Maar ik krijg van elk kanaal een apart een Wave file. dus rugwerk 1 hoofdwerk 1 sub 1 zwel 1 enz
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 dec 2019 17:49

Re: Opnemen Met HW5

Bucanier schreef:
Jan Wim schreef:Heb even geen HW pc in de buurt, maar volgens mij kan je via de mix alle kanalen in voeren die je wil opnemen.


Tja ik heb het 1 en ander al geprobeerd, Maar ik krijg van elk kanaal een apart een Wave file. dus rugwerk 1 hoofdwerk 1 sub 1 zwel 1 enz


je moet uit mijn hoofd alle kanalen toevoegen via 'Perspctv mix- outp persp enz.

zodat alle kanalen tezamen als 1 stereo bestand worden weggeschreven.

Maar ik ben op het moment niet thuis dus kan niet kijken
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 01 jan 2020 13:05

Re: Opnemen Met HW5

jan Wim , nog de beste wensen , en alle amder forumleden ook de allerbeste wensen voor 2020. hopelijk kunnen we samen nog een heleboel leren van elkaar.

Dat bus systeem ,nu daar snap ik eigenlijk nog niet veel van. de kananlen zijn dus wel verdeeld bij het advanced bus systeem. en dat werkt ook, alles staat in mix preset 1.

het opnemen nu dat is nog steedst een drama , allemaal diverse wavefiles van de kanalen, maar daar komt geen geluid uit. geeft wel aan dat hij zoveel mb heeft opgenomen, maar geen geluid.

Zo heb ik ook nog wat leuks, ik heb IR toegevoegd aan mijn achterspeakers bij een bepaald sampleset.
laad ik nu een ander orgel in , dan heb ik over dat betreffende sampleset ook diezelfde IR Reverb ???
Dat houd hij gewoon vast.

Hoort dat zo ? of staat gewoon de hele indeling verkeerd in het bussyteem.
Ik ging ervan uit dat je dus per orgel iets kon toevoegen, zonder dat het van invloed heeft op de andere sets,
Nu kan ik dus continu bij een ander set de IR uitschakelen op de rear luidsprekers.

dus de nagalm van de martinikerk, wordt nu ook gebruikt bij de andere sets.

En de IR van de Martinikerk bestaat ook uit een bundel met diverse mogelijkheden 6 meter 10 meter rear omnfi en LR 1 LR2 LR3 LR 1/2 en direct , enz kijk ik kan aardig wat, maar dit gaat mij toch mijn pet te boven , met al die mogelijkheden. welke moet ik dan nu gebruiken voor alleen achter of moet ik ook op het front dit toepassen.

Tja ik weet het even niet meer :(
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 34

Geregistreerd: 13 okt 2019 11:57

Bericht 01 jan 2020 15:10

Re: Opnemen Met HW5

Die mixer is inderdaad ondoorgrondelijk, ook voor iemand met een dr. titel :?

Als je volgens de hw5 handleiding surround hebt ingesteld door de perspective mix front en rear aan luidsprekers te koppelen dan hoef je verder niets te doen. Standaard gaat alles ook naar de stereo/recording mix (bovenste in lijstje), en belandt dan samen in 1 wav.

Als je bij perspective mix het vinkje voor opnemen aanklinkt, dan krijg je aparte wav bestanden per kanaal. Dat moet je dus vooral niet aanvinken, of als je dat eerder wel gedaan hebt, maar weer uitvinken.

Berichten: 34

Geregistreerd: 13 okt 2019 11:57

Bericht 01 jan 2020 15:14

Re: Opnemen Met HW5

Bucanier schreef:
dus de nagalm van de martinikerk, wordt nu ook gebruikt bij de andere sets.



Volgens mij is de bedoeling (maar gebruik zelf geen ir), dat je om dit te voorkomen bijvoorbeeld voor nagalm met ir de mixer bussen 1 gebruikt en voor orgels zonder ir de bussen 2. Je kunt in een ander schermpje (Organ settings|Preferences|Audio mixer preset) zeggen welke mixer bussen set (1, 2, enz.) je voor dit orgel wilt gebruiken.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 01 jan 2020 19:50

Re: Opnemen Met HW5

Oei oei,

nu ik moet maar weer wat door rommelen. dit is echt ongelooflijk, ik zie soms door de bomen het bos niet meer. :?
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 01 jan 2020 21:30

Re: Opnemen Met HW5

Ik denk dat iedereen het vandaag behoorlijk druk heeft met IR. Is het niet met Impulse Respons dan is het wel het Informele Relaties ;)
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 02 jan 2020 15:21

Re: Opnemen Met HW5

nu ik hou het voor gezien hij maakt nu wel 1 wave bestand aan, maar hij neemt alleen de rear op volgens mij. Alsof ik een kathredraal zit Baaaaaaaaal :( :( :( :(
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com