Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Afsluiten Hauptwerk en Windows 10 problemen beeldscherm

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 143

Geregistreerd: 17 maart 2011 14:18

Bericht 06 aug 2020 19:06

Afsluiten Hauptwerk en Windows 10 problemen beeldscherm

Beste forumleden,

Sinds Hauptwerk 5 en 5.01 blijf ik met een probleem zitten.
Ik heb een HP PC met Windows 10 met 2 beeldschermen.
Deze PC heeft alleen displaypoorten. De 2 Elo touchscreens zitten via twee adapters displayport naar vga aangesloten.
Dat gaat bij opstarten redelijk goed. Als de stroom er lange tijd af geweest is, is het linker hoofdscherm niet goed meer gecentreerd. Nog een keer opstarten helpt dan weer.

Nu het echte probleem:
Als ik het orgel uitschakel via bv de pc hoofdknop of externe drukknop dan schakelt Hauptwerk eerst uit maar daarna geeft Windows een melding dat er nog 2 apps gesloten moeten worden. Dat duurt dan heel lang. Uiteindelijk sluit Windows wel af maar het gevolg is dan: 1) het linker scherm is weer niet gecentreerd of de pc blijft tijdens startproces HP protect hangen.
2) Als Windows dan wel start is het console Windows 2 in Hauptwerk op beeldscherm 2 verdwenen en moet dat weer opnieuw ingesteld worden.
Eigenlijk zie je al bij het afsluiten dat het fout gaat.

Als ik het orgel afsluit in Hauptwerk via menu file > shut down PC dan gaat het wel goed en blijft console Windows 2 bij opstarten wel onthouden.

Kortom er is dus blijkbaar een probleem tussen Windows 10 en Hauptwerk. Windows kan blijkbaar Hauptwerk niet netjes afsluiten of je zou ook kunnen zeggen dat Hauptwerk er niet goed voor zorgt dat Windows dat goed kan doen.

Wel vervelend want met 1 aan en uitknop is veel mooier dan aanzetten via de externe drukknop en afsluiten via menu file shut down in Hauptwerk.

Wie heeft dit probleem ook en wie weet een goede oplossing?

Groet,

Muzieknoot

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 aug 2020 17:48

Re: Afsluiten Hauptwerk en Windows 10 problemen beeldscherm

Dit probleem komt bij mij ook heel af en toe voor met HW5: geen 2e scherm in HW. Dat moet je dan weer instellen, maar valt dan niet goed in het scherm. Ik moet het altijd verhuizen als het optreedt.
In HW4 heb ik dit nooit gehad. OS e.d is allemaal hetzelfde gebleven. Alleen HW 4 geupdate naar 5.
Sinds 2 weken is een vriend ook over op HW5 en die mailde mij ook al dat hij geen HW beeld op het 2e scherm had.

Ik zet ook het geheel uit met een druk op de aan/uitknop van de PC. HW en Windows sluiten altijd goed af, behalve als er een backup door HW gemaakt moet worden. Er blijven verder geen progs/apps hangen, waar Windows op wacht totdat ze gesloten zijn om dan zelf af te sluiten.

Het lijkt er op dat HW5 zijn instellingen niet (volledig?) opslaat bij het afsluiten van de PC, maar wel bij afsluiten van HW zelf. Een bug? Het lijkt mij generiek.

Misschien nog andere HW-ers die dit probleem ook hebben?
Dan kunnen we in 1x een melding doen bij support.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 15 aug 2020 12:55

Re: Afsluiten Hauptwerk en Windows 10 problemen beeldscherm

Hallo allen,

Ik heb hetzelfde probleem en maak gebruik van 1 scherm. Ik sluit mijn orgel af middels een sleutelschakelaar en krijg dan dezelfde melding zoals omschreven door muzieknoot.

Gr Gertjan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 aug 2020 17:51

Re: Afsluiten Hauptwerk en Windows 10 problemen beeldscherm

Gertjan

Wachten doet HW altijd als je de PC afsluit via de aan/uit knop. De vraag is: blijft dat bij jou dan ook "eeuwig" duren? Heb je ook nog andere software op de PC draaien. Want dat moet je dan ook in het lijstje zien: waiting for ....
En natuurlijk bij een HW backup van de instellingen blijft HW actief. In dit geval zijn er 2 schermen waardoor HW er 2x staat; bij jou is dat 1 scherm.
afsluiten Windows scherm + back-up.jpg


Bij muzieknoot is dat HP protect, dat misschien de oorzaak is. Die staat ook in het lijstje van af te sluiten programma's. Maar daardoor mag het 2e HW scherm niet zo maar weg zijn als je daarna HW opnieuw op start. En dat zit in HW zelf en dat bedoel ik dan met softwarebug in HW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com