Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi probleem met Content & HW DEMO versie

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 12

Geregistreerd: 28 feb 2019 08:09

Bericht 14 okt 2020 09:16

Midi probleem met Content & HW DEMO versie

Beste,

Ik heb een Hauptwerkprobleem met de DEMO versie van Hauptwerk.
Ik heb een Midi-interface van LogiLink, en daarmee heb ik geen enkel contact met het orgel.
Als ik een toets indruk reageert het orgel niet en de PC ook niet.
Wat doe ik verkeerd? Ik heb Midi-In aanstaan en Midi-Out ook als ik dit omwissel in de instellingen dus NIET in het orgel gebeurd er nog niets. Ik heb ook een Midi-Thru in het orgel zitten moet ik daar iets mee doen?
Ik hoor het graag (het orgel is een Content Celeste 340 en ondersteunt Hauptwerk Consoles).

Met vriendelijke groet,
BarryGeelmuyden.

Berichten: 12

Geregistreerd: 28 feb 2019 08:09

Bericht 14 okt 2020 09:19

Re: Midi probleem met Content & HW DEMO versie

De bedoeling is dat ik contact kan maken met het orgel en er in ieder geval geluid uit krijg (ivm DEMO versie is dat niet mogelijk) dus heb ik SPEAKERS die ik via het kanaal er aan toe wil voegen. Ik wil graag meer info omdat ik gebrekkig Engels kan en de handleiding dus voor mij niet geschikt is.

Berichten: 12

Geregistreerd: 28 feb 2019 08:09

Bericht 14 okt 2020 09:22

Re: Midi probleem met Content & HW DEMO versie

Het lichtje van de OUTPUT staat op ROOD. Is dat het probleem misschien? En hoe kan ik dat oplossen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 okt 2020 16:13

Re: Midi probleem met Content & HW DEMO versie

Barry

In je orgel moet MIDI op 'aan' staan. Even in de handleiding kijken of MIDI bij de Content ook specifiek aangezet moet worden. Sommige orgels hebben die optie; anderen sturen altijd een MIDI signaal naar buiten.

Verder heeft de MIDI kabel (als dat kabel is met aan de ene zijde USB en aan de andere kant 2 DIN pluggen) gelabelde DIN pluggen. Je moet de kabel waarop MIDI IN staat in de MIDI out van je orgel stoppen. Sommige orgels, bijv. Johannus, gebruiken MIDI THRU ipv MIDI OUT, zodat aan het orgel altijd een Expander geplaatst kan worden. Misschien is dat bij de Content ook zo.

Heb je een geluidskaart, dan moet de MIDI kabel vanaf MIDI OUT/THRU van je orgel verbonden worden met de MIDI IN van je geluidskaart.

Maar ik denk dat je de eerst genoemde kabel hebt, omdat je spreekt van een lampje. Dat is voor de voeding

Verder moet je in HW controleren of er een vinkje geplaatst is in het scherm MIDI PORTS.
Dit is te bereiken via menu General settings | MIDI ports en dan op tabblad MIDI IN ports op de regel van '<naam van je geluidskaart>' in de kolom 'Console MIDI in'

Tenslotte: de MIDI kabel moet aangesloten zijn op de PC voordat je HW opstart. Later inpluggen gaat NOOIT werken (HW is niet hotplugable)


Nog een opmerking: je kunt een bestaand forumbericht aanpassen door rechtsonder op de knop "Wijzig" te klikken. Je hoeft dan niet meerdere berichten achter elkaar te plaatsen.

Berichten: 12

Geregistreerd: 28 feb 2019 08:09

Bericht 15 okt 2020 07:40

Re: Midi probleem met Content & HW DEMO versie

Het is gelukt Evert-Jan topic mag op closed. Maar ik wil er wel in kunnen kijken als het weer fout gaat :lol:

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2020 10:04

Re: Midi probleem met Content & HW DEMO versie

Barry

kun je ook vertellen wat er nu fout was?
Dan kunnen anderen ook verder als zij dezelfde fout tegen komen en hiernaar gaan zoeken op het forum.

De titel van het topic heb ik al aangepast.

Berichten: 12

Geregistreerd: 28 feb 2019 08:09

Bericht 15 okt 2020 10:23

Re: Midi probleem met Content & HW DEMO versie

De fout was dat de Midi In en Out aanstond op de PC en ik moest alleen de Out aanzetten. Dat was de fout die ik maakte.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2020 17:06

Re: Midi probleem met Content & HW DEMO versie

Je hebt het over dat "Midi In en Out aanstond op de PC terwijl het alleen de Out moest zijn". HW stuurt geen signalen terug naar het orgel, behalve bij een audio/midi reset en als je de registerschakelaars op je orgel gebruikt om de registers in HW aan te sturen.
Bedoel je niet de Content ipv de PC?

Verder, in HW moet je het MIDI hardware/console dat aan Hauptwerk gekoppeld is, op Content zetten.
Dat scherm is bereikbaar in menu General settings | General Preferences op tabblad Main.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com