Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Opnemen in Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 49

Geregistreerd: 12 mei 2011 19:04

Bericht 13 dec 2011 01:11

Re: Ron stelt zich voor....

Thnx Ron! Gaat het toch nog goedkomen wat de nachtrust betreft :D

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2011 21:25

Re: Ron stelt zich voor....

Hoi Ron,

je bent weer goed bezig :) volgens mij kan je van lieverlee je status als DIGIBEET wel inleveren hoor.

wat mij betreft ben je toegelaten in de wondere wereld van hauptwerk en moviemaker :lol:

erg leuk gedaan


groeten


Jan wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 dec 2011 00:42

Re: Ron stelt zich voor....

Dank je, buurman!
Heel mooi je werkstuk!
'k Zit eigenlijk op 1 ding te wachten....nl dat ik kan komen spelen bij je, maar dan wel MET registerknoppen! ;)
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 27 dec 2011 00:26

Re: Ron stelt zich voor....

Voor hen, die "Kampen een warm hart toedragen" nog enkele opnames:

http://www.youtube.com/user/RonD1872?feature=guide

Gr. Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 27 dec 2011 11:39

Re: Ron stelt zich voor....

Je hebt er duidelijk plezier in Ron!!! Vollenhove blijft een mooie set, nog steeds...
Is dat niet lastig lezen die noten op z'n kant...?! :lol: :lol:
Ga zo door!!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 27 dec 2011 11:58

Re: Ron stelt zich voor....

Nee hoor Jos....gewoon je hoofd flink scheef houden! ;)

En inderdaad...Vollenhove gebruik ik veelal om een stukje in te studeren, waarna ik het "voor de fun" op Kampen speel (en vaak opneem).

Bij Vollenhove moet ik wel wennen aan de " nogal aanwezige" vulstemmen.
Gr. Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 27 dec 2011 14:33

Re: Ron stelt zich voor....

RonD schreef:
Bij Vollenhove moet ik wel wennen aan de " nogal aanwezige" vulstemmen.
Gr. Ron


Ik ken even de dispositie niet, maar b.v. de octaaf 2' uit het plenum laten kan soms nét iets verzachten(zit vaak al in de mixtuur) en ander heb je altijd de schuifregelaars nog...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 27 dec 2011 14:59

Re: Ron stelt zich voor....

Hoi kees,
Wat die Octaaf 2 betreft heb je gelijk......
maar foei....die schuifknoppen....daar blijf ik af! :roll:
Ik wil graag het set houden zoals het opgenomen is.

Feit is en blijft gewoon, dat zo'n barokorgel "feller en heller" is als een meer romantisch orgel....dat hoor je zelf in de afzonderlijke registers.
Op Vollenhove hoef je echt geen "Zwart-8-4-3-combinatie" te spelen (niet dat ik dat zou willen.maar....)

Ron.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 07 feb 2012 12:22

Re: Ron stelt zich voor....

Evert-Jan schreef:
je kunt beter normaliseren, Ron. Zolang je maar een negatieve db waarde ingeeft in Audacity komt deze nooit in het rood.
0 db is het nul niveau; alle positieve waardes daarboven vervormen dus.
Maar wel eerst even een wav file met het volle werk aan vastplakken anders zijn onderlinge verhoudingen tussen de verschillende opnames zoekje kunt beter normaliseren, Ron. Zolang je maar een negatieve db waarde ingeeft in Audacity komt deze nooit in het rood.
0 db is het nul niveau; alle positieve waardes daarboven vervormen dus.
Maar wel eerst even een wav file met het volle werk aan vastplakken anders zijn onderlinge verhoudingen tussen de verschillende opnames zoek

'k Ben nu zo'n 2 maandjes aan het spelen, opnemen etc en heb diverse tips hierboven ter harte genomen, maar....
Als het om filmpjes gaat, blijft "Kampen me tegenvallen"......(niet v.w.b. spelen hoor... ;) )
Ik probeer erachter te komen, waar "in het digitale traject van spelen, opnemen, via USb op laptob zetten, bewerken met bv Audacity, bewerken in WMM, plaatsen op You Tube" het nu eigenlijk "fout"gaat.

Volgens mij heeft "Kampen" (zeker bij zacht spel, als je het geluid opschroeft) zoiezo meer ruis als andere sets, zolas bijv "mijn Vollenhove".
Tot na het bewerken in Audacity (ook bij normaliseren etc) is het geluid acceptabel, nagenoeg zoals het door de speakers van mijn orgel weergegeven wordt. Dus bij het afspelen in Audacity klinkt het goed!
Na verwerking in WWM ( volume 0) en het maken van de uiteindelijke film treed er een verslechtering op en wordt de iets aanwezige ruis duidelijk versterkt. En dat is niet mooi :(

Bij Vollenhove is dit veel minder. Wellicht omdat dit orgel dichterbij is opgenomen en je dus bij zacht spel het volume ook niet behoeft op te schroeven bij het afluisteren.

Tot zover "de bevindingen door de oren van een "audioleek" ;)
Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft....en mogelijk een oplossing (of wellicht de conclusie....dat het nu eenmaal zo is "met Kampen"?
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 07 feb 2012 12:36

Re: Ron stelt zich voor....

Opgemerkt hierbij nog......ik heb veelvuldig de opnames van Gert op dit forum beluisterd om te vergelijken, vooral wat kleinere registraties, en die klinken veel beter. Eigenlijk zoals ze ook bij mij klinken direkt na de opname en het afspelen.

Ik heb toch idee dat het bij de bewerking in WWM "fout gaat".
Of "door de veelvoud aan stappen" tussen opnemen, USB etc tot het uiteindelijke resultaat.

Frapant (en eigenlijk als bewijs hiervoor) zijn mijn opnames op Contrebombarde, waar ik zowel een video als een Mp3 opname plaats....dezelfde Mp3 die ook onder de film gemonteerd is.
De Mp3 (alleen) klinkt gewoon beter als de video.
Laatst bijgewerkt door RonD op 07 feb 2012 15:48, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 07 feb 2012 13:38

Re: Ron stelt zich voor....

Ron, ga er maar vanuit dat YT de boosdoener is wat betreft het geluid. Je kunt nog zulke goede opnames hebben/maken, maar YT comprimeert ze toch wel. En dar wordt je niet vrolijk van! :oops:
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 feb 2012 13:53

Re: Ron stelt zich voor....

Dat waag ik te betwijfelen... Ik hoor over het algemeen uitstekende opnames via Youtube, afhankelijk uiteraard, hoe e.e.a. is opgenomen.
Als dat al zo is, dan zou Ron i.i.g. de hoogste bitrate moeten gebruiken.

Maar dan nog, Contrebombarde geeft uitstekend geluid, ook daar komt het fenomeen van die ruis voor.
Dus ik denk dat het wat anders is.

Wellicht is een optie om het volume van hw op het hoogste te zetten en dan via de mixer het volume van de speakers terug te zetten.
HW neemt rechtstreeks, zonder de geluidskaart, op.
Dan zou het m.i. moeten verbeteren.
Ook zou het inpakken naar mp3 eens met een ander programma geprobeerd kunnen, ik zou het verschil dan wel eens willen horen.

Wellicht dat Dick eens zijn instellingen wil vermelden.Zijn opnames klinken perfect.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 07 feb 2012 15:52

Re: Ron stelt zich voor....

ga er maar vanuit dat YT de boosdoener is wat betreft het geluid

Zal mogelijk iets van waar zijn, maar ik hoor al duidelijk verschil bij het afdraaien van mijn WMM-film (voordat hij naar YT gaat) enerzijds en anderzijds het afspelen van dezelfde MP3/Wave met Audacity. De laatste is gewoon beter.

En Kees....de opnames uit Hauptwerk klinken goed....zelfs na bewerking met Audacity. Het probleem ligt hem voor mijn gevoel bij WMM.
Een klein beetje heb je gelijk....dat de opnames op deze site van Gert en Dick inderdaad nog iets mooier zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 feb 2012 16:07

Re: Ron stelt zich voor....

heb je al wmv geprobeerd? Dat is weer een ander formaat, misschien dat je op die manier wat kan experimenteren.
Of een mp4 bakken?
Wanneer ik hier wat bewerk, dan neem ik voor de mp3 de hoogste bitrate, maar mp4 is voor mij niet zinvol, aangezien ik geen film erbij monteer, maar wanneer ik b.v. een wmv maak met dia's, dan heb ik geen verlies van geluidskwaliteit.
Wellicht dat je het proberen kan, maar ik heb verder hier geen ervaring mee.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 07 feb 2012 16:46

Re: Ron stelt zich voor....

Hey die Kees,
"een MP4 bakken"....is dat zoiets als een megapannekoek met 4 eieren.? ;)


Is WMV een nieuwere uitgave als WWM? Ik werk met XP in combinatie met WWM.
En in Audacity wordt mijn Hauptwerkaudiobestand geconverteerd naar MP3 in 32 bit. Goed toch?
Wat zijn ervaringen van anderen?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 feb 2012 16:55

Re: Ron stelt zich voor....

RonD schreef:Hey die Kees,
"een MP4 bakken"....is dat zoiets als een megapannekoek met 4 eieren.? ;)
Is video/mp3 format.


Is WMV een nieuwere uitgave als WWM? Ik werk met XP in combinatie met WWM.
Wet Wapens en Munitie..., tja, dat kies je natuurlijk omdat je agent bent... :lol:
En in Audacity wordt mijn Hauptwerkaudiobestand geconverteerd naar MP3 in 32 bit. Goed toch? Ja, dat lijkt mij ook!

Wat zijn ervaringen van anderen?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 07 feb 2012 17:00

Re: Ron stelt zich voor....

Foutje...ik bedoel natuurlijk WMM :roll:
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 feb 2012 17:10

Re: Ron stelt zich voor....

Ja ja, ik was nog wakker.... ;)

Met Photoshop kan ik wma maken, wmm is gewoon van Microsoft Windows.
Het is gewoon een ander format.
Maar dan moet je wellicht van je huidige programma afstappen, tenzij je ook als wma kunt opslaan.
Nogmaals, het is maar een idee, ik weet niet of het werkt.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 07 feb 2012 18:04

Re: Ron stelt zich voor....

Sla je hem in windows movie maker op in HD formaat? En dan op die manier op You tube plaatsen. Ik zie op YT dat jou filpjes niet in HD staan. Zou je eens kunnen proberen. Ik heb het idee dat YT dan minder comprimeert. Als je namelijk daarna het geplaatste filmpje weer download zie dat hij in HD een veel grotere bestandsgrootte heeft dan in lagere resolutie. Heeft natuurlijk het meeste met het beeld te maken maar indirect ook op de audio denk ik.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 07 feb 2012 18:09

Re: Ron stelt zich voor....

Opgemerkt hierbij nog......ik heb veelvuldig de opnames van Gert op dit forum beluisterd om te vergelijken, vooral wat kleinere registraties, en die klinken veel beter

Om te normaliseren gebruik ik (als dat nodig is) MP3Gain: http://mp3gain.sourceforge.net/ .

Zoals hieronder eerder opgemerkt, bereik je het optimale resultaat door het volume in Hauptwerk zo hoog mogelijk (tot er nog geen vervorming optreedt) te zetten.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 feb 2012 19:09

Re: Ron stelt zich voor....

Ron

ik heb even een video-tje gedownload.
Het audio is 44100Hz 128 kb/s tot , Stereo, CBR
Het videoformaat is 600x480 XviD ISO MPEG-4 file

Ik weet niet waar het misgaat in je audio traject
Is de bitrate van het audio na conversie door Audacity wel hoog genoeg?
Zo ja, dan doet je videobewerkingsprogramma er iets negatiefs mee waardoor het omlaag gesampled wordt. Een instelling ergens??
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 07 feb 2012 20:05

Re: Ron stelt zich voor....

Ik film niet in HD.....heb nog een vrij oude camcorder.
Evert-Jan, ik kan even niets met je downloads want m'n laptop start sinds een uurtje niet meer op :(
Gert, volgens mij staat het volume in hauptwerk wel goed. Vollenhove opnames zijn een stuk luider.
zal morgen Mixtuur wel eens bellen want met Caen kan ik helemaal niet opnemen

Wellicht toch verouderde aparratuur ( camera,XP,WMM)?
Nou....volgens mij is de laptop toch aan vervanging toe :cry:

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 feb 2012 20:07

Re: Ron stelt zich voor....

Niet huilen ;) Ron,

waarom niet gelijk een ipad??? :lol:


groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 feb 2012 20:26

Re: Ron stelt zich voor....

RonD schreef:Evert-Jan, ik kan even niets met je downloads want m'n laptop start sinds een uurtje niet meer op
Ron, jij hoeft niets te downloaden; ik heb jouw filmpje gedownload om naar de samplerate te kijken.
En Caen is surround, dan moet je mixen tussen front en rear geluid (dus een mixdown in HW instellen)

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 07 feb 2012 20:50

Re: Ron stelt zich voor....

Gert, volgens mij staat het volume in hauptwerk wel goed. Vollenhove opnames zijn een stuk luider.
Het volume van Vollenhove zegt niets over het volume van Kampen, dat stel je namelijk per sampleset in.
Het is natuurlijk wel zo dat Kampen veel groter is, en de volume instelling bij jou waarschijnlijk gebaseerd is op het volle werk. Als je dan met een Holpijpje speelt, is het volume erg zacht. Daarom heb ik de 'totaalvolume-instelling' gekoppeld aan een van m'n zwelpedalen.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com