Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Audiokanalen koppelen in Hauptwerk 4

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 30 jun 2023 13:13

Audiokanalen koppelen in Hauptwerk 4

Ik ben iemand aan het helpen met het installeren van Hauptwerk 4. Hij heeft en pc met interne geluidskaart met 4 kanalen. Hij heeft HW overgenomen van iemand dus het is al geïnstalleerd maar de output komt uit 2 kanalen en gaat naar de versterker. Hij wil graag het geluid ook uit zijn eigen orgel laten komen (Domus Prestige 1) en dat lukt ook wel maar er komt maar output uit twee kanalen. Hij heeft de output uit 4 kanalen nodig. Twee voor de versterker en 2 voor naar het orgel. Kan ik in HW4 die kanalen simpelweg aan elkaar "knopen"? Het is allemaal maar 1 groep. Wie weet de oplossing?

Groet,
Bram

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 jun 2023 18:29

Re: Audiokanalen koppelen in Hauptwerk 4

Bram

Standaard heeft HW4 na installatie 1 audiogroep, nl. Main, te zien in menu General Settings | Audio Outputs Groups. Klik Cancel omdat daar niets aangepast hoeft te worden.
Ga naar General Settings | Audio Outputs.
Let er op dat rechts de ASIO driver van de geluidskaart genoemd wordt.
Links staat 1 stereo output en wordt ook de groep Main genoemd. Rechts staan de gebruikte audiokanalen voor die output.
Maak in het linker deel van het scherm een nieuwe 'Audio Output' regel aan door op de knop Insert te klikken.
Geef in het rechter deel van het scherm achter 'Alias' een logische naam in, bijv. 'Orgelspeakers'.
Selecteer vervolgens in 'Device channel 1 (L)' en 'Device channel 2 (R)' de kanalen 3 en 4 van de geluidskaart.
Zet 'Recording format' op 'Recording disabled from this output' (je neemt nl. al op in de Main output en dit zou dan dezelfde opname zijn).
In 'Advanced settings' kun je bij 'Sound delay' de buffergrootte tussen HW en geluidskaart instellen. Als je dat hier doet, is dat automatisch ook bij Main gedaan.
Klik OK

Nu hoor je de sample set over de luidsprekers en de orgelspeakers.
Je moet een beetje met het volume van de luidsprekers spelen om dit in balans te krijgen met het orgel (ik denk dat het orgel geen volume regeling heeft. Het zwelpedaal is daar niet voor geschikt.)


(ik heb de titel van het topic aangevuld met HW 4 i.v.m. het zoeken op het forum en het geheel verplaatst naar de rubriek Hauptwerk)
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 30 jun 2023 19:35

Re: Audiokanalen koppelen in Hauptwerk 4

Evert-Jan schreef:Bram

Standaard heeft HW4 na installatie 1 audiogroep, nl. Main, te zien in menu General Settings | Audio Outputs Groups. Klik Cancel omdat daar niets aangepast hoeft te worden.
Ga naar General Settings | Audio Outputs.
Let er op dat rechts de ASIO driver van de geluidskaart genoemd wordt.
Links staat 1 stereo output en wordt ook de groep Main genoemd. Rechts staan de gebruikte audiokanalen voor die output.
Maak in het linker deel van het scherm een nieuwe 'Audio Output' regel aan door op de knop Insert te klikken.
Geef in het rechter deel van het scherm achter 'Alias' een logische naam in, bijv. 'Orgelspeakers'.
Selecteer vervolgens in 'Device channel 1 (L)' en 'Device channel 2 (R)' de kanalen 3 en 4 van de geluidskaart.
Zet 'Recording format' op 'Recording disabled from this output' (je neemt nl. al op in de Main output en dit zou dan dezelfde opname zijn).
In 'Advanced settings' kun je bij 'Sound delay' de buffergrootte tussen HW en geluidskaart instellen. Als je dat hier doet, is dat automatisch ook bij Main gedaan.
Klik OK

Nu hoor je de sample set over de luidsprekers en de orgelspeakers.
Je moet een beetje met het volume van de luidsprekers spelen om dit in balans te krijgen met het orgel (ik denk dat het orgel geen volume regeling heeft. Het zwelpedaal is daar niet voor geschikt.)


(ik heb de titel van het topic aangevuld met HW 4 i.v.m. het zoeken op het forum en het geheel verplaatst naar de rubriek Hauptwerk)


Super, dank je Evert-Jan, ik ga ermee aan de slag.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com