Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sound delay ms

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5

Geregistreerd: 29 apr 2020 21:47

Bericht 18 jan 2024 21:31

Sound delay ms

Hallo,

Ik heb laatst een sampleset geïnstalleerd en daarna ging Utrecht ineens "hikken" de sound delay ms bleek op 10,7 te staan. Dit heb ik gereset. Maar nu wanneer ik Utrecht laad na het opstarten van de pc gaat elke keer alleen de set Utrecht terug naar die 10,7. Wie weet wat er fout gaat?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 jan 2024 22:59

Re: Sound delay ms

Je meldt niet welke HW versie gebruikt

Het instellen van de grootte van het buffer tussen HW en de geluidskaart bepaalt de delay, die je in het performance scherm ziet.
Je kunt de delay niet aanpassen door het installeren van een sample set. Dit doe je in HW in de configuratie van het audio. Het is dus elders in HW en dan per ongeluk gebeurd.

In HW 421 zit dat in menu General Settings | Audio Outputs en het heeft daar "Sound delay"
In HW5 en hoger zit het in menu General Settings | Audio device and channels. Het heet daar Audio buffer

Deze en alle andere audioinstellingen in HW zijn generiek voor een HW config omgeving en gelden dus voor alle orgels die daar geïnstalleerd zijn.
Pas je het hier aan, dan merk je dat bij alle orgels.

Kijk ook een naar de optimalisatie van Windows op jouw PC vanwege die tikken bij de Dom.
Het zou daar ook wel eens in kunnen zitten. Zoek daarvoor even op het forum.
Maar in eerste instantie de buffergrootte aanpassen.

Berichten: 5

Geregistreerd: 29 apr 2020 21:47

Bericht 21 jan 2024 10:05

Re: Sound delay ms

Dank Evert-Jan

Ga ik daar kijken.

Ik gebruik inderdaad nog HW4

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 79 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com