Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Perspectieven koppelen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 43

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 08 maart 2024 14:30

Perspectieven koppelen

Goedenmiddag,

Via het menu, Audio Mixer, Routing and Voicing/Panning Settings heb ik het rear kanaal naar luidsprekergroep rear en diffuse beiden aangevinkt, het merkwaardige is dat bij het spelen sommige noten wegvallen, zodra ik één van beide vinkjes uitzet werkt het weer normaal.

Ik doe dit omdat ik 3 of 4 stereo kanalen soms anders wil verdelen over de luidsprekergroepen.
Heeft misschien iemand een idee hoe dat komt en hoe dat anders kan.

Hgr, Wim
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 maart 2024 17:26

Re: Perspectieven koppelen

Wim

je koppelt beide perspectieven op de verkeerde plaats aan elkaar.
Door het "Bus allocation algorithm" gaat HW de pijpen dan verdelen over de beide kanalen met dit als gevolg.

Oplossing:
Je houdt de 4 perspective groepen zoals ze nu zijn, maar koppelt deze 1 op 1 door naar resp. de Primary bussen 0002, 0003, 0004, 0005. Trouwens, in HW 8 kun je de registers ook rechtstreeks naar de Primary bus sturen. Je hoeft dan geen groepen meer aan te maken.
Dan koppel je zo'n Primary bus aan een Intermediate bus door daarvoor bij die Primary bus het juiste vinkje te zetten. Dus
- Primary bussen 0002 ==> Intermediate bus 2
- Primary bussen 0003 ==> Intermediate bus 3
- Primary bussen 0004 ==> Intermediate bus 4
- Primary bussen 0005 ==> Intermediate bus 5
Ik heb de nummering van Prim en Interm. bussen voor het gemak gelijk gehouden.
Bij de Intermediate bus koppel je het betreffende audiokanaal van je geluidskaart. Bij Primary bus zet je het audiokanaal bij alle 4 bussen op <none>.

Wil je nu Diffuse aan Rear koppelen, dan zet je bij Primary bus 0005 een extra vinkje tbv Intermediate bus 4

Je moet dus steeds bij zo'n Primary bus vinkjes plaatsen of weghalen tbv Intermediate bus. HW blijft zo steeds maar 1 kanaal zien per perspective.
En de registers blijf je recht toe recht aan verdelen naar de 4 groepen.

Berichten: 43

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 11 maart 2024 18:27

Re: Perspectieven koppelen

Bedankt Evert-Jan, het werkt!

Hgr, Wim

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com