Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Wisselen met klavieren

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 01 jan 2013 23:42

Wisselen met klavieren

Beste orgelliefhebbers,

Vanuit Sliedrecht ..allereerst de Beste Wensen voor 2013 !

En dan nu mijn vraag:
Is er een eenvoudige manier om van klavieren te wisselen? Ik bedien namelijk met een tweeklaviersorgel een vierklaviers sampleset.
Natuurlijk kan ik alles doorkoppelen of meerdere virtuele klavieren op 1 klavier aansluiten, maar als ik bijvoorbeeld alleen het virtuele derde en vierde klavier wil gebruiken dan moet ik opnieuw gaan detecteren?

Wellicht is er geen andere mogelijkheid, maar het leek me een vraag waard.

Ps mijn orgel heb ik in 2011 nieuw aangeschaft dus een ander orgel behoort niet tot de mogelijkheden en zal bovendien mijn huwelijk geen goed doen. ;)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 jan 2013 23:52

Re: Wisselen met klavieren

.
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 23 nov 2016 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 02 jan 2013 17:41

Re: Wisselen met klavieren

Hoi Arie,

Onlangs heb ik hetzelfde gevraagd en heb het daarna opgelost door gebruik te maken van floating divisions. Zie ook viewtopic.php?f=4&t=803.

Groeten,
AndreL
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 02 jan 2013 23:05

Re: Wisselen met klavieren

Beste J-W en AndreL,

Bedankt voor jullie (snelle) reactie.

Wat ik inderdaad bedoel is wat AndreL bereikt heeft met "Floating Divisions". (Is dit dezelfde oplossing als JW?)

Maarre.. is het mogelijk om iets meer info te geven? Ik krijg het niet voor elkaar

Alvast bedankt!

Arie

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 03 jan 2013 20:53

Re: Wisselen met klavieren

Ik weet niet of floating divisions hetzelfde zijn als het voorstel van Jan Wim. In de handleiding vind ik niets op de zoekterm "redirection". Ben daarom ook erg benieuwd wat hij precies bedoeld, ben zelf ook nog niet zo lang met Hauptwerk bezig.

Wat krijg je niet voor elkaar met de floating divisions? Ik ben er toen een hele avond mee bezig geweest en heb het nu goed werkend.

Groeten,
AndreL

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 03 jan 2013 21:32

Re: Wisselen met klavieren

Arie, al geprobeert met pag. 107 van de engelse gids, of pag. 60 van de NL gids ?
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 03 jan 2013 21:50

Re: Wisselen met klavieren

Bedankt Gerrit en AndreL

ik ga me maar eens verdiepen in de handleiding, maar ik blijf natuurlijk open staan voor de ultieme tip!

Fijne avond!

Arie

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 10 jan 2013 21:22

Re: Wisselen met klavieren

Arie,

Hoe is het ermee? Is het al gelukt?

Groeten,
AndreL
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 11 jan 2013 17:32

Re: Wisselen met klavieren

Beste Andre L,

Ik heb al wel de bedieningshandleiding in 2 talen doorgenomen mbt 'Floating Divisions' maar nog niet uitgeprobeerd.

Wat ik mis is de beschrijving hoe je dan zo'n 'FD' gekoppeld krijg aan èèn of meerdere klaviertoetsen. Ook ben ik een beetje huivering dat ik de hele MIDI-huishouding op z'n kop gooi en vervolgens nog verder van huis ben..

Bedankt voor je interesse!

Gr
Arie

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 jan 2013 18:17

Re: Wisselen met klavieren

Hi Arie,
Het enige wat je met floating divisions veranderd zijn de MIDI-instellingen voor de klavieren. Persoonlijk ben ik niet bang dat je allerlei andere zaken overhoop gooit.

Floating divisions zijn even pittig om te begrijpen, maar als je't eenmaal snapt zijn ze super handig.

Misschien kan ik je het best op weg helpen door het volgende te vragen:

je hebt 2 manualen op je orgel en je hebt 4 manualen op je sample set.

Je wilt graag wisselen.

Wat is je voorkeursinstelling? Wil je bijv samplesetmanuaal 3 op je orgelmanuaal I; en samplesetmanuaal 4 op orgelmanuaal 2? Dan noemen we dat route 1.

Welke alternatieve instelling zou je willen? Bijvoorbeeld samplesetmanuaal 1 en 2 op orgelmanuaal I, en samplesetmanuaal 3 en 4 op orgelmanuaal II? Dan noemen we dat route 2.

Zou je nog een alternatieve instelling willen? Bijv. samplesetmanuaal 2 op orgelmanuaal I en samplesetmanuaal 1 op orgelmanuaal II? Dan noemen we dat route 3.

Als je nog een 4e alternatief wilt, kan dat ook. Als je heel gek wilt doen, dan doe je bijvoorbeeld samplesetmanuaal 1 en 2 op orgelmanuaal 1, maar dan met samplesetmanuaal 2 een octaaf (of een quint of zelfs een terts) lager, zodat je een octaaf- of zelfs een quint- of tertskoppel realiseert!

Er zijn in totaal 4 routes mogelijk.

Laat maar weten...!
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 12 jan 2013 00:01

Re: Wisselen met klavieren

Beste Josq,

De sampleset waar het over gaat is Kampen.

Wat ik graag zou willen:
Onderste klavier van mijn orgel
Standaard virtueel klavier 2 van Kampen en als je op èèn van de meest rechtse toets moet je dan kunnen kiezen voor klavier 1, 3 of 4

Bovenste klavier van mijn orgel
Standaard virtueel klavier 3 van Kampen en als je op èèn van de meest rechtse toets moet je dan kunnen kiezen voor klavier 1, 2 of 4

Volgens mij kun je op deze manier alle diverse klaviercombinaties toepassen

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 14 jan 2013 08:51

Re: Wisselen met klavieren

Beste Arie, dit is volgens mij wel mogelijk, maar wil dit eerst even thuis testen. Om je van dienst te kunnen zijn 2 kleine vraagjes:

*wat wil je als "startinstelling" als je het orgel opstart? Bijv. samplesetmanuaal 2 op orgelmanuaal I en 3 op II?
*heb je op beide klavieren de 4 hoogste toetsen beschikbaar? (a, bes, b, c)?

Verwacht je morgen een stap-voor-stap "handleiding" te kunnen geven.
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 14 jan 2013 11:01

Re: Wisselen met klavieren

Beste Josq,

Inderdaad: orgelmanuaal 1(onderste) standaard Kampen manuaal 2(2e van onder)
en orgelmanuaal 2 (bovenste) standaard Kampen manuaal 3 (3e van onder)

Zo is het ook op dit moment ingesteld

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 15 jan 2013 17:13

Re: Wisselen met klavieren

Ok, komt ie, heel verhaal!

Stap 1: floating divisions toewijzen aan klavieren
*Ga naar Organ settings >> Advanced MIDI applications >> Floating division MIDI keyboards. Deze optie opent in een apart schermpje

*Klik links op het schermpje op Floating division 1 keyboard.
*Klik vervolgens rechts bovenin het schermpje op Autodetect settings
*Druk de hoogste en laagste toets van je eerste (onderste) klavier in
*Klik op Done

*Klik links op het schermpje op Floating division 2 keyboard.
*Klik rechts bovenin het schermpje op Autodetect settings
*Druk de hoogste en laagste toets van je tweede (bovenste) klavier in
*Klik op Done

Als je 3 klavieren hebt, kun je je 3e klavier aan floating division 3 toewijzen.

Je pedaal kun je (als je dat opnieuw moet doen) op de normale manier toewijzen (via Organ settings >> keyboards of via rechtermuisklik >> autodetect).

Stap 2: routes toewijzen aan floating divisions
*Ga naar Organ settings >> keyboards. Deze optie opent in een apart schermpje. (klik niet op OK voordat je alle stappen hebt doorgevoerd, dat scheelt een paar klikken)

*Kies links in het schermpje Manuaal I
*Rechts in het schermpje onder “Main input for MIDI keyboard” staat een uitklapkeuzemenuutje. Kies daarin voor Indirect input from floating division 1, route 2
*Kies links in het schermpje Manuaal II
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 1, route 1
*Kies links in het schermpje Manuaal III
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 1, route 3
*Kies links in het schermpje Manuaal IV
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 1, route 4

*Ga rechts bovenin het schermpje naar het tabje voor input 2
*Kies links in het schermpje Manuaal I
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 2
*Kies links in het schermpje Manuaal II
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 3
*Kies links in het schermpje Manuaal III
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 1
*Kies links in het schermpje Manuaal IV
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 4

*Klik onderin het schermpje op OK

Als je je sampleset laadt wordt route 1 automatisch ingesteld. We hebben route 1 zo ingesteld, dat samplesetmanuaal 2 op je onderklavier en samplesetmanuaal 3 op je bovenklavier zit.

Diegenen met 3 klavieren kunnen het tabje voor input 3 gebruiken. Gebruik hierbij telkens floating division 3.

Stap 3: toetsen toewijzen aan routes
*Ga naar View >> Large control panels >> Floating divisions. Het controlepaneel voor Floating divisions opent.
*Naast "division 1", klik met je rechtermuisknop op knop 1
*Kies Autodetect MIDI/key trigger settings... en druk op je onderklavier de hoogste B in.
* Klik op Done. Laat in het schermpje dat vervolgens verschijnt de optie “Both this control...” staan en klik op OK
*Herhaal dit voor "division 1", knop 2, en druk bij autodetect op je onderklavier de hoogste C in.
*Herhaal dit voor "division 1", knop 3, en druk bij autodetect op je onderklavier de hoogste A in.
*Herhaal dit voor "division 1", knop 4, en druk bij autodetect op je onderklavier de hoogste G in.
*Herhaal dit voor "division 2", knop 1, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste A in.
*Herhaal dit voor "division 2", knop 2, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste C in.
*Herhaal dit voor "division 2", knop 3, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste B in.
*Herhaal dit voor "division 2", knop 4, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste G in.

Manuaal 1 kun je nu met de hoogste C instellen, manuaal 2 met de B, manuaal 3 met de A en manuaal 4 met de G. Dit geldt voor zowel je onder- als je bovenklavier.

Heb je 3 klavieren, dan kun je knop 1-4 van division 3 op vergelijkbare wijze instellen.
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 15 jan 2013 23:10

Re: Wisselen met klavieren

Beste Josq,

Dit is de beschrijving die ik zocht. Volgens mij moet het zo gaan lukken! Ik ga het morgen of overmorgen meteen proberen en laat je weten of het is gelukt!

Bedankt!

Arie

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 16 jan 2013 00:19

Re: Wisselen met klavieren

Beste Arie, graag gedaan! Meteen maar op het Hauptwerk forum een enhancement request geplaatst om dit simpeler te maken dan een proces van 40 stappen ofzo...

Ik hoop dat het nu naar wens lukt, ben benieuwd!
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 jan 2013 22:49

Re: Wisselen met klavieren

Beste JosQ,

Het werkt!

Nogmaals bedankt!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 17 jan 2013 15:33

Re: Wisselen met klavieren

Goed om te horen!
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 20 jan 2013 12:26

Re: Wisselen met klavieren

Beste Arie, graag gedaan! Meteen maar op het Hauptwerk forum een enhancement request geplaatst om dit simpeler te maken dan een proces van 40 stappen ofzo...


Nou Jos, zo te zien heb je aardig wat bijval gekregen.
Fijn dat op deze manier de lijnen naar de makers kort zijn.
Dank je wel hiervoor.
Voor de geïnteresseerden, hier is de link.

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=5&t=11417

Groeten Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 09 okt 2015 13:13

Re: Wisselen met klavieren

josq schreef:Ok, komt ie, heel verhaal!

Stap 1: floating divisions toewijzen aan klavieren

Stap 2: routes toewijzen aan floating divisions

Stap 3: toetsen toewijzen aan routes


Beste Josq,
Even een vraag voordat ik hiermee aan de slag ga. Ik wil de klavieren midi onder een register zetten, is dat mogelijk. Als ik bv. op Tholen speel (Tholen is 3 klaviers en ik heb een 2 klaviers orgel), dan wil ik zelf kunnen bepalen op welk klavier ik het Hoofdwerk, Rugwerk of Bovenwerk heb. Dat kost met dan 6 registers als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik weet niet of dat mogelijk is??!! Ik zou er enorm mee geholpen zijn.

Je vraagt je vast wel af: Waarom? Nou ik speel orgel vanuit mijn rolstoel (met baskoppel pedaal naar klavier) en met een uitkomende stem kan ik alleen op het onderklavier de begeleiding spelen en op het bovenklavier de uitkomende stem. Als ik dan zelf kan bepalen waar welk klavier van de sampleset zit op mijn orgel dan heb ik heel wat meer mogelijkheden.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat hiervoor een oplossing is in HW.
Alvast bedankt!

Groeten, Jan

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 09 okt 2015 14:45

Re: Wisselen met klavieren

Ja, dat is mogelijk! Je kunt gewoon de instructies volgen (de stappen voor manuaal 4/knop 4 kun je overslaan). Je kunt de bovenste toetsen van elk klavier gebruiken om toe te wijzen aan de routes, maar je kunt hiervoor ook 6 registers gebruiken, zoals je zegt. Laat maar weten of het zo lukt!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 09 okt 2015 17:08

Re: Wisselen met klavieren

Misschien wel even rekening houden met het feit dat registerschakelaars aan of uit zijn en klaviertoetsen zijn drukknoppen.

Jan

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 10 feb 2016 09:38

Re: Wisselen met klavieren

Hallo allemaal.

Met veel interesse heb ik het hele stappenplan doorgenomen. Het werkt, fantastisch fijn. Op elk orgel-klavier kan ik nu middels de 4 rechtse toetsen bepalen welk hauptwerk-klavier moet worden gespeeld. Enkel hier nog 1 vraag over: het lukt mij namelijk niet, na 2 avonden van alles te hebben geprobeerd, om standaard, bij het laden van de sample, de 3 orgel-klavieren zo te programeren dat deze ook de onderste 3 hauptwerk-klavieren bedienen. Ik zou graag standaard rugwerk op onderste klavier willen, hoofdwerk op middelste klavier en bovenwerk op boven klavier. Dit lukt mij niet. Wie kan mij hierbij helpen?
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2016 14:16

Re: Wisselen met klavieren

Beste PJ Forrest, het is al weer een tijdje geleden dat ik me met dit onderwerp heb beziggehouden, maar volgens mij is de crux dat route 1 de "default" is. Dus de manualen die je hebt toegewezen aan route 1 laden als standaard.

Volgens mij gaat het werken met het onderstaande "schema" voor stap 2 (heb het niet getest, maar laat maar weten):

*Kies links in het schermpje Manuaal I
*Rechts in het schermpje onder “Main input for MIDI keyboard” staat een uitklapkeuzemenuutje. Kies daarin voor Indirect input from floating division 1, route 1
*Kies links in het schermpje Manuaal II
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 1, route 2
*Kies links in het schermpje Manuaal III
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 1, route 3
*Kies links in het schermpje Manuaal IV
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 1, route 4

*Ga rechts bovenin het schermpje naar het tabje voor input 2
*Kies links in het schermpje Manuaal I
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 4
*Kies links in het schermpje Manuaal II
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 1
*Kies links in het schermpje Manuaal III
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 2
*Kies links in het schermpje Manuaal IV
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 3

*Ga rechts bovenin het schermpje naar het tabje voor input 3
*Kies links in het schermpje Manuaal I
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 3, route 3
*Kies links in het schermpje Manuaal II
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 3, route 4
*Kies links in het schermpje Manuaal III
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 3, route 1
*Kies links in het schermpje Manuaal IV
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 3, route 2

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 10 feb 2016 20:37

Re: Wisselen met klavieren

wow JOSQ! je hebt mij geweldig geholpen! het is mij met deze instellingen gelukt. Daarna was het toetsen toewijzen aan routes nog wel een dingetje :) maar ook dit is gelukt. de gehele procedure vind je hieronder. als je dit uitvoert en je laad je sample dan is je onderste orgelklavier gekoppeld aan rugwerk, je middelste aan het hoofdwerk en je bovenste klavier aan het bovenwerk. en daarnaast is elk klavier middels het hoogste G,A,B en C te koppelen aan respectievelijk rug,hoofd,boven en borstwerk! Nogmaals dank, wat een heerlijkheid zo!!:

groet, PoulJan

Stap 1: floating divisions toewijzen aan klavieren
*Ga naar Organ settings >> Advanced MIDI applications >> Floating division MIDI keyboards. Deze optie opent in een apart schermpje

*Klik links op het schermpje op Floating division 1 keyboard.
*Klik vervolgens rechts bovenin het schermpje op Autodetect settings
*Druk de hoogste en laagste toets van je eerste (onderste) klavier in
*Klik op Done

*Klik links op het schermpje op Floating division 2 keyboard.
*Klik rechts bovenin het schermpje op Autodetect settings
*Druk de hoogste en laagste toets van je tweede (bovenste) klavier in
*Klik op Done

Als je 3 klavieren hebt, kun je je 3e klavier aan floating division 3 toewijzen.

Je pedaal kun je (als je dat opnieuw moet doen) op de normale manier toewijzen (via Organ settings >> keyboards of via rechtermuisklik >> autodetect).




Stap 2: routes toewijzen aan floating divisions
*Ga naar Organ settings >> keyboards. Deze optie opent in een apart schermpje. (klik niet op OK voordat je alle stappen hebt doorgevoerd, dat scheelt een paar klikken)

*Kies links in het schermpje Manuaal I
*Rechts in het schermpje onder “Main input for MIDI keyboard” staat een uitklapkeuzemenuutje. Kies daarin voor Indirect input from floating division 1, route 1
*Kies links in het schermpje Manuaal II
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 1, route 2
*Kies links in het schermpje Manuaal III
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 1, route 3
*Kies links in het schermpje Manuaal IV
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 1, route 4

*Ga rechts bovenin het schermpje naar het tabje voor input 2
*Kies links in het schermpje Manuaal I
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 4
*Kies links in het schermpje Manuaal II
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 1
*Kies links in het schermpje Manuaal III
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 2
*Kies links in het schermpje Manuaal IV
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 2, route 3

*Ga rechts bovenin het schermpje naar het tabje voor input 3
*Kies links in het schermpje Manuaal I
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 3, route 3
*Kies links in het schermpje Manuaal II
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 3, route 4
*Kies links in het schermpje Manuaal III
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 3, route 1
*Kies links in het schermpje Manuaal IV
*Kies onder “Main input for MIDI keyboard” voor Indirect input from floating division 3, route 2




Stap 3: toetsen toewijzen aan routes
*Ga naar View >> Large control panels >> Floating divisions. Het controlepaneel voor Floating divisions opent.
*Naast "division 1", klik met je rechtermuisknop op knop 1
*Kies Autodetect MIDI/key trigger settings... en druk op je onderklavier de hoogste G in.
* Klik op Done. Laat in het schermpje dat vervolgens verschijnt de optie “Both this control...” staan en klik op OK
*Herhaal dit voor "division 1", knop 2, en druk bij autodetect op je onderklavier de hoogste A in.
*Herhaal dit voor "division 1", knop 3, en druk bij autodetect op je onderklavier de hoogste B in.
*Herhaal dit voor "division 1", knop 4, en druk bij autodetect op je onderklavier de hoogste C in.
*Herhaal dit voor "division 2", knop 1, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste A in.
*Herhaal dit voor "division 2", knop 2, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste B in.
*Herhaal dit voor "division 2", knop 3, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste C in.
*Herhaal dit voor "division 2", knop 4, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste G in.
*Herhaal dit voor "division 3", knop 1, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste B in.
*Herhaal dit voor "division 3", knop 2, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste C in.
*Herhaal dit voor "division 3", knop 3, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste G in.
*Herhaal dit voor "division 3", knop 4, en druk bij autodetect op je bovenklavier de hoogste A in.
Laatst bijgewerkt door PJ Forrest op 10 feb 2016 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com