Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

computer probleemen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 02 apr 2013 15:33

Re: computer probleemen

Hi Jan
Mooie lijst van wat allemaal aan moet staan of wat uitgeschaakelt kan worden.
Maar kan ikdan uit deze lijst opmaken wat er aan of af moet bjijven staan voor Hauptwerk?
Ik ga in ieder geval superfetch uitzetten.
Pete

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 apr 2013 20:56

Re: computer probleemen

Pete
Heb je in de BIOS het audio van het moederbord ook uitstaan?

Andere vragen:
1. draait er ook een virusscanner op de PC?
2. laatste ASIO driver geinstalleerd?
3. heb je processor speed management in de BIOS geactiveerd? De CPU's moeten nl. op constante kloksnelheid draaien

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 03 apr 2013 14:32

Re: computer probleemen

Hi Evert-Jan
Ik zal deze dingen ook nakijken vanavond,maar ik denk dat dit ook allemaal goed staat.Ga het toch nakijken.
Maar de computer is nu helemaal goed.
Ik kanhet haast niet geloven.
Nadat we alles uit gezet hadden wat er op die Blackviper website staat ( ongeveer 19 verschillende dingen) wat Jan Loosman adviseerde,is het nu helemaal goed.
Ik wil iedereen vriendelijk bedanken voor al het advies dat je mij gegeven heb.
Met Utrecht heb ik nu ietsje meer geheugen over dan ik eerder had.Nadat hij helemaal volluit geladen is had ik eerder 6.8gb over,maar nu 7.5.
Kan niet begrijpen dat ik deze problemen niet had toen ik mijn computer nog niet had verandert van 32gb naar 64
Het is toch hetzelfde Window programma enkel opniew geactiveerd?
Pete
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 apr 2013 16:23

Re: computer probleemen

Hoi Pete

Leuk om te horen dat alles nu naar wens gaat. Let wel even op als je een touchscreen gaat gebruiken dat je bepaalde services waarschijnlijk weer moet inschakelen anders werkt de touchscreen niet. volgens mij is dit de service "Human interface device detect."

Groet Jan

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 apr 2013 18:31

Re: computer probleemen

Pete

Goed om dit positieve resultaat te horen. 't Kostte wat energie maar ik denk dat je nu voluit kunt gaan met de Dom
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 03 apr 2013 21:01

Re: computer probleemen

Evert-Jan, dank voor je tips! Ik was juist gemigreerd van WIN7 naar WIN8, primair omdat ik nog een home edition had, dus met RAM beperkingen.
Alles prima in orde, maar ik had dus af en toe ook deze problemen.
En ZEER tot mijn verbazing bleek ineens in het BIOS mijn onboard audio aan te staan......Het kan toch niet zo zijn, dat dit door die upgrade is gekomen......

Waarschijnlijk heb ik het in een dwaze bui een keer aangezet, en WIN7 gaf daar geen problemen mee.

Wat ik overigens wel merk, is, dat het wel lijkt of de multitasking in WIN8 sneller is geworden; als ik HW aan heb staan, en ik wil even een webpage bekijken, dan gaat dit allemaal flitsend snel tov dezelfde situatie in WIN7.

HG

Geert

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 apr 2013 21:50

Re: computer probleemen

Geert,

Installatie van W8 kan niet spontaan het audio in het BIOS weer activeren.

Windows 7 en 8 zijn onder de motorkap even snel, op details kan wel een verschil zitten. Het is vnl. de uiterlijke vorm.
En ik weet niet of jij de tegels in W8 gebruikt. Ook dat is de user interface die versneld kan zijn.

Maar ook in W7 kun je dat versnellen:
Klik met de rechter muisknop op Computer icoon op bureaublad.
Kies Eigenschappen. Links in het venster klikt je op Geavanceerde systeeminstellingen.
0p de tab Geavanceerd klikken op instellingen (in vak Prestaties) en kies hier voor Aangepast.

Je krijgt dan onderstaand plaatje. Klik gewoon alle kruisjes weg en kijk hoe het bureaublad eruit ziet. Niet tevreden over iets, dan betreffende kruisje weer terugzetten. Gewoon even experimenteren.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 03 apr 2013 22:46

Re: computer probleemen

Nee, dat snap ik, van het BIOS, daarom gaf ik al aan, dat het wel vergeetachtigheid zal zijn.
Bedankt voor die extra tips, Evert-Jan; de meeste doe ik altijd al standaard.

Ik krijg trouwens meer de indruk dat het met de videokaart te maken heeft. ik doe nogal veel aan FS, en daar zie ik ook al een verbetering van WIN7 tov XP.

Ik heb overigens die foeilelijke WIN8 user-interface vervangen door Classic Start Menu.

Nu nog even sparen voor een verdubbeling van mn werkgeheugen.

HG

Geert

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 10 apr 2013 17:34

Re: computer probleemen

Hi EvertJan
Nu komik er achter dat als de CPU belasting laag blijft terwijl dat je en orgel aan het spelen het orgel beter klinkt.Al gaat de CPU meter nog geen eens in het geel.
Bevoorbeeld als je Freiberg speeld en hij gaat met een kleinere processor haast in het geel met het volle orgel bevoorbeeld,en als hij dan met een grotere processor niet hoger gaat als 4 groene streepjes is klinkt en speeld het veel beter.
Resultaat--Om grotere orgels optimaal te laten klinken( Tholen,Utrecht) moet een grotere processor volgens mij.
Klopt dit allemaal?
Ik zit te denken aan een I7 3970 X--Kost twee keer zoveel als die ik nu heb (1100 dollar)
Pete

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 apr 2013 18:59

Re: computer probleemen

Pete

je redenering klopt. Maar jouw processor (ik dacht een i7-3820) is krachtig genoeg en moet bij Freiberg niet onderuit gaan. Maar ik denk dat je polyfonie instelling verkeerd staat. Dit moet je per orgel instellen !! Ik weet niet wat voor audiokaart je hebt.
Jan Wim heeft een identieke processor en schrift op het forum dat hij de Dom/Utrecht zonder enkel probleem bespeelt (volgens mij met polyfonie 7000 en buffergrootte 256). @Jan Wim: als het anders is, reageer dan even.

Jouw polyfonie instelling staat te laag, waardoor Hauptwerk gaat knijpen in het audio. Freiberg is relatief een klein orgel met weinig akoestiek, vergeleken met Utrecht en Rotterdam.

Als volgt instellen gebaseerd op jouw CPU:
- Laad een groot orgel met veel galm
- zet het audiobuffer op 256
- stel een getal in voor de polyfonie in de general settings. Bijv. 5000.
- Zet van het orgel alle registers/koppels open.
- zet met 10 vingens en 2 voeten snel achter elkaar akkoorden neer.
- Als de processor boven de 80/90 % uitkomt staat de polyfonie (die 5000) te hoog ingesteld: maak er een lager getal van.
- Als de polyfonie de 80 % niet haalt kun je de polyfonie verhogen (en dat is denk ik in jouw situatie het geval).
- Opnieuw: 10 vingers en 2voeten snel achter elkaar.
- Herhalen tot de processor tegen het rode aanzit en de polyfonie ook.
Je krijgt nu een getal en dit moet je dus bij elk orgel instellen.

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 12 apr 2013 14:30

Re: computer probleemen

Hello EvertJan
Ik zal dit allemaal eens gaan proberen.
Dus je vindt lager buffer -polyfonie beter dan Buffer- 512,Polyfonie 5200?
Zo heb ik hem nu staan.
Ik heb een EchoAudiofire 12.
Ik vindt het wel een hele goeie.
Vindt hem beter klinken dan de Motu.
Ik heb nu een I7 3930 processor.
Als je naar de CPU Benchmark kijkt van de I7 3970x is dat niet veel hoger dan de 3930.
Met de I7 3930 zit je zeker aan het hoogste watje zo"n beetje kan bereiken in de I7? Of je moet naar dubbele Xeons gaan?
Pete

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 apr 2013 20:02

Re: computer probleemen

Pete

jouw processor is nog een krachtiger type dan ik dacht en inderdaad het hoogste watje zo'n beetje kan bereiken bij een i7 core.
Buffergrootte 512 betekent dat je orgel "trager" reageert; 256 is "sneller". En dit alles is relatief !!!
Ik denk dat jij de polyfonie op 7000 kan zetten, zeker bij 512. Maar voer de test uit zoals ik beschreven heb.
Vorige

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com