Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Windows start niet meer door

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 16 jun 2013 17:45

Windows start niet meer door

beste mensen.

inderdaad hibernation mode uit gezet en kreeg 32gb ruimte terug op de ssd schijf :lol: daar word ik vrolijk van.

alleen heb vanaf gister avond weer een vaag probleem. :cry:

als ik mijn computer uitschakel en weer inschakel dan krijg ik geen beeld meer........
heb gister de kast open gemaakt en mijn geheugen bankjes er uit gehaald daarna terug geplaatst en :P weer beeld.
na het inschakelen gaf ik in de bios aan dat de ssd schijf op boot 1 moet staan die start dus als eerst op. heb de HDD sata3 op boot 2 gezet en de dvd rw op boot 3. nu gaat de computer opstarten en krijg het windows 7 logo in beeld daarna start hij weer op nieuw achter elkaar op maar start Windows niet meer door. waar kan dat aan liggen iemand een idee.. systeem wil hij ook niet herstellen :roll:

vreemd

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jun 2013 22:03

Re: Windows start niet meer door

Hendrik

Ik ga er van uit dat nadat je de 32 GB gewonnen hebt, het systeem nog steeds goed werkte, ook na opnieuw opstarten.

Als dat zo is, waarom heb je dan de bootvolgorde van je schijven (opnieuw) ingesteld?
Heb je nog andere zaken aan de PC of instellingen gewijzigd? Misschien wel drive c en d onderling verwisseld??

Waar je nu met je PC last van hebt, is dat je een BSOD (Bleu screen) krijgt , maar om dat je een vinkje niet hebt weggehaald bij installatie van Windows 7, reset/start het systeem automatisch weer opnieuw, enz.
Je moet eerst de code van het blue screen zien te achter halen. Doe dit als volgt:
Zet de PC aan en druk een aantal keren op F8. Je komt nu in een opstartscherm met de volgende tekst (onderstaande de Engelse versie; ik heb geen NL versie):
  Code:

Advanced Boot Options

Choose Advanced Options for: Microsoft Windows Windows 7
Please select an option:

Safe Mode
Safe Mode with Networking
Safe Mode with Command Prompt

Enable Boot Logging
Enable low-resolution video (640x480)
Last known Good Configuration (advanced)
Directory Services Restore Mode
Debugging Mode
Disable automatic restart on system failure
Disable Driver Signature Enforcement

Start Windows Normally
   
Description: Start Windows with only the core drivers and services. Use when you cannot boot after installing a new device or driver.


Kies voor "Disable automatic restart on system failure" (de 3e optie van onderen dus).
Nu start W7 wel door maar je krijt een blauw scherm.
Schrijf de eerste 2 of 3 regels over (8 blokken van cijfers/letters en de fouttekst) en geeft het door.

=============
PS: Ik heb hier een nieuw onderwerp van gemaakt. Graag bij nieuwe issues/problemen een nieuw onderwerp op het forum starten; dat maakt het voor anderen ook leesbaar.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 20 jun 2013 17:24

Re: Windows start niet meer door

het probleem is verholpen.

gewoon windows er op nieuw op gezet. denk zelf dat het aan de ssd schijf ligt die start niet meer door na dat je aan geeft dat die op boot 1 moet draaien dus als eerst moet gaan starten.. zat bezig om mijn pc nog sneller op te laten starten dus zat in de bios dingen te zoeken om het start scherm van mijn moederbord te versnellen door onodige dingen uit te gaan schakelen die niet van toepassing zijn. heb een asus p8z77-m
dat is een geweldig bord en makkelijk te overzien in de bios.

zal nog eens verder gaan uitzoeken wat ik nog aan aanpassingen kan verrichten :) :cry:

het systeem wat ik heb werkt super en start lekker snel op..

gr hendrik

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jun 2013 22:05

Re: Windows start niet meer door

Voordat je Windows installeer, moet je in de BIOS aangeven dat de SSD op boot1 staat. Achteraf wijzigen geeft problemen zoals je ze nu hebt.

Oplossen kan dus alleen door het opnieuw te installeren ( je krijgt wel ervaring :lol: :lol: :lol: )
Eerst bootvolgorde in de BIOS aanpassen en opslaan. PC uit, 10 sec. wachten en dan weer aanzetten.
Druk nu op F10 (weet niet zeker of dat in die BIOS ook zo is). Je krijgt een klein bootmenu-tje en kiest daar dan voor DVD nadat je de W7 DVD in de PC gedaan hebt.
Na installatie van W7 boot de PC altijd van de SSD.
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 20 jun 2013 22:56

Re: Windows start niet meer door

Als windows niet doorstart, is dat meestal te wijten aan:
een harddisk die vol zit. waar dus geen virtueel geheugen meer aan gemaakt kan worden.

Opstarten met F8 kies Veilige modus met opdracht prompt
dat doet ie meestal wel.
Dan met een klein beetje kennis van dos, kun je sommige dingen in
map temp weggooien.

Succes

Bartmans :D

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com