Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

eSATA gebruik

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 12 sep 2016 09:00

eSATA gebruik

Voor een laptop met eSATA aansluiting en een interne 250 Gig SSD is het natuurlijk duidelijk dat ik gewoon het OS moet gaan klonen naar een grotere SSD en die dan swappen.

Maar: heeft iemand weleens gewerkt met HW bestanden op een externe eSATA 9 of USB3.0) ??

Zou de cache daar ook op kunnen, of moet je dan alleen samplesets and components daarop zetten??

Voor mij hoeft het allemaal niet binnen een minuut te laden.......

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 sep 2016 14:26

Re: eSATA gebruik

Geert

IK heb het niet getest, maar beiden zouden moeten werken, alhoewel je aan snelheid inboet. Voorwaarde: de drive letter van dat externe apparaat moet altijd dezelfde zijn. En let op: HW is NIET hot pluggable. Dat betekent dat voordat je HW opstart, de eSata of USB disk moet zijn aangesloten en aanstaan.
Ik zou de 'component and samples' directory op die externe disk zetten. Die worden maar eenmalig gebruikt (bij het aanmaken van de cache file)
Voor het verplaatsen HW onderdelen: zie viewtopic.php?f=12&t=2137&p=24143

Een andere oplossing is dat je de 'component and samples' directory naar een externe schijf backupt (als losse bestanden dus en niet als een image van die directory) en dat je de samples op de SSD vervolgens weggooit. Er is 1 bestandje dat per OrganID directory NIET weggegooid mag worden, nl. de package file (bijv. PackageID00xxxx.InstallationPackageDefinition_Hauptwerk_xml).
Wil je een cache file opnieuw aanmaken, dan kopieer je de daarbij bijbehorende directories weer terug naar de SSD. Welke: zie de OrganID lijst op viewtopic.php?f=6&t=2093. Na het aanmaken van de cache file kun je ze weer verwijderen op die package file na.
Deze oplossing werkt.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 13 sep 2016 14:46

Re: eSATA gebruik

Heel fijn advies, Evert-Jan! ik wilde in eerste instantie meteen een grotere SSD plaatsen, terwijl die 250 Gig nog brandnew is. Toch weer even een investering.

En nu heb ik nog een 500 Gig HD uit mijn defekte laptop; die zou prachtig via eSATA permanent aangesloten kunnen worden ( heb geen USB3) en het lijkt mij, dat voor plm 10 samplesets van gemiddelde grootte, deze oplossing(en) prima kunnen werken.

Dit gaat mijn tweede HW-opstelling worden op een andere lokatie.

HG

Geert

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com