Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

disk "upgraden"

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 30 mei 2017 22:40

disk "upgraden"

Op mijn orgel PC heb ik dual-boot Windows draaien. De ene windows install is voor downloaden, deze email schrijven, printen, scannen, etc en de andere windows install is uitsluitend Hauptwerk. Nu is de C-schijf van de Hauptwerk install in het rood: nog maar 6 van de 120 GB over.
Vraag: hoe zou ik het beste een backup van de Hauptwerk disk kunnen maken, dan SSD van 250 GB erin monteren en de installatie restoren?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 30 mei 2017 22:44

Re: disk "upgraden"

250 GB is weer zo vol hoor Fred. Ik zou iets groters zoeken, bijvoorbeeld een 500GB SSD met een 2 Tb ernaast voor data. Kun je weer even vooruit.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 jun 2017 12:32

Re: disk "upgraden"

FredM schreef:Vraag: hoe zou ik het beste een backup van de Hauptwerk disk kunnen maken, dan SSD van 250 GB erin monteren en de installatie restoren?

Dat kan met het gratis MiniTool Partition Wizard (https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html).
Je installeert het programma. Plaats ook direct de nieuwe SSD in de PC.
Je maakt een image backup van je huidige HW disk op die nieuwe disk.
Daarna verwijder je de oude disk en laat de PC opstarten vanaf de nieuwe disk.
Vergeet niet een vinkje te zetten "Fit partitions to entire disk" en bij "Force to align partitions to 1 MB" als je die backup maakt.

Een NL beschrijving staat hier: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/overstappen-op-een-ssd-kloon-je-windows-installatie-en-bouw-je-ssd-in-63744/?article-page=2

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com