Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Windows 10 Creator Update

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 apr 2017 00:04

Windows 10 Creator Update

Op diverse fora worden klachten gemeld mer de drivers voor geluidskaart, die niet meer werken in de nieuwste update van Windows, de Creator Update (3 dagen geleden uitgekomen).
Enkele voorbeelden:
- Creative/E-MU 1616M External Sound Card
- Steinberg UR22
- Focusrite Scarlett 2i4

Om er dus zeker van te zijn geen problemen te krijgen de HW PC even niet met internet verbinden en kijken hoe de fabrikant van de geluidskaart reageert: compatible of (nog) niet compatible met Creator Update.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 03 jun 2017 22:31

Re: Windows 10 Creator Update

Hallo allemaal,

Zijn er inmiddels al "hauptwerkers" die na deze update van Windows problemen ondervonden met hun geluidskaart?

Groet,

Gert W.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 21 jun 2017 11:28

windows creator-update problemen

Hallo allemaal,

Zijn er Hauptwerkgebruikers die problemen hebben ondervonden met hun geluidskaart o.i.d. na de installatie van de nieuwste windowsupdate creator?

Mvg,

Gert W.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 jun 2017 17:26

Re: Windows 10 Creator Update

Gert

ik denk dat je beter kunt aangeven welke geluidskaart jij hebt en of daar na het update problemen mee zijn.
De vraag is te algemeen. Als de kaart bekend is kunnen anderen beter reageren.

Ander punt is dat je ook de update van de drivers kunt uitzetten. Als de driver goed geschreven is, dan moet deze ook na de W10 Creator update blijven werken.
Voor Windows 10 is het uitzetten beschreven op https://www.tenforums.com/tutorials/48277-enable-disable-driver-updates-windows-update-windows-10-a.html. Er staan genoeg plaatjes om de Engelse tekst te begrijpen.
Je kunt ook onderstaande Zip downloaden en uitpakken. Er zitten 2 bestandjes in:
- Turn_off_include_drivers_in_Windows_Update.reg om de driver update uit te zetten
- Turn_on_include_drivers_in_Windows_Update.reg om de driver update (weer) aan te zetten

Na het uitpakken 2x in de Windows verkenner op het betreffende bestand klikken en dan toestemming geven.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 21 jun 2017 22:35

Re: Windows 10 Creator Update

Evert-Jan schreef:Gert

ik denk dat je beter kunt aangeven welke geluidskaart jij hebt en of daar na het update problemen mee zijn.
De vraag is te algemeen. Als de kaart bekend is kunnen anderen beter reageren.

Ander punt is dat je ook de update van de drivers kunt uitzetten. Als de driver goed geschreven is, dan moet deze ook na de W10 Creator update blijven werken.
Voor Windows 10 is het uitzetten beschreven op https://www.tenforums.com/tutorials/48277-enable-disable-driver-updates-windows-update-windows-10-a.html. Er staan genoeg plaatjes om de Engelse tekst te begrijpen.
Je kunt ook onderstaande Zip downloaden en uitpakken. Er zitten 2 bestandjes in:
- Turn_off_include_drivers_in_Windows_Update.reg om de driver update uit te zetten
- Turn_on_include_drivers_in_Windows_Update.reg om de driver update (weer) aan te zetten

Na het uitpakken 2x in de Windows verkenner op het betreffende bestand klikken en dan toestemming geven.


Bij dezen dan: Wie gebruikt de EMU-1616m en heeft problemen gehad met deze update?

Gert W.

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 03 jul 2017 13:43

Re: Windows 10 Creator Update

Ik gebruik EMU1212 en heb zonder na te denken de update geïnstalleerd. Geluidskaart werkt niet meer en heb de update teruggedraaid (herstelpunt).

Groeten Arend.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 03 jul 2017 16:12

Re: Windows 10 Creator Update

Hallo Arend,

Dank voor je reactie. Het lijkt er dus op dat de EMU-kaarten een probleem hebben met deze update.
Zijn er nog meerderen met deze ervaringen?

Mvg,

Gert W.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 04 aug 2017 14:07

Re: Windows 10 Creator Update

thofje schreef:Hallo Arend,

Dank voor je reactie. Het lijkt er dus op dat de EMU-kaarten een probleem hebben met deze update.
Zijn er nog meerderen met deze ervaringen?

Mvg,

Gert W.


Goedemiddag,

Ik heb een Komplete audio 6 , zouden daar ook problemen mee kunnen zijn? Ik heb wel veel hick upjes tegenwoordig

groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 aug 2017 17:45

Re: Windows 10 Creator Update

De Komplete audio 6 heeft een driver die Windows 10 compatible is. Zie
https://www.native-instruments.com/en/products/komplete/audio-interfaces/komplete-audio-6/specifications/
Dus dat is geen probleem.
De oplossing heb ik hier beschreven: viewtopic.php?p=31506#p31506.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 aug 2017 13:46

Re: Windows 10 Creator Update

Gisteren de update uitgevoerd en nu werken mijn Elo touchscreens niet goed meer, ook niet na nieuwe kalibratie.
Ga vanavond de drivers eens opnieuw installeren kijken of dat helpt.

Gr Jan

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 aug 2017 14:19

Re: Windows 10 Creator Update

Jan

Waarschijnlijk zijn de Elo drivers ook geupdate. Je kunt via apparatenbeheer en dan beeldscherm --> rechtermuisknop eigenschappen en dan de driver tab de vorige driver weer terugzetten als dat het geval zou zijn. Als de driver niet geupdate is, dan blijft die terugzet knop grijs (en dan is er een ander probleem).

Met de 2 registeraanpassingen de zip file van de bijlage kun je dat auto update van de drivers uitzetten (en de andere is voor weer aanzetten van driverupdates). Daarmee voorkom je dat ook bijv. de geluidskaartdrivers zonder dat je daar erg in hebt, geupdate worden (ik zag nadat ik heb opgezocht had dat ik deze hierboven ook al geplaatst had).
Via Windows verkenner 2x het bewuste bestand aanklikken en toestemming geven.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 aug 2017 21:13

Re: Windows 10 Creator Update

Hij doet het weer. De elo drivers gedeinstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd. Daarna weer alles opnieuw gekalibreerd en nu werkt alles weer naar behoren.
Wel balen dat je na een windows update weer tegen zo'n probleem aanloopt.

Gr. Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 aug 2017 11:14

Re: Windows 10 Creator Update

Na de update toch af en toe wat audioglitches.
Blijkt dat superfetch weer aanstond.
Denk dat dit na een update weer automatisch ingeschakeld wordt.
Is nu weer uitgezet en alles werkt weer naar behoren.

Groet Jan

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 31 okt 2017 16:33

Re: Windows 10 Creator Update

Beta driver EMU geluidskaarten werkt wel onder Windows10 Creatorsupdate.

Ik heb de betadriver (2016) van mijn geluidskaart EMU 1212PCIE geïnstalleerd en daarna de laatste versie van windows10 geïnstalleerd.
Geluidskaart blijft het doen.

De betadriver is te vinden op http://www.emu.com/index.php/support onder het kopje 'Latest Downloads'

Met vriendelijke groet,
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 dec 2017 22:58

Re: Windows 10 Creator Update

Toch ervaar ik nog af en toe nog wat glitches.
Als ik bijv. de Bavo of Reuter opstart dan hoor ik de eerste 10sec een paar glitches en daarna niet meer dan kan ik gewoon lekker doorspelen zonder een enkele glitch.
Heb al zoveel mogelijk de nieuwste drivers geinstalleerd maar dat hielp niet.
Heb Usb3 in de bios uitgeschakeld maar ook zonder tesultaat.
Elke vorm van powermanagment is uitgeschakeld.
Met latency checker zie ik wel geregeld spikes maar ik kan niet goed achterhalen bij wel proces dit hoort.
Ik vermoed de usb driver.
Heb verschillende nvidia drivers geprobeerd ook zonder succes.

Iemand suggesties?
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 07 dec 2017 22:43

Re: Windows 10 Creator Update

Waarom updaten mensen een computer, die het goed doet, naar een nieuwere versie windows?
En halen zo dus allemaal trammelant in huis, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Die van mij doet het goed, is niet verbonden met internet, en blijft het dan ook goed doen.
Het is dus een aparte pc, alleen voor hauptwerk.

Bartmans :D

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 07 dec 2017 23:28

Re: Windows 10 Creator Update

Loosman schreef:Toch ervaar ik nog af en toe nog wat glitches.
Als ik bijv. de Bavo of Reuter opstart dan hoor ik de eerste 10sec een paar glitches en daarna niet meer dan kan ik gewoon lekker doorspelen zonder een enkele glitch.
Heb al zoveel mogelijk de nieuwste drivers geinstalleerd maar dat hielp niet.
Heb Usb3 in de bios uitgeschakeld maar ook zonder tesultaat.
Elke vorm van powermanagment is uitgeschakeld.
Met latency checker zie ik wel geregeld spikes maar ik kan niet goed achterhalen bij wel proces dit hoort.
Ik vermoed de usb driver.
Heb verschillende nvidia drivers geprobeerd ook zonder succes.

Iemand suggesties?


Heel vervelend Jan.
Recentelijk liep ik hier ook tegen aan op mijn mac pro. Ik was in de veronderstelling dat de glitches it te maken had met een upgrade naar High Sierra. Achteraf bleek dat ik zelf op een donker moment een instelling in Reaper heb gewijzigd :oops:
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 95#p124495

Ik kwam dit op het spoor door ( op aangeven van Martin) een test te doen in een alt config van Hauptwerk met een tamelijk basic audio via de built in audio output. Dit bleek goed te werken. De fout zat dus niet in de OS zelf maar in de Hauptwerk keten. Misschien kan je dit ook testen in jouw setup.

Fokko

Berichten: 414

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 23 jun 2018 19:40

Re: Windows 10 Creator Update

Zo, nu mijn set-up optimaal is afgesteld, is het tijd om een probleempje op te lossen.

Normaal gesproken is de HW-pc niet verbonden met internet, maar voor het downloaden van Sonarworks heb ik dat toch even gedaan. In een onbewaakt ogenblik heeft Windows een update uitgevoerd. Gevolg was dat er weer volop glitches ontstonden.

Met behulp van het boek van Evert-Jan alles weer nagelopen en zoveel mogelijk onnodige zaken uit gezet. Aantal 'hikken' is nu veel minder, maar helemaal over is het nog niet. Zeker in de eerste minuut heb ik er 1 en soms later ook nog een paar.

Daarnaast is sindsdien HW veel trager geworden als je een ander orgel kiest en bij het afsluiten. Regelmatig komt de melding 'HW reageert niet'

Buffer in reaper nagekeken. Dat is ok.

Wat is hier aan te doen?
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 jun 2018 19:58

Re: Windows 10 Creator Update

Na elke elke grote update van win10 werd met name superfetch weer automatisch aangezet.
Dat is de grootste veroorzaker van glitches.
Anders evt. de update terug draaien?

Groet Jan

Berichten: 414

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 23 jun 2018 20:44

Re: Windows 10 Creator Update

Ha Jan,

Superfetch had ik weer uitgezet. Gaf veel verbetering, maar nog niet helemaal. Zeker het trage reageren van HW vind ik vreemd.

Dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan de update terugdraaien. Of iemand moet nog wat anders weten.

Groet,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 jun 2018 22:37

Re: Windows 10 Creator Update

Dit is een handige tool, waarmee je de meeste overbodige zaken makkelijk kunt uitzetten. Volgens mij maakt het ook een herstelpunt, dus je kunt gewoon terugdraaien als eea niet goed werkt: https://www.oo-software.com/en/shutup10
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 414

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 23 jun 2018 22:45

Re: Windows 10 Creator Update

Die had ik ook al gebruikt. Zeker handig!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 jun 2018 23:03

Re: Windows 10 Creator Update

Heb je defender uitgeschakeld en je netwerkkaart?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jun 2018 00:03

Re: Windows 10 Creator Update

Arjan

Waarschijnlijk is er een driver geupdate.
Ga naar apparaten beheer en kijk bijv. voor de netwerk en video driver via eigenschappen op het tabblad driver.
Kijk naar de datum van de driver. Is deze actueler geworden nadat je de PC voor het laatst aan internet had, klik dan op Rollback (de 3e knop van boven) om de vorige versie van de driver te gebruiken.

Driver update bij een windows update kun je uitzetten. Zie mijn bericht van 21 jun 2017 17:26 hierboven.

Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 24 jun 2018 22:46

Re: Windows 10 Creator Update

Als ik dit zo lees, ben ik blij dat ik al twee jaar hauptwerk speel zonder dat mijn computer nog een internetverbinding heeft!
Volgende

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com