Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

pc vereisten?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 28 nov 2011 17:31

pc vereisten?

Mijn Hauptwerk-pc is al een tijdje kaduuk... Storingen in het moederbord maken dat hij intern geheugen niet leest en touch-monitor niet meer herkent.
Als student heb ik het niet zo breed.
Voor een nieuwe pc wil ik daarom mijn geluidskaart (EMu 1820) hergebruiken.
Hauptwerk (3) wordt aangestuurd via een tweeklaviers Johannus Wesley Jubilate.
Naast Hauptwerk wil ik de pc ook voor studiedoeleinden (betrekkelijk eenvoudig: internet, tekstverwerking, etc.) gebruiken.

Nu ben ik me aan het oriënteren op de 'mogelijkheden' voor een nieuwe pc. Daarbij spelen voor de centjes (of eerder: het ontbreken daarvan) een rol...
Wat nu mijn vraag: waaraan 'moet' zo'n pc voldoen? Van prijzen van pc's bij 'erkende' Hauptwerkbedrijven schrik ik nog al...Kan dat niet ietsje minder.
Als ik uiteindelijk 'maximaal' een set als Stade of Ebersmünster wil kunnen bespelen, wat is er dan aan vereisten nodig. En waar moet ik (als digibeet) op letten?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 28 nov 2011 17:47

Re: pc vereisten?

Hoi Jaco,

http://www.lowbudgetpc.nl, zit in Middelburg.
Heeft nogal eens leuke aanbiedingen, ook van complete systemen.
Heeft mijn pc geleverd. Feitelijk is een quadcore i5 Intel ruim voldoende.

Een moederboord kost je daar ca. 50 euro, daar kan een i5 of i7 op. Je zou op die manier b.v. je huidige pc kunnen blijven gebruiken, scheelt je een kast. Controleer uiteraard of je voeding, koeling etc. dan mee kunnen...
Maar daar moet je geen advies van mij voor hebben, daar heb ik geen verstand van. :oops: En ja, uiteraard 16 Gb ram i.c.m. minimaal windows home premium. Voor op termijn meer werkgeheugen is ultimate nog beter, maar gezien je budget, moet je dan maar even rekenen naar je totaal.

Als student kun je waarschijnlijk via school goedkoop aan Office komen anders download je gratis Open Office.
Je installeert HW etc. opnieuw, sluit alles aan, zoals je op je huidige pc deed en klaar.

Bel ze gewoon even, maandag zijn ze echter gesloten!

Overigens, Gert(Gerrit...) heeft elders op zijn site ook div. configuratie voorstellen staan!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com